Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Zombie
Moderator
|
 Re: Vad har du gjort idag?
Respit här, otur där och osäkerhet för andra. Tummar hålls.
|
21 februari 2013, 17:23 |
|
 |
Kaninmamma
Medlem
|
Jag lovar att hålla tummarna! 
|
22 februari 2013, 01:05 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
Fått skäl att lära mig lite om .NET tydligen. Vilken styggelse. Men allt för Vetenskapen.
|
22 februari 2013, 13:09 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
Lyssnade på Mika medan jag sminkade mig imorse. Jag blir alltid glad av hans musik. Dottern med, hon dansade som en galning. 
|
23 februari 2013, 13:08 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
AF-träff sen Ölrepubliken. Så retade jag upp nån kristen engelskspråkig filur på twitter, alltid kul. Gullig rant mot moderniteten följde.
|
23 februari 2013, 23:13 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
Har läst massa om molekyler. Kurserna i kvantfysik handlar nästan bara om atomer och elementarpartiklar men det finns massor av konstigheter med molekyler som man kan ägna sig åt också.
|
26 februari 2013, 14:02 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Sett på TV om en (sannolik) trillingföderska från romersk järnålder som dog i barnsäng, om inte annat så kanske för att hon inte hade tillgång till romarnas metoder för att ta ut ett foster i bitar för att rädda moderns liv. Skurit upp en paprikabit och råkat få med… hu… skalpen av ett paprikabarn i magen på den.
|
1 mars 2013, 00:13 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
… fast det kanske "bara" var en yttre projektion av den kortslutning i huvet jag har drabbats av.
|
1 mars 2013, 00:58 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
Var på BDs AW-träff.
Börjat läsa en ny rymdopera. Förra jag läste var Stephen Baxters Exultant som skiljer sig från klassisk rymdopera genom att inga är onda eller goda, alla är istället konstiga. Nu läser jag Iain M. Banks Consider Phlebas som har sån här klassisk övertydlig godhet och ondska, och de goda är självklart evigt unga, snygga, smarta och ateistiska människor och deras maskiner, medan de onda är reptiler som gillar att kriga och tror på gud. Det som gör att det kan tänkas vara intressant är väl att de goda är oerhört machiavelliska. Jag har stora förväntningar på Banks efter att ha läst hans fristående bok The Algebraist som var mycket bra trots att den saknade det ideologiska innehållet jag förstått finns i Culture-böckerna. Fulländad utilitarism och naturalism.
|
2 mars 2013, 01:29 |
|
 |
Ron Jeremy
Medlem
|
Knullat
|
2 mars 2013, 14:24 |
|