Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Jag har aldrig sett nån ha en katt i en barnvagn :D

19 februari 2013, 21:15
Medlem
Incognita skrev:
Jag har hoppat av min karriärstege, "tenure track" eller vad det heter. Nu skall jag bli utredare, inte lektor. Nåja, det är samma arbetsuppgifter. Men jag kan inte bli befordrad till professor. Vilket får min forskningsledare att lägga pannan i djupa veck. Shit alltså. Jag trodde att det verkligen var kört, och så oroade han sig för att jag inte automatiskt kommer att kunna bli befordrad till professor. Undrar om det överhuvudtaget finns någon professor med trygghetsanställning, eller har funnits någonsin...?

Så nu behöver jag inte bekymra mig för externa sakkunniga granskare som nagelfar mina meriter när jag söker den nya tjänsten.

Vad bra att det löst sig med tjänsten! Hoppas att lösningen känns bra och att du får möjlighet att komma igen med karriären senare så att du kan bli professor, med eller utan trygghetsanställning.

19 februari 2013, 22:51
Medlem
Själv har jag tyvärr inte övat piano idag. Annars har jag börjat ägna pianot mycket mer tid än jag gjort på länge. Men det är ingen risk att jag övar sönder mig. Hjärnan blir trött innan kroppen eventuellt skulle hinna bli sliten.

19 februari 2013, 23:04
Medlem
Ja jösses orange vilka människor det finns!
Det du skrev om mannen med hundbenet och katt ladyn.
När man hör om sådant så tänker jag jösses både du och jag verkar kärnfriska! ;)

19 februari 2013, 23:09
Moderator
Tack för lyckönskningar! Tja, löst sig och löst sig. Det har givit mig respit. Frågan är ju om det i längden finns plats för en utredare på universitetet. Det är ju en slaskbenämning, och det vet alla. För min del kan jag väl få kallas vaktmästare eller vad som, bara jag får jobba med det som känns meningsfullt. Men tanken är ju att jag skall kunna hanka mig kvar i längden också. Och jag vet inte om jag någonsin helt kan ta mig in i systemet igen, om någon annan kommer att vilja anställa mig som lektor - som min forskningsledare ju faktiskt ville egentligen. Det är en föränderlig värld, universitetet, med ständigt nya konstellationer av organisationer. Nya krafter kommer att ta över, och då finns det plötsligt ingen där som håller mig om ryggen.

20 februari 2013, 14:10
Medlem
Incognita skrev:
Tack för lyckönskningar! Tja, löst sig och löst sig. Det har givit mig respit. Frågan är ju om det i längden finns plats för en utredare på universitetet. Det är ju en slaskbenämning, och det vet alla. För min del kan jag väl få kallas vaktmästare eller vad som, bara jag får jobba med det som känns meningsfullt. Men tanken är ju att jag skall kunna hanka mig kvar i längden också. Och jag vet inte om jag någonsin helt kan ta mig in i systemet igen, om någon annan kommer att vilja anställa mig som lektor - som min forskningsledare ju faktiskt ville egentligen. Det är en föränderlig värld, universitetet, med ständigt nya konstellationer av organisationer. Nya krafter kommer att ta över, och då finns det plötsligt ingen där som håller mig om ryggen.

Hoppas du känner dig nöjd och trygg med ditt beslut i nuläget .
Det verkar som att det omorganiseras på alla jobb nu för tiden.
Så jag tror många kan känna sig otrygga , det som prioriterades som bra kvalifikationer förr värdesättes inte ett dugg.
Jag hänger nog löst på mitt jobb med. Berättade för min nya chef om mina diagnoser innan jag blir ifråga satt att jag ej
gör samma arbetsuppgifter som mina kollegor , så vem vet .
Jag blir kanske bort plockad.
Men orkar inte bekymra mig just nu över detta.
En kram från mig till dig

20 februari 2013, 16:02
Moderator
Tack! Och kram tillbaka! Jag vet inte riktigt hur jag känner för jobbsituationen, men jag är i alla fall glad och lättad över att det verkar som att jag får vara kvar där åtminstone några år till. Det är huvudsaken just nu.

Idag har jag givit upp om att ta migt till kontoret. Det är sportlov här, vilket innebär att sonen inte får skolskjuts, utan jag måste ta honom till frita. Han behöver umgänge med någon mer än mig och jag behöver jobba. Men vi var trötta och sega i morse, och det är bökigt att inte ha något badrum, och det tar lång tid när sonen skall äta frukost hemma. Helt sjukt lång tid. Jag är hopplöst dålig på att organisera morgnarna. Så han kom inte iväg till frita förrän halv elva. Då var det över en halvtimme till nästa buss till jobbet, som ju är på annan ort. Jag tänkte att jag kunde ta tåpget, men förbindelserna till tåget lät också vänta på sig. Och så kom jag på att jag glömt matlådan hemma. Och för att hinna hämta sonen innan frita stänger måste jag ända senast lämna kontoret allra senast strax efter fyra. Så jag kobbar hemma idag istället. Hoppas ingen blir sur på mig. :? Jag förstår ändå inte vad det gör för skillnad om jag sitter instängd ensam på mitt kontor på jobbet eller om jag gör det hemma.

21 februari 2013, 12:38
Medlem
Incognita skrev:
Tack! Och kram tillbaka! Jag vet inte riktigt hur jag känner för jobbsituationen, men jag är i alla fall glad och lättad över att det verkar som att jag får vara kvar där åtminstone några år till. Det är huvudsaken just nu.

Idag har jag givit upp om att ta migt till kontoret. Det är sportlov här, vilket innebär att sonen inte får skolskjuts, utan jag måste ta honom till frita. Han behöver umgänge med någon mer än mig och jag behöver jobba. Men vi var trötta och sega i morse, och det är bökigt att inte ha något badrum, och det tar lång tid när sonen skall äta frukost hemma. Helt sjukt lång tid. Jag är hopplöst dålig på att organisera morgnarna. Så han kom inte iväg till frita förrän halv elva. Då var det över en halvtimme till nästa buss till jobbet, som ju är på annan ort. Jag tänkte att jag kunde ta tåpget, men förbindelserna till tåget lät också vänta på sig. Och så kom jag på att jag glömt matlådan hemma. Och för att hinna hämta sonen innan frita stänger måste jag ända senast lämna kontoret allra senast strax efter fyra. Så jag kobbar hemma idag istället. Hoppas ingen blir sur på mig. :? Jag förstår ändå inte vad det gör för skillnad om jag sitter instängd ensam på mitt kontor på jobbet eller om jag gör det hemma.

Försök att strunta i om de blir sura.
Nt verkar vilja lägga sig i allt man gör ändå. Både bra och dåliga saker .
Det är väl deras funktionshinder de måste hålla koll på sin flock, att vi aldrig tillhört den eller vill tillhöra den de kan de ej förstå.
Jag är glad att jag inte är lika funktionshindrade som Nt är stackars dem. :mrgreen:
Har föresten upptäckt lite aspie drag hos min yngsta son,
Vad glad jag blir :D det är nog därför ufos son och han passar bra ihop.
För jag trodde min yngsta var ren Nt och tänkte stackars pojk.

För hans far är bara Nt och där är det mycket bekymmer om grannarna har skaffat ny bil och liknande.
Oj förlåt Inco att jag svävade långt långt bort.
Hoppas du får arbetsro och har en bra dag.
Kram från Kaninmamma

21 februari 2013, 13:07
Moderator
Jag har just kraschat filsystemet på en bärbar hårddisk som jag är vääääääldigt beroende av. Hoppas att jag hade backat upp allt!!!

Och hoppas att teknikerna på jobbet lyckas återställa alltsammans!!!

Jag skulle ha bäddat ner mig med en god bok som jag kände för. :(

21 februari 2013, 16:41
Moderator
De skall försöka fixa den imorgon förmiddag. Håll gärna tummarna är ni jättegulliga!

21 februari 2013, 16:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.