Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
En av mina närmaste vänner bjöd ut mig , ufo och våra barn på pizzeria !
Så otroligt snällt! :09:
Tänk att ha en sådan vän!
Jag är otroligt tacksam och hoppas att jag kan göra samma sak för henne.
( får väl vinna pengar eller något först)

16 februari 2013, 21:42
Medlem
Överlycklig att chatta med kullan !
Hon är en super bra kompis !
Tycker det är tråkigt att vi bor så långt från varandra bara!
En kanon bra dag helt enkelt! :09:

16 februari 2013, 21:45
Moderator
Det låter härligt, Kaninmamma, säger jag så här i efterhand. Må det bli fler härliga dagar!

Jag har löst åtminstone lite av problemen på jobbet, vad det verkar. Det tycks som att människor utan asperger inte fattar att det man säger gäller tills man säger något annat. Jag har ju faktiskt meddelat att jag skulle vara borta varannan onsdag för att samla in forskningsmaterial och därför kommer att missa både morgonmöten och seminarier. Det är bara det att det var typ något år sedan, och de har inte fattat att det fortfarande gäller. :01: Men nu vet de.

18 februari 2013, 12:15
Medlem
Tack Inco! Jo i lördags när jag skrev detta så hade en fantastisk kompis till mig bjudit mig , ufo och våra barn på pizzeria, det måste ha kostat hur mycket som helst.
Jag fick ett paket kaffe , en bukett tulpaner från blomsteraffären( de kostar ju mängder) fin choklad, tidning och liten parfym. Vilken vän! :09: :09: helt otroligt!
Jag som var extra fattig denna månad så att kunna köpa mat var ett bekymmer.
Ja hon kom som en ängel!
Jag kommer inte kunna bjuda tillbaka men förhoppningsvis vara ett annat hjälp eller stöd.

Ja visst är det märkligt , man säger en sak och sen tror Nt att man ändrat sig.
Jag tänkte på den info du sagt på jobbet.
Ja märkligt! Kram kram

18 februari 2013, 12:27
Medlem
Vaknat och surfat på nätet

18 februari 2013, 15:40
Medlem
1. Vaknat, ansvarslöst varm, lycklig, ovant.
2. Kommit försent till jobbet.
3. Suttit på möte, var inte mentalt närvarande.
4. Längtar efter att få gå hem!Bild
5. Skitit i att jag alltid trasslar till mitt liv, "Natten är dagens moder, Kaos är granne med Gud."

19 februari 2013, 11:36
Medlem
Ron Jeremy skrev:
1. Vaknat, ansvarslöst varm, lycklig, ovant.
2. Kommit försent till jobbet.
3. Suttit på möte, var inte mentalt närvarande.
4. Längtar efter att få gå hem!Bild
5. Skitit i att jag alltid trasslar till mitt liv, "Natten är dagens moder, Kaos är granne med Gud."

Det låter härligt! Hoppas veckan fortsätter lika härlig!

19 februari 2013, 12:42
Moderator
Eh... jag tycker inte att det låter entydigt härligt...? Kaos är Guds stökiga granne, den där som alltid har röjarfester och som glömmer att klippa gräset och lämnar luddet kvar i torktumlaren... och den som skriver de där snorkiga tvättstugelapparna. ;) Men jag hoppas att det var något bra.

Jag har hoppat av min karriärstege, "tenure track" eller vad det heter. Nu skall jag bli utredare, inte lektor. Nåja, det är samma arbetsuppgifter. Men jag kan inte bli befordrad till professor. Vilket får min forskningsledare att lägga pannan i djupa veck. Shit alltså. Jag trodde att det verkligen var kört, och så oroade han sig för att jag inte automatiskt kommer att kunna bli befordrad till professor. Undrar om det överhuvudtaget finns någon professor med trygghetsanställning, eller har funnits någonsin...?

Så nu behöver jag inte bekymra mig för externa sakkunniga granskare som nagelfar mina meriter när jag söker den nya tjänsten.

19 februari 2013, 12:59
Medlem
Det låter perfekt Inco! Skönt att hoppa över karriär stressen !

19 februari 2013, 16:33
Avslutat konto
Hoppas det känns rätt, Inco. :)

Idag har jag sett två roliga personligheter på stan. Kopierar från min Facebook-status.
Facebook skrev:
Såg nyss en gullig crazy cat lady skjuta en barnvagn med en katt invirad i lapptäcken framför sig. Mitt i Nordstan stannade tanten upp och frågade "Ska jag ta upp dig lite, Tusse?".

Lite senare
Facebook skrev:
Andre kandidaten för utmärkelsen "dagens personlighet" måste vara den uteliggare som kom in i djuraffären i Nordstan när jag precis skulle betala mina marsvins-pellets, stoppade ett stort hundben mellan tänderna och frågade kassörskan "Är jag en duktig vovve nu?" med manande stämma.

19 februari 2013, 20:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.