Re: Vad har du gjort idag?
 |  |  |
 | Schueberird skrev:  |  |  |  | Kaninmamma skrev: Nä för f.....à......,n! Hon är störtskön och rolig! Annars skulle inte vi vara kompisar. Jag hänger inte med på varken mode eller tv serier. Men vi har massor av prata om , vi skrattar åt massa galenskaper  . Jag vill ju att hon ska ha samma tur som mig . Och hon har inte massa jobbig mimik som man ska tyda. Det har jag sagt åt henne. Att jag inte blir så våldsamt trött med henne som andra neurotypiska. Hon tycker ju jag är en bra kompis och hon står ut med mina egenheter . |  |  |  |  |
Jag besvarar bara en fördom¹ med en annan fördom², men det tycks inte vara någon som fattar det eller vill kännas vid det. I vanliga fall hade jag väl skitit i det och bara ignorerat personen, men jag kände inte för det idag. ----- ¹"Aspiekillar" har ett specialintresse. "Aspiekillar" har bara ett enda intresse. "Aspiekillar" kan inte intressera sig för något annat. Det enda man kan prata om med en "aspiekille" är deras enda "specialintresse". "Aspiekillen" bryr sig inte om något annat än sitt "specialintresse". "Aspiekillen" reduceras på så sätt till sitt intresse, till ett objekt, en maskin, som om det inte fanns en person bakom - en person med känslor och andra mänskliga attribut.
²Personer med neurotypiskt syndrom är alla ytliga, har endast ytliga intressen och kan bara prata om ytliga eller fullkomligt banala saker. |  |
 |  |  |
Oj oj jag ber om ursäkt om jag trampat någon på tårna det var inte min mening !
Jag om någon vet att aspie killar har massor av intressen och det skiftar .
Och man blir ju kär i den underbara människan inte diagnosen.
Jag älskar ju ufo hans varma kärleksfulla personlighet och inte hans specialintressen som jag ibland delar och ibland inte.
Jag har ju själv asperger och jag är ju jag och inte min diagnos.
Så en en gång förlåt om jag utryckte mig klumpigt.
Jag har en fin arbetskamrat som helt ärligt önskar att träffa en bra kille.
Jag önskar att hon ska kunna hitta någon som är snäll och fin kille och jag önskar att hon ska få samma tur som jag haft. Det var därför jag ville rekommendera en aspie kille.
Så det var av omtanke.
För hon är verkligen en bra tjej !