Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Hunnit konstatera att världen är iskall och ensam och jag inte vill vara i den. Fast det visste jag ju egentligen redan.

Ett litet pytteexempel ur högen, för att nu inte vara mer personlig än vad det är klokt att jag är på öppet nät: http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/danielswedin/article16144151.ab
(Ja, jag vet vad det är för tidning, men det finns mer kompicerade bedömningskriterier också, särskilt för den som bildar sig även på annat håll. Det här råkade vara en bra sammanfattning.)

Och de som demonstrerar gör det för att regeringen är för "PK", det vill säga humanitär. Och det kommer de att fortsätta med hur långt den än tillmötesgår deras krav.

29 januari 2013, 13:45
Medlem
Det är väl bara att gratulera Alliansen till att de gjort SD överflödiga - genom att själva bli SD. :roll:

Om nu någon tvivlar på hur illa det är ställt för homosexuella i Uganda:
http://www.rfsl.se/?p=3450

Citera:
Sexuella kontakter mellan män är kriminaliserade och bestraffas med upp till livstids fängelse. Försök till samkönade handlingar bestraffas med upp till sju års fängelse. Samkönade handlingar mellan kvinnor förbjöds under 1990-talet och bestraffas med upp till sju års fängelse.

Samkönade par erkänns inte i lag. Äktenskap mellan personer av samma kön är förbjudet sedan 2005 och bestraffas med fängelse. Det finns inget skydd mot diskriminering eller hatbrott på grund av sexuell läggning eller könsidentitet.

Citera:
Under 2009 uppmärksammades situationen för hbt-personer i Uganda internationellt i samband med att ett nytt lagförslag introducerades i landets parlament. Lagförslaget syftar till att motverka homosexualitet och har väckt avsky över stora delar av världen. Om det antas kommer det bland annat innebära att Uganda inför dödsstraff för upprepade homosexuella handlingar och livstids fängelse för alla andra homosexuella handlingar.

29 januari 2013, 14:47
Avslutat konto
Bestämt mig för att försöka bli arkivarie.

1 februari 2013, 14:23
Medlem
Låter jättebra! (Det passar ju dig också bra att du kan plugga på distans då.)

1 februari 2013, 19:36
Moderator
Kul, Orange!

1 februari 2013, 20:36
Moderator
Ja, det var kul, om det är det som känns rätt.

1 februari 2013, 21:45
Avslutat konto
Jo, jag tror det kan vara rätt val. :)

2 februari 2013, 16:52
Moderator
Äsch, jag hade ju tänkt ringa en vän ikväll! Hur gick tiden så där fort?! Hå hå ja ja...

3 februari 2013, 01:00
Medlem
Idag har jag inlett dagen med att sova bort det fina vädret.

3 februari 2013, 17:09
Medlem
Jag har skapat musik!

5 februari 2013, 01:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.