Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
:03:


4 januari 2013, 11:42
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Fjollviktoriansk. :04:


4 januari 2013, 14:12
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Några här har träffat mig. Jag tror att de kan intyga att det inte är något fel på min förmåga att prata.

Intygas.

Incognita skrev:
En gång i tiden kunde jag knappt föra en konversation om jag inte provat ut den i lugn och ro hemma först i olika varianter med möjliga händelseförlopp. När man blir äldre orkar man inte förbereda sig längre. ;)

Det är en konst jag också har fått lära mig. Långsamt och den hårda vägen. Jag vet också aspergare som har fått pussla och experimentera med kost och livsstil för att ens bokstavligen kunna tänka – som säger att de var stenkorkade som unga, innan de begrep både hur den här egendomliga djurarten fungerar och hur de måste äta och sova och undvika fel sorts stress för att inte bli typ sjuka i huvudet (och annat) av sin egen kroppskemi.

Tyvärr tenderar sådant också att slita ut en i förtid, när man tvingas till det den hårda vägen utan nycklar, så det kan vara viktigt att utnyttja de insikter som finns numera.


4 januari 2013, 16:32
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
Incognita skrev:
En gång i tiden kunde jag knappt föra en konversation om jag inte provat ut den i lugn och ro hemma först i olika varianter med möjliga händelseförlopp. När man blir äldre orkar man inte förbereda sig längre. ;)

Det är en konst jag också har fått lära mig. Långsamt och den hårda vägen. Jag vet också aspergare som har fått pussla och experimentera med kost och livsstil för att ens bokstavligen kunna tänka – som säger att de var stenkorkade som unga, innan de begrep både hur den här egendomliga djurarten fungerar och hur de måste äta och sova och undvika fel sorts stress för att inte bli typ sjuka i huvudet (och annat) av sin egen kroppskemi.

Tyvärr tenderar sådant också att slita ut en i förtid, när man tvingas till det den hårda vägen utan nycklar, så det kan vara viktigt att utnyttja de insikter som finns numera.


Förbannade funktionsnedsättning. :10:

OnT: Neutral. Och motionerad. Har långpromenerat med dottern idag; eller rättare sagt jag promenerade och hon åkte mest vagn. Hon brukar inte tycka om att åka vagnen men idag verkade hon tycka det var mysigt.


4 januari 2013, 18:41
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Har hittat färdriktning. Det känns oerhört skönt.

Jag kan inte vara någons "flickvän", eftersom jag i grunden inte är funtad så. Jag är fullt kapabel att älska människor innerligt och på olika sätt men jag måste få förstå mina relationer på fler ledder än en enda (hierarkisk) sådan och värdera varenda av mina mänskliga relationer utifrån dess egna unika förutsättningar snarare än färdiga etiketter.


5 januari 2013, 01:08
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
:10:
Det låter som "jag vågar inte bestämma mig och sen stå för det". Verkar vara mycket vanligt.


5 januari 2013, 01:11
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Näej. Det är precis tvärtom. Det kräver självständiga beslut i mycket högre grad, och det är oerhört viktigt att man tar ansvar för vad man signalerar. Men jag begär inte att du skall förstå det. Det är ändå inte aktuellt med någon intimare relation mellan dig och mig. Det står jag för.


5 januari 2013, 01:14
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
:o nämen ;-)


5 januari 2013, 01:16
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag är FRISK!!
Nästan iaf.

Har nämligen haft en två dagar lång släng av svininfluensa.
God natt.


5 januari 2013, 04:04
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Hungrig.


5 januari 2013, 15:22
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron