Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Varit i det bästa kafferum jag sett (6 våningar upp, väggar av glas) och hämtat 7x espresso, hela muggen full. Gratis.

23 januari 2013, 08:55
Moderator
Spader skrev:
Verkar som ett bra specialintresse i så fall, så länge kostnaden är subventionerad. Har du en legitimerad psykoterapeut?

He he, jo. Ja, det är en legitimerad psykoterapeut OCH legitimerad psykolog, och det är genom vanliga allmänna psyk.

Idag har jag lyckats få iväg sonen med skridskor och matsäck och rubbet trots att jag somnade ifrån allt igår kväll. Puh!

23 januari 2013, 09:35
Medlem
Incognita skrev:
Spader skrev:
Verkar som ett bra specialintresse i så fall, så länge kostnaden är subventionerad. Har du en legitimerad psykoterapeut?

He he, jo. Ja, det är en legitimerad psykoterapeut OCH legitimerad psykolog, och det är genom vanliga allmänna psyk.

Aha, vad bra. På hab erbjuder de bara leg. psykolog, så det är bäst om man inte har djupare funderingar än vad en sådan kan hantera ...

23 januari 2013, 20:57
Medlem
Zombie skrev:
Inte skapande, men en sorts protes. Brahms' klarinettkvintett (i pianoarr; hade varit roligt att ha en kvintett…) på ett sätt som jag kan efter (de bedrövliga) omständigheterna stå för. Länge sedan något sådant. Förstår inte var sådana (relativa) krafter kommer från ibland. (Eller är det hur man ska upprätthålla dem jag inte förstår?)

Men så är det också musik man kan använda tonsättarens ord om, fritt ur minnet: "Om folk visste hur mycket sorg som finns i min musik skulle de inte vilja höra den. Sådant måste man smussla undan." Livet som det är, man måste inte slösa krafter man inte har på att glätta bilden.

Låter som en prestation även med vanliga mått mätt. Det är ju ett stort upplagt verk, så mycket känner jag till.

Jag har faktiskt inte hört klarinettkvintetten ännu. Började aldrig med att lyssna in mig på alla stora mästerverk utan gick rätt snabbt in för specialområden. Brahms pianomusik kände jag i stort sett inte heller till förrän för två år sedan. Så udda är jag. Försöker rättfärdiga obildningen med att det är kul att ha bra musik kvar att upptäcka.

23 januari 2013, 21:29
Medlem
Incognita skrev:
Schueberird skrev:
Idag har jag varit så gott som helt fri från vissa symptom, som jag inte tänker nämna just nu, i nästan 1½ år: Den självhjälp, som när den började var omedveten (faktum är att jag så sent som idag lärde mig att det jag började med kan hjälpa), kanske faktiskt hjälper.

Det lät kryptiskt men positivt.

Dock var det inte helt sant kom jag på nu när jag tänker efter och minns vissa episoder, men det tycks ha minskat i alla fall. Minskningen kan bero på andra saker också.

24 januari 2013, 12:34
Moderator
Tack Spader. Det där muntrade upp mig en del. Stort upplagt, jo, är det väl rättså. Lätt att tappa perspektivet när man sitter ensam eller jämför med vad man normalt sett borde ha åstadkommit vid det här laget i livet.

Luckor på "konstiga" områden är du inte den enda som har. Säkert inte heller om man räknar bort mig. (Som missade alla "populärare" genrer genom min kufiska uppväxt och sedan har haft fullt upp med andra problem än att ta igen det, och har missat det samtida "klassiska" eftersom det knappast är tillgängligt om man inte har självförtroende med folk.) Åtminstone har väl jag sett en del "kufar" i musikvärlden. Och också, får jag medge, en del tolerans för dem.

24 januari 2013, 14:39
Moderator
Idag tror jag att en polett har trillat ner om vem som är vem, och då behöver jag inte tycka att det är synd att någon försvann, för det gjorde hen inte. :idea: Tyckte väl att det fanns likheter, i uttryckets skärpthet! :04: Men det var väl inget fel på det nicket?!

24 januari 2013, 23:32
Moderator
Eller så har jag bara drabbats av den där bacillen som tycks drabba folk på det här forumet med jämna mellanrum. :10:

24 januari 2013, 23:35
Moderator
Det är i alla fall väldigt kul om vederbörande är kvar, både för att det var en trevlig person och för att det alltid är trevligt om folk inte blir ivägskrämda... eller yxmördade. ;)

24 januari 2013, 23:58
Medlem
Hmm, jag har inte tagit livet av nån iaf...

25 januari 2013, 00:03
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.