Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
+1

Jag har uppvaktat mig själv med en härlig bukett blommor för att fira positiva vändningar i mitt liv, uppvaktat en nyopererad väninna med en bukett modell större och pratat med henne länge, samt nattat gosig son. :09:

22 januari 2013, 01:10
Moderator
Låter som väl uträttade dagsverken både Inco och Spader. Gratulerar!

Och roligt att mitt infall tydligen gjorde viss lycka. Hoppas att Orange mår bättre också.

OnT: förhoppningsvis vilat upp mig litet till. Oroat mig, förmodligen i onödan.

22 januari 2013, 01:32
Medlem
Idag har jag varit så gott som helt fri från vissa symptom, som jag inte tänker nämna just nu, i nästan 1½ år: Den självhjälp, som när den började var omedveten (faktum är att jag så sent som idag lärde mig att det jag började med kan hjälpa), kanske faktiskt hjälper.

22 januari 2013, 07:37
Moderator
Schueberird skrev:
Idag har jag varit så gott som helt fri från vissa symptom, som jag inte tänker nämna just nu, i nästan 1½ år: Den självhjälp, som när den började var omedveten (faktum är att jag så sent som idag lärde mig att det jag började med kan hjälpa), kanske faktiskt hjälper.

Det lät kryptiskt men positivt.

Jag har fått iväg min son till skolskjutsen i tid utan att stressa ihjäl vare sig honom eller mig.

22 januari 2013, 10:32
Medlem
När Spader säger upp sin psykologkontakt så passar jag på att återuppta min.
Inga samband eller jävförhållanden upptäckta. 8-)

Jag ska börja med att leva lite mer seriöst igen.
Dag 1.

22 januari 2013, 12:05
Moderator
Lyckönskningar till CRA:s återupptagna och Spaders avbrutna psykologkontakter! Själv ämnar jag behålla min coola terapeut ett tag till. Jag är en så'n där knasig typ som tycker att det är roligt att gå i terapi. :01: Kanske är jag självupptaget specialintresserad av mig själv. Fast det är faktiskt ett väldigt utvecklande intresse. :04:

22 januari 2013, 12:32
Medlem
Attentionträff. Exjobb.

22 januari 2013, 23:09
Medlem
Orange skrev:
Vad bra att du sade upp kontakten, Spader. Det måste kännas som en lättnad. Hoppas bara du kan hitta någon annan psykolog att gå till om du har behov av samtal.

Jo, en samtalskontakt är bra att ha men med just psykologer har det aldrig funkat. Har haft större tur (?) när jag träffat psykoterapeuter med andra grundyrken, kuratorer och en arbetsterapeut. Jag kommer kanske att få en chans till med en psykolog. Hoppas att du har någon du kan prata med, Orange.

Incognita skrev:
Lyckönskningar till CRA:s återupptagna och Spaders avbrutna psykologkontakter! Själv ämnar jag behålla min coola terapeut ett tag till. Jag är en så'n där knasig typ som tycker att det är roligt att gå i terapi. :01: Kanske är jag självupptaget specialintresserad av mig själv. Fast det är faktiskt ett väldigt utvecklande intresse. :04:

Tack! (till Zombie också) Verkar som ett bra specialintresse i så fall, så länge kostnaden är subventionerad. Har du en legitimerad psykoterapeut?

22 januari 2013, 23:36
Moderator
Inte skapande, men en sorts protes. Brahms' klarinettkvintett (i pianoarr; hade varit roligt att ha en kvintett…) på ett sätt som jag kan efter (de bedrövliga) omständigheterna stå för. Länge sedan något sådant. Förstår inte var sådana (relativa) krafter kommer från ibland. (Eller är det hur man ska upprätthålla dem jag inte förstår?)

Men så är det också musik man kan använda tonsättarens ord om, fritt ur minnet: "Om folk visste hur mycket sorg som finns i min musik skulle de inte vilja höra den. Sådant måste man smussla undan." Livet som det är, man måste inte slösa krafter man inte har på att glätta bilden.

23 januari 2013, 05:01
Moderator
… och så serveras den också av en konstnär som både har kraft till hela visionen och kan hela hantverket att förmedla den. Men den repertoaren verkar liten. Hur hanterar man trevliga "mindre" konstnärer som understimulerad motivationsberoende aspergare med ont om krafter själv?

23 januari 2013, 05:25
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.