Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 313  Nästa
Den stora nonsenstråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Lirka efter info?
Jovisst!

Jag vill veta hur du ser ut när du äter machos.

>>>>> Var god klistra in bild här, tack<<<<<<

Vad är en nors? Försök till förkortning av ordet norsk?

7 juli 2010, 20:27
Medlem
Klistra in den där? Då måste jag hacka till mig admin-rättigheter först bara... ett ögonblick... Nä, dä jäck juh änte :cry: Jäla siiitforum!

Så här såg jag ut en gång när jag åt machos, men det var innan helkroppsvaxningen:
Bild

7 juli 2010, 20:45
Medlem
Bild

wikipedia skrev:
Nors (Osmerus eperlanus L.) är en fiskart i familjen norsfiskar (Osmeridae).

Norsen utmärkes genom stora spetsiga tänder på plogbenet och insidan av vingbenen samt på tungan. Fjällen saknar silverglans och är löst sittande samt ytterst tunna. Den underliggande huden har endast på vissa ställen silverglans så att köttet skimrar genom fjällen och ger fisken ett på vissa ställen liksom genomskinligt utseende.

Norsen håller sig stimvis tillsammans och uppträder, i synnerhet vid lektiden tidigt på våren, i ofantliga stim. Den lever såväl på grunden i sjöarna samt i älvarna.

Kanske på grund av doften, som påminner om gurka, används denna fisk sällan som mat i Sverige. I England och Ryssland värderas norsen däremot, till en del just för sin pikanta lukt. I Mariestad har man också en tradition av norsfiske, och sedan 1983 finns också en årlig festival, kallad Norsival, på våren, då man fiskar och äter nors[1].

Norsen utgör en viktig bytesfisk för gös, lax och andra fiskarter. Största massan uppfångas vid endast några få centimeter längd, men i större vattendrag och i havet blir den upp till 25 cm lång.

Norsen förekommer i Östersjön till nordliga delen av Bottniska viken, utom på Gotland, samt i ganska många större och mindre svenska sjöar. På Sveriges västkust är den mera sällsynt och saknas vid större delen av norska kusten, varemot den är talrik i Norges större insjöar. I England och Frankrike förekommer den blott vid kusten och i älvmynningarna. Norsen är Värmlands landskapsfisk.

7 juli 2010, 20:53
Medlem
Norsning på er!
Bister uppsyn på machobilden, Schueberird.
Snyggt.

7 juli 2010, 22:43
Medlem
Då väntar vi bara på en bild av när hon CodeRedAlert förvandlas till syrakvinnan.

7 juli 2010, 22:56
Medlem
Och här har vi mig under själva helkroppsvaxningen:
Bild
Vaxet var tyvärr slut, så det fick bli silvertejp istället.

7 juli 2010, 23:06
Medlem
Ja, som ni kan se, så har jag lagt ut lite på bredden. Det måste ha varit efter att jag skaffade gasspis; all den där gasen fick mig att svälla upp.

7 juli 2010, 23:21
Medlem
Schueberird skrev:
Då väntar vi bara på en bild av när hon CodeRedAlert förvandlas till syrakvinnan.

Läste precis gamla artiklar om henne och tänker härmed dementera alla eventuella likheter med den människan!
Hemskt...

Fortsätter min sambo med att jämföra mig med syrakvinnan tvingas jag till extraordinära åtgärder, är jag rädd. :x
Hur kan han säga något sådant? Känner mig så kränkt och förnedrad!!!

*går till köket och letar efter saltsyran*

7 juli 2010, 23:28
Medlem
Schueberird skrev:
Ja, som ni kan se, så har jag lagt ut lite på bredden. Det måste ha varit efter att jag skaffade gasspis; all den där gasen fick mig att svälla upp.

Det är alltså gasspisen som ligger bakom även min svällande viktuppgång!?
Tack för klargörandet. Visste väl att det inte berodde på chokladen alltihop.

Din helkroppsvaxning påminner mig om min brasilianska vaxning vilket kommer ge mig mardrömmar inatt. :shock:

7 juli 2010, 23:37
Medlem
Silvertejpsmetoden var lite väl effektiv:
Bild
Dessutom ramlade mitt huvud av, vilket var lite jobbigt.

Lite senare prövade jag en annan metod. På bilden kan ni alla se hur jag utvinner vax ur människor och sedan leder det vidare via ett komplext system av slangar och radiatorer för att sedan få det hällt över mig. Som ni kan se fungerade det väldigt bra. Till och med ögonbrynen försvann. Enda problemet var att det krävdes rätt många människor, men all for the greater good.

Bild

7 juli 2010, 23:43
Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 313  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.