Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263 ... 313  Nästa
Den stora nonsenstråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Vill inte. Vill inte. Vill inte. Vill inte. Vill inte. Vill inte. Kan inte nagon stoppa klockan eller snabbspola forbi det har? Jag vill inte.


6 november 2013, 23:23
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Moln bort. Jag vill ha bla himmel utan att behova ta fram mitt ritblock. For den delen ar det inte ens himmel, det ar text. Nog for att jag tog blatt for att himlen ar bla, vilket ar vad jag minns att jag noterade.


9 november 2013, 13:54
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Detta ar mitt 1096e inlagg. Sitter har och forsoker tanka ut passande text.

Ungefar som nar jag i februari 2009 agnade 2 dygn till att fundera vad jag skulle skriva i en uppsats innan jag borjade skriva. Sjalvklart utan att ha kommit fram till nagot som jag inte redan visste. Det var forovrigt den 27 februari jag skrev texten medan jag lyssnade pa "We are the world". Enda orsaken till att jag valde den sangen var att den var sa lang att jag oftast hann skriva nagra ord innan det var dags att klicka pa replay.

Texten skulle lamnas in nasta dag. Jo, det var en lordag. Lordagsseminarium i Helsingfors. Nu i efterhand onskar jag att jag varit lite mera uppmarksam, speciellt under dom delarna som handlade om FN. Hittade annars en text nar jag absolut inte slosurfade. "Thank you for calling the United Nations - We can't take your call 'cause we're all on vacation". Vilket ar valdigt traffande. Men nog om det, detta ar inlagg 1096. Och FN grundades efter andra varldskriget. Och da menar jag efter att japanerna nastan gett upp villkorslost. Kejsaren skulle inte forolampas, vilket pa nagot konstigt satt resulterat i att man inte ska saga nagot om Nanjing.

Okej, om jag ska halla pa sahar kan jag ju lika bra lopa linan ut. Jag skrev en text och brydde mig inte om ekonomitidningar. Laste inte heller rikssvenska tidningar regelbundet. Borjade med det i mitten av mars 2009. Och arligt talat, jag var fullt upptagen av att forbereda mig for att komma till Krakow. Att rota i arkiven och fa blaskarmar kom den 2 november 2009. Blaskarmen alltsa, jag borjade ta reda pa exakt vad Chrustjev jr hallit pa med den 1 november.

Okej. Ar det nagot annat jag borde skriva? Jo, det ar det. Men om jag ska skriva allt racker det inte med 60000 tecken.

Back on track. Tro det eller ej, men som omvaxling har FN, ostasien, vastasien eller WSJ inget med saken att gora. Det ar iallafall vad jag forsoker tala om for mig sjalv.

Forutom det dar med den dar roda lanken det star 2 pa... Till Frankfurtsidan. Hela vagen fran Indien till Frankfurt. Eller den dar insidenten med sokaren pa AF nar jag fick ett filmtips (som jag foljde upp nar jag hittade filmen den 9 mars 2011 och sag den den 20 november samma ar, vilket var 3 dagar fore den 23 november (jo, det ar relevant)). Och pa tal om sokare sa forsokte jag ju citatgoogla den 1 januari 2013, snubblade over tv tropes, klickade till filmer, valde 1990-talet, klicka pa 1993 och bladdra ner sa langt som jag behovde. Sen hitta jag citatet jag letat efter. Efter det hitta jag en annan lank som jag definitivt inte angrat att jag... Tja, vad jag an gjorde snubbla jag inte over den. Forst hade jag en stor "sa det dar '7 ar ett magiskt tal'-syndromet har ett namn"-reaktion. Sen undra jag vad tusan som menas med BSOD. Allt detta medan jag forsokte undvika att lasa nagra rader nedanfor mina nyupptackta lankar. Det var inte enkelt. Bladdra iallafall ner och hade sjalv en mild BSOD. Januarilogik deluxe iallafall. Vilket skulle leda mig raka sparet tillbaka till november 2011, vilket jag antligen fattat, men nu racker det faktiskt med sidospar.

Indien... Nej, det har ar inte ett sidospar. Hoppas jag. Allt som fattas for att gora det till ett ar att jag skulle lyssna pa en sang fran 1982. Vilket jag inte tanker gora. Iallafall star det India overallt pa den dar sidan. Lite ironiskt med tanke pa tidigare namnda sang. Som inte har nagot annat att gora med det har an aret... Okej, jag sager det val rakt ut da. Ta det dar fornuftet i filmkommiten eller vad det nu heter, kopiera det och skicka till 1993.

Jo, jag har enorma 1993-hangups nu. Men jag skrev ju faktiskt att det har ar inlagg 1096. Och JO, det har med saken att gora. Aven om jag inte minns till vilken sida jag ska. Hitta boken under min forsta heldag i Krakow. Tisdagen den 28 april 2009, som ocksa var en tisdag 1908. Okej, jag vet visst till vilken sida jag ska. 357-359. 411. Men ingen av dom har det jag letade efter. Nog for att jag kan det utantill... Vilket ocksa galler den texten som brukar fanga min uppmarksamhet pa tidigare namnda sidor. For den delen stammer det ocksa. Borjar faktiskt ta in det. Det tog ju bara... Pa tok for lange. Eller, januarivarianten tog pa tok for lange. Alla mynt har 2 sidor, och andra sidan tog min uppmarksamhet och sprang ivag den 7 oktober 2013. Nagra dagar tidigare tog mina ben mig till Ariel och min mun bad om kycklingsallad. Men det har skulle passa battre i inlagg 1097. Allt som har med maj 2008 att gora hor hemma dar.

Iallafall... Den dar Indiensidan... Forutom "India" ar det ett annat ord med 4 bokstaver som tenderar upprepas gang pa gang. Och nar jag inte protesterar sa sager det mycket. Trots att jag oftast gnaller pa sportjournalistik och usas arme. Men, protesterar jag inte sager det nagot. Vilket jag for den delen inte ser nagra tendenser till i det har inlagget.


10 november 2013, 02:27
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
"… efter att växtföräldrarna trixat med …" [växtförädlarna] – nåväl, vissa utbrändhetsfelläsningar är åtminstone roliga. Och den här var inte ens nonsens.


13 november 2013, 02:26
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
... Jag tror att jag hittat en viss inställning. Nu ska jag bara vänja mig och hitta tillbaka till alla andra specialtecken.

För jo, åäö är specialtecken enligt mig.


22 november 2013, 16:21
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
"En film jag inte minns namnet på som handlade om när jorden gick under"

Jo, sannolikheten att man genast hittar rätt film är ju enorm...


25 november 2013, 16:25
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
That. Was. Weird.


25 november 2013, 23:49
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Oioioi all must come to an end


3 december 2013, 23:08
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Med tanke på att jag surar för att svt inte sände en viss dokumentär igen verkar det iallafall som om jag är på god väg att ta tillbaka ett visst datum.


12 december 2013, 21:52
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Vad skulle det vara för fel på att tänka lite där uppe i finland?

Jo, jag snubbla över kapitel 15...


12 december 2013, 23:44
Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263 ... 313  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron