Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag SKA ta mig till bokhandeln idag. Jo, det innebär att jag måste gå ut. Jo, det innebär att jag måste gå i den riktningen som jag undviker. Men, jag måste få tag på den där boken.


28 mars 2013, 09:57
Avslutat konto
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
-Planera inför nästa vecka, nöjen först och allvar sedan. Nästa torsdag är första dagen då jag inte längre är sjukskriven. Ska börja jobba under våren - äntligen!

Tom. barnen har börjat fråga när jag ska jobba igen. Det är tydligen viktigt i kompissammanhang att kunna berätta vad föräldrarna jobbar med nu för tiden. Hemmamammor står inte så högt i kurs ens i barnens värld, det räcker inte heller med att kunna berätta vad man har jobbat med senast. Nu är det enda som gäller.

Förståeligt ifs. Barn ska inte behöva anpassa sin värld till föräldrarnas funktionsnivå, tvärtom.

Hoppas det ska bli kul att börja jobba igen och att du känner dig redo. :)


28 mars 2013, 10:08
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Orange skrev:
Hoppas det ska bli kul att börja jobba igen och att du känner dig redo. :)
Jag känner mig mer än redo men räknar med bakslag, för det kommer alltid. Den här tröttheten alltså. Jag tar alltid i för mycket och blir superenergisk för att sedan inte orka något på ett tag.

Men tack! Det ska bli SÅ spännande vad det än blir. :geek:

Jag har inte riktigt följt med senaste tiden: Vad bestämde du dig för? Arkivarie?

Nu ska jag läsa DN och ta en sen brunch/lunch. Ena katten går runt och klagar högljutt och spinner samtidigt och kloar mina fötter (inte jätteförsiktigt heller) om hon kommer åt - måste vara någon sen marskattshane här utanför som hon vill ut till.

Katt :08: Katt


28 mars 2013, 14:18
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag håller också tummarna, CRA. Skönt att du mår bättre och känner dig redo!


28 mars 2013, 14:22
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Tack!


28 mars 2013, 14:26
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ikväll ska jag träna igen för andra gången den här veckan :shock:, jag som skolkade från alla gymnastik timmar.
Nu ikväll blir det mer svärdträning, det är skitkul!!Bild


28 mars 2013, 14:27
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ja, det gäller att hitta den där träningsformen som passar ens personlighet. Det tycker jag att skolidrotten kunde vara bättre på. Jag uthärdade skolidrotten men uppfattade den som 12 års schemalagd tortyr. Eller 9 års kanske... Har ett vagt minne om att den faktiskt var kul på lågstadiet, innan de lärde mig att avsky den.


28 mars 2013, 14:29
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Ja, det gäller att hitta den där träningsformen som passar ens personlighet. Det tycker jag att skolidrotten kunde vara bättre på. Jag uthärdade skolidrotten men uppfattade den som 12 års schemalagd tortyr. Eller 9 års kanske... Har ett vagt minne om att den faktiskt var kul på lågstadiet, innan de lärde mig att avsky den.

Det stämmer precis det var kul i lågstadiet och sen blev det skit. Visserligen hade vi en sadist som lärare i högstadiet och det gjorde väl sitt till :x.


28 mars 2013, 14:34
Avslutat konto
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Orange skrev:
Hoppas det ska bli kul att börja jobba igen och att du känner dig redo. :)
Jag känner mig mer än redo men räknar med bakslag, för det kommer alltid. Den här tröttheten alltså. Jag tar alltid i för mycket och blir superenergisk för att sedan inte orka något på ett tag.

Men tack! Det ska bli SÅ spännande vad det än blir. :geek:

Jag har inte riktigt följt med senaste tiden: Vad bestämde du dig för? Arkivarie?

Nu ska jag läsa DN och ta en sen brunch/lunch. Ena katten går runt och klagar högljutt och spinner samtidigt och kloar mina fötter (inte jätteförsiktigt heller) om hon kommer åt - måste vara någon sen marskattshane här utanför som hon vill ut till.

Katt :08: Katt


Jo, jag bestämde mig för arkivarie men när jag skulle ansöka igår såg jag att grundkursen i arkivvetenskap på Göteborgs Universitet blivit inställd. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu, om jag ska söka något annat och i så fall vad eller om jag ska ta hjälp av arbetspsykologen jag har kontakt med så hon kan hjälpa mig hitta en praktikplats. Jag är väldigt tveksam till om jag kommer orka plugga till hösten egentligen så praktikplats kanske vore bra. Min kurator på habiliteringen rekommenderar mig att plugga eller jobba på 50% så praktikplats på 50% kanske kunde vara något.

Får jag fråga hur du tillfrisknat från tröttheten, CRA? Eller om inte tillfrisknat så iaf blivit något piggare. Jag har varit väldigt trött (om än kanske inte så trött som du varit tidigare, det vet jag ju inte) sedan något år tillbaka och inget tycks hjälpa. Jag blir marginellt piggare av antidepressiv medicin.


28 mars 2013, 14:53
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Orange skrev:
Jo, jag bestämde mig för arkivarie men när jag skulle ansöka igår såg jag att grundkursen i arkivvetenskap på Göteborgs Universitet blivit inställd. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu, om jag ska söka något annat och i så fall vad eller om jag ska ta hjälp av arbetspsykologen jag har kontakt med så hon kan hjälpa mig hitta en praktikplats. Jag är väldigt tveksam till om jag kommer orka plugga till hösten egentligen så praktikplats kanske vore bra. Min kurator på habiliteringen rekommenderar mig att plugga eller jobba på 50% så praktikplats på 50% kanske kunde vara något.


Du hade väl några andra kurser du ville gå? Arkivkursen kanske kommer tillbaka nästa gång.


28 mars 2013, 15:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron