Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
På vilket språk blir detta? Gryning alltså. Eller ja, det låter ju som att det blir på ruotsinkielellä. Ska du alltså pratsjunga själv? Mycket kreativt och spännande.

Jag halvligger i sängen och orkar varken lägga mig ordentligt eller gå upp och göra vettiga saker. Vegetativ-mode on.


24 mars 2013, 01:20
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det blir på svenska, men det blir inte jag som kommer läsa upp det. Jag tror dessvärre att det kommer bli fiasko stor succé, men fram till dess har jag lite kvar att göra.


24 mars 2013, 03:02
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag ska jag uppleva gryningen på plats ute i naturen.


24 mars 2013, 04:47
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Flumma vidare. Dagen är ändå passe nu.


24 mars 2013, 21:55
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...bli lite mer aktiv för att motverka imbecilla krafter som åter hotar att invadera världen.

Förutom det blir det våfflor, igen.
Samt en del musicerande senare ikväll. Och så ska jag titta på Girls, om det kommit ett nytt avsnitt. Någon måste diska men det blir definitivt inte jag.
Och så hoppas jag innerligt att min något försenade lingonvecka sätter igång. Nu, tack.


27 mars 2013, 17:05
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Virka barnkläder och äta glass.


27 mars 2013, 17:20
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det blev hemgjord pizza istället för våfflor, vilket var bra.
Nu ska jag hoppa jämnfota från sängen och ner tio gånger, ramla ned från översta våningen, be sambon råka boxa mig i magen och rulla mig i nässlor om jag hittar några. Nästa steg inkluderar ståltrådsgalgen. Jag vill inte virka babykläder any time soon.
Det är jag helt övertygad om nu.

Ifs. skulle jag inte virka något åt min bebis hur det än var med tanke på hur hårt bomull besprutas. Ekologiskt bomull måste det vara då. Men allt med de flesta typer av garn brukar klia så även det går bort.
Inga virkade plagg åt min ickebebis.
Jag skulle nog bli en sådan där miljömorsa den här gången och köpa allt begagnat osv.

Snart måste förresten frön planteras! Eller är det för sent? Det blir inte squash i år. Men kanske pumpor?


28 mars 2013, 01:33
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag kommer min bebisfilt att bli färdigvirkad! Det kommer att gå åt 3 st garnnystan totalt, men det är det värt. Bild kommer nog senare, om jag känner mig stolt över mitt konstverk! :09:

Men ja; först blir det ju frukost. Min turkiska yoghurt är slut! :( Inte bra! Och det kom jag på NU, liksom. Men jag kan inte frukost-strejka bara för det, för även om jag personligen vill strejka vill min älskling garanterat inte det. Min son-dotter behöver frukost och kärlek. :) Havregrynsgröt får det nog bli, som start. Mest för att få igång magen (jag mår lite illa), men sedan ska jag försöka med några mackor, tror jag.


28 mars 2013, 08:23
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Uppdatering: Nej, det blir äggmackor med kaviar genast! Jag vill inte ha gröt, för det ser fan ut som spya (säger min hjärna, nu på morgonen). Kan få det att likna en massa andra saker också, så jag kör på mackorna istället.


28 mars 2013, 08:58
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
-Planera inför nästa vecka, nöjen först och allvar sedan. Nästa torsdag är första dagen då jag inte längre är sjukskriven. Ska börja jobba under våren - äntligen!

Tom. barnen har börjat fråga när jag ska jobba igen. Det är tydligen viktigt i kompissammanhang att kunna berätta vad föräldrarna jobbar med nu för tiden. Hemmamammor står inte så högt i kurs ens i barnens värld, det räcker inte heller med att kunna berätta vad man har jobbat med senast. Nu är det enda som gäller.

Förståeligt ifs. Barn ska inte behöva anpassa sin värld till föräldrarnas funktionsnivå, tvärtom.


28 mars 2013, 09:33
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.