Ny tråd Svara på tråd  [ 272 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Nästa
Imorgon ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Imorgon ska jag...
Incognita skrev:
Låter bra. :) Heja Meppe!


Betyder det intresse?


17 juli 2014, 22:50
Moderator
Inlägg Re: Imorgon ska jag...
Det betyder att det lät som goda nyheter och det gör mig glad för din skull.


17 juli 2014, 22:52
Medlem
Inlägg Re: Imorgon ska jag...
Incognita skrev:
Jaså? Det är nog bara för att de påminner om kvinnliga organ...ismer. :10:

Vad 17 lagar man för middag som passar efter ostron och vin?


Tanken är nog att man inte gör det (inte utan paus för annat först i alla fall). Den som bjuder dig på det har nog inte tänkt det i alla fall.

Ostron innehåller tydligen en mängd olika för kroppen viktiga mineraler och vitaminer, vilket säkert inte är en nackdel i alla fall när det gäller det sexuella (för det är väl sex alla pratar om här, fast ingen vågar säga det rakt ut!?), fast jag undrar hur snart efter ostronintaget som man verkligen kan dra nytta av effekten eller om det bara fungerar vid regelbundet intag:
http://matkalkyl.se/se-ostron.php

På livsmedelsverket.se kan man läsa om de olika ämnenas inverkan på kroppen, men det handlar bara om nyttoeffekten i allmänhet och inget om sexuell lust eller förmåga i synnerhet.

Jag skulle kunna skriva saker om zink (gynnar spermieproduktionen) och fosfor (gynnar sekretproduktionen), men jag har inga säkra källor på det och orkar inte leta.


18 juli 2014, 00:59
Medlem
Inlägg Re: Imorgon ska jag...
Låta bli allt okänt även om det har ananassmak.


18 juli 2014, 07:26
Moderator
Inlägg Re: Imorgon ska jag...
Haha, om man verkligen vill ha någonting ordentligt utrett skall man nämna det för en samling aspies (och om man inte vill det borde man ha vett att knipa käft). ;) Jag tror knappast att ostron, oavsett eventuella forskningsrön, har en så omedelbar och "akut" verkan mer än möjligen associationsvägen eller beroende av hur man äter dem. Middag är redan bestämt. Ostronen kom på tal efter det, så det skulle vara mycket märkligt att inte ha en middag då, alldeles oavsett eventuella intentioner.

Men flera här tycks vara av meningen att det signalerar något annat än ren vänskap. Oki. Det var väl ungefär det jag funderade på. Plus att jag inte är helt bekväm med att ostronen lever, även om det sägs att de inte känner smärta och Peter Singer i princip likställer dem med grönsaker ur etisk synvinkel.

Herrn i fråga blev iaf alldeles till sig i trasorna över att jag aldrig provat ostron förr, så han skulle göra sitt bästa för att få tag på dem. Lyckas han får jag väl göra ett seriöst försök åtminstone.

Meppe, ha en trevlig matvandring idag!


18 juli 2014, 07:50
Medlem
Inlägg Re: Imorgon ska jag...
Tack

Fick verkligen upp aptiten igår kväll...


18 juli 2014, 11:51
Medlem
Inlägg Re: Imorgon ska jag...
Incognita skrev:
Haha, om man verkligen vill ha någonting ordentligt utrett skall man nämna det för en samling aspies (och om man inte vill det borde man ha vett att knipa käft). ;)


Hehe, önskar du att du hade knipit käft?


18 juli 2014, 14:07
Moderator
Inlägg Re: Imorgon ska jag...
Typ så ja. Känner mig lite fånig nu. Men vad maten anbelangar har jag bestämt mig för bouillabase med aioli samt till dessert shrikand med fruktsallad.


18 juli 2014, 14:11
Medlem
Inlägg Re: Imorgon ska jag...
Så det blev inga ostron ?


18 juli 2014, 14:13
Moderator
Inlägg Re: Imorgon ska jag...
Jo, dem tar min gäst med sig, om han får tag på några.


18 juli 2014, 14:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 272 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.