Ny tråd Svara på tråd  [ 410 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 41  Nästa
Tråden för oss naturintresserade 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Schueberird skrev:
CodeRedAlert skrev:
Vad är det du inte kommer ihåg?


Jag vet inte, men det verkade väldigt viktigt när jag skrev om det tidigare.

Kanske är det något som du redan har gjort?


10 maj 2013, 08:13
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Han har alltså bara glömt att det redan är gjort.
Typiskt.

Nu är det från dag till dag som naturen ändras, jag försöker hinna med allt. ALLT.


11 maj 2013, 20:20
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Antingen var det plan C eller så var det det som jag har gjort idag - nämligen varit ute och upplevt spirande natur: När jag cyklade ut till en hittaut.nu-kontroll (inte en huttaut.nu-kontroll) i ett närliggande fågelskådningsområde såg jag ett rovfågelspar (troligen ormvråkar) som svävade mycket klichéartat i skyn, upplands landskapsblomma kungsängsliljan (mobilbilder finnes) och hörde näktergalen. Jag letade, vad jag trodde var förgäves, efter kontrollen, men hittade den till slut i form av en enkel papperslapp i en plastficka uppsatt på en stolpe en bit ifrån det (låga) fågeltorn på vilken den skulle ha suttit enligt kartan; det visade sig att det på grund av översvämning hade varit omöjligt att få dit den riktig kontrollen. På hemvägen började det småregna så där som det bara gör på våren, men det gjorde inget, eftersom det var så varmt ändå. Mitt paraply som alltid är med i alla väder kom också väl till pass och så fick jag en extra promenad i vårgrönskan und blabla.


12 maj 2013, 21:22
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Jag studerade ettermyror tidigare idag.
Råkade nämligen placera en filt ovanpå deras myrE4 så det kom ut en strid ström av flitiga, små, röda myror från under filten och fortsatte målmedvetet vidare in under syrenbuskarna.


12 maj 2013, 22:03
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Jaha, jag trodde du skulle skriva att de travade på och bet dig i din välformade stuss. :10:


12 maj 2013, 22:41
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
De försökte förgäves klättra uppför den branta backen hela vägen till stusstoppen men trillade en efter en snöpligt ner och samlades i en mordisk hög precis vid ryggslutet. Sedan gav de plötsligt upp och tågade ner längs vänster lår, knäveck, vad och slutligen förbi ankeln och nerför stortån till myrE4'an igen.
De hade visst bättre saker för sig.


12 maj 2013, 22:56
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
:lol: @ "mordisk hög".


12 maj 2013, 22:59
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Idag såg vi en JÄTTEorm! Den låg vid ett klippbad och solbadade i grodan tro.
Eller låg och solbadade i godan ro men slank makligt in i ett litet hål mellan två stenar när vi stövlade förbi. Tror att det var en snok men en enorm! Har aldrig sätt en lika stor i naturen så där. Gråsvart med några gula fläckar på huvudet.


13 maj 2013, 19:29
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Idag har jag sett vitsippor uti mängd bland annat mycket vackert flankerande cykelstigen genom stadens skog!


13 maj 2013, 19:50
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Schueberird skrev:
Idag har jag sett vitsippor uti mängd

Ser dylika från balkongen *självbelåtet leende som kommer att försvinna så fort någon skriver att hen kan gå ut bland dem från sin uteplats eller har dem på den*. Tyvärr slog även höstsådda plastkassar och dito eller perenna plastleksaker ut ungefär samtidigt med snödropparna. Men ändå. Och eken såg jag från tidig till sen eftermiddag hur bladen hade tagit fart på, var det igår.


14 maj 2013, 00:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 410 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 41  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.