Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Så är det ibland. Fint att se dig igen! *kramar tillbaka*

30 oktober 2012, 00:41
Medlem
Incognita skrev:
Så är det ibland. Fint att se dig igen! *kramar tillbaka*

Tack jag gillar kramar :09: !

30 oktober 2012, 07:29
Medlem
Jag har gjort mig inaktiv på Aspergerforum. Orkar inte längre.

30 oktober 2012, 11:24
Avslutat konto
kullan skrev:
Jag har gjort mig inaktiv på Aspergerforum. Orkar inte längre.

Välkommen ut ur sandlådan! (Där det visserligen finns guldsandkorn...)

OnT: Jag har bestämt mig för att ta uppehåll härifrån pga dåligt mående. Blir för personlig på internet när jag mår dåligt annars. På återseende!

30 oktober 2012, 11:49
Medlem
hoppas du mår bättre snart Orange :)

snart dax å hämta sonen annars har ja städat

30 oktober 2012, 15:35
Medlem
ta å bada sonen medans man orkar innan maten

30 oktober 2012, 17:16
Medlem
Gjort en uppgift i kursen som började idag.

Orange skrev:
OnT: Jag har bestämt mig för att ta uppehåll härifrån pga dåligt mående. Blir för personlig på internet när jag mår dåligt annars. På återseende!

Vad tråkigt, hoppas det blir bra.

30 oktober 2012, 20:03
Medlem
Lagat mat och sovit. Samt deppat.

30 oktober 2012, 20:41
Moderator
Yetin skrev:
Orange skrev:

Vad tråkigt, hoppas det blir bra.

Instämmer på båda punkterna. Hoppas det är rätt sida av dig som gör det här (om jag får vara såpass hönspappig) och sköt om dig.

OnT: inte kommit igång med någonting, och vad skulle jag ha orkat? När ska jag lära mig vila? "Det gör jag ju jämt"...

30 oktober 2012, 21:07
Moderator
Hoppas att både Orange och kullan mår bättre snart.

Idag seminariebehandlades min text, och det blev ett väldigt bra seminarium. För bra. Nu är jag överstimulerad och folkilsk. Jag fick väldigt bra synpunkter på texten som kan lyfta den rejält, men det innebär samtidigt att jag måste teoretisera på ett sätt som är jobbigt och skära bort en del metaforer som var roliga och flytta runt en del i dispositionen, förenkla somt och komplicera annat... Och jag vill inte att det skall bli en tråkig teoritung text som ingen orkar ta till sig. Själva dramat i episoden får inte komma i skymundan, för det är starkt.

Och så det där jobbiga med att enter inte är logiska i sina förgivettaganden, så för att de skall fatta måste jag skriva mindre logiskt - när det är så enkelt att tänka logiskt. :x Och att det inte finns några roliga ord kvar att använda när man rensar bort bland alla metaforer som kan leda tankarna fel. Kan väl inte jag hjälpa att språket bygger på feltänk från grunden! "Alla" bra metaforer reifierar och får det att låta som att saker händer inne i huvudet på folk istället för mellan dem, och är statiska istället för dynamiska. Och jag vill inte skriva på tråkspråk!

Nu låter det som att jag blev sågad. Det blev jag inte. Jag blev faktiskt ganska rosad. Det var kul. Så frustrerande bara att alla vetenskapliga begrepp och vardagliga uttryck och metaforer trasslar in sig så i varandra och mot varandra på olika sätt att det inte går att både vara klar och tydlig och fånga det där komplexa, mångbottnade, kalejdoskopiska gytter som utgör livet.

Jag skulle vilja skriva en massa bokkapitel om en och samma episod för att fånga alla de draman som pågår samtidigt, med olika teoretiska fokus, olika nivåer, olika slags kontext, olika deltagares perspektiv, etc. - och så på något sätt foga samman alltsammans så att det "makes sense".

Det känns som att jag tänker i för många dimensioner samtidigt just nu.

30 oktober 2012, 21:08
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.