Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Min dagsform är märklig. Var ledsen när jag vaknade och sedan har jag mest känt mig tom och haft skuldkänslor. Jag får alltid sådana känslor när något gått bra. Tänker att jag inte ska tro att det gick bra egentligen och att jag säkert gjort bort mig osv. Det brukar gå över efter något dygn så jag räknar med att vara normal imorgon.


18 oktober 2012, 00:07
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Åh hu, sådana skuld- och skambaksmällor brukade jag få när jag var omedicinerad.


18 oktober 2012, 00:10
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Åh. :( Skönt att du slipper det nu. Jag känner mig bättre av min medicin men tror jag skulle behöva en högre dos egentligen, bara det att jag tar maxdos så det är inte en möjlighet att höja. Jag känner mig bättre ångestmässigt men har problem med skuldkänlor, nedstämdhet, grav pms och tryck över böstet bland annat. Skulle kanske behöva gå i någon terapi för det egentligen förstås, men har så dåliga erfarenheter av sådant. Får inga ångestdämpande av doktorn. Säkert bra i och för sig.


18 oktober 2012, 00:15
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag varierar min dos efter menscykeln. Kanske kunde vara något? Med p-piller är det väldigt enkelt. Röda och vita piller: 15mg cipralex. Gula piller och fram till mensens början: 20mg cipralex.


18 oktober 2012, 00:21
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Tar 20 mg varje dag och tycker inte den dosen ger någon revolutionerande effekt för någonting. Tål inte p-piller, de ge mig pms hela månaden. :mrgreen:


18 oktober 2012, 00:25
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Aj då! Ja inte är det lätt inte...

Jag kombinerar antidepp, psykoterapi, rosenrot, EyeQ, periodvis andra kosttillskott, hemsnickrad ljusterapi...


18 oktober 2012, 00:32
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Jag tar omega 3 vilket jag tycker gör mig lite piggare. Har testat rosenrot men upplevde ingen effekt. Funderar på en sådan där terrarielampa nu, det är inte utan att man blir lite sugen. :mrgreen:


18 oktober 2012, 00:38
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Se bara till att välja en fullspektrumlampa då, och med låg UV-strålning - inte en lampa för ökendjur! ;)

Fast jag undrar... så mycket utseendefixerat folk som det finns - hur kommer det sig att man inte hör talas om folk som kirrar solbrännan med så'na där ökenlampor? Det borde ju vara betydligt billigare än att sola solarium, menar jag. Och det finns ju en marknad för något så korkat som en "Barbie-drog". Men terrarielampor kanske är för långsökt för Barbie-klientelet?


18 oktober 2012, 00:43
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Skulle verkligen vilja se en barbie-wannabe gå in i en djuraffär och fråga efter en terrarielampa. "Är den till en ödla?" - "Näe, den är till mig själv..."


18 oktober 2012, 00:45
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag sade att den var till mig själv... Och de var väldigt hjälpsamma. :lol:


18 oktober 2012, 00:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron