Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Hej Inco ! Oj oj vad du gjort mycket, jag tycker att du är fantastisk!
Tack för att du hade tid och ork och berätta! :09:
Jag har saknat dig här på forumet, men visst det är inte alltid man har tid eller ork.
Så jag blev verkligen jätte glad!/ Kaninmamma :09:

24 oktober 2012, 10:13
Medlem
Tittat på fiskyngel med ufo!
Fiskarna zombie och Inco har fått fiskbebisar!
Kan vi få namnförslag!
Jag tror det är 100 bebisar! :09:

24 oktober 2012, 10:28
Medlem
Mejlväxlat med en forskare som sysslar med hjärnforskning/supraledande elektronik. Först trodde jag han försökte idiotförklara mig men det var bara mitt sätt att läsa mejlen tycks det. Jag letar exjobb. Vet ej var gränsen går för vad jag kan göra för att få examen inom mitt område heller. Biomedical var jämte industrial ecology ett av de masterprogram jag valde mellan, men det blev fundamental fysik. Har bestämt att jag ska gå en kurs i biologisk fysik nästa läsperiod (på måndag) om det finns plats. Jag vill inte behöva välja vad jag ska bli när jag blir stor.

24 oktober 2012, 11:51
Avslutat konto
Zombie skrev:
Orange också – en debattör med riktigt gott gry i sig. I ett sammanhang där jag brukar sakna, hm, får man skriva "kvalificerat"?, sällskap och som jag egentligen borde lämna för någon bättre syssla i en livssituation som verkar likna den du beskriver. (Fan, hoppas det är okej att en dödstrött och "blyg" person skriver sådant så här i en tråd...)

Frågade min mamma som är utbildad till lärare i svenska vad "gott gry" betyder och hon svarade "gott kynne", vilket inte gjorde mig klokare. En synonym till kynne ska tydligen vara lynne, och en lynnig person är väl en person som är ombytlig i humöret. Jag är alltså kontrollerad? Tackar för komplimangen i så fall. :)

Kan på ett sätt förstå att en del tycker ditt språk är krångligt, Zombe, speciellt på forum för aspergare. Dock är det synd att åtminstone en person inte astränger sig för att förstå. Jag lär mig nya uttryck varje dag genom att läsa ditt målande språk. Först var det "gå med håven" och nu "gott gry". Finns fler exempel som jag inte kommer på nu.

Vid närmare eftertanke tycker jag både Zombies och Asmix språk är spännande. Målande och lite poetiska; mycket trevliga som omväxling till mer korta och koncisa uttrycksformer. Desutom mer nyanserade än one-liners, förstås. Uttryckssätt kan faktiskt vara vackra i en konstnärlig mening. Såklart, det är väl bland annat därför jag uppskattar poesi...

Vad jag har gjort idag: Studerat och skrivit på forum. Ska fortsätta med studierna nu och senare åka på utflykt med dottern. Blir säkert stadslantgården idag igen. :D Är lite djurgalen, tur att dottern också är det. På tal om henne säger hon så mycket roligt nu. Igår sa hon demonstrativt "pappa man och mamma kvinna!". Kanske tycker hon jag pratar för mycket genus? :D Och på spårvagnen imorse befallde hon "mamma hämta pengar!".

24 oktober 2012, 13:32
Medlem
Rörande "gott gry" så associerar jag det med att någon har något i sig som lovar gott för framtiden, för vad en person kan bli, när hen fått lite tid på sig att utvecklas och vinna erfarenheter.

Slår man i SAOB, så finner man följande:

"3) om egenart l. natur i allm., i sht själslig sådan, kynne, "virke", "stoff", "skrot och korn"; i sht om sådan natur betraktad ss. utgångspunkt för utveckling: anlag. Det är godt gry i honom. NORDENFLYCHT QT 1744, s. 15. Gryet var förträffligit hos den unga Monarken (dvs. K. XII), det visade sig i barnaåren. HSH 7: 202 (c. 1750). Det är äkta svenskt gry i detta sinne. LJUNGGREN Bellm. 34 1867; om Stiernhielm). Ett gry till en stor lyriker fanns hos den genom utsväfningar i förtid brutne Chr. Günther. NF 16: 1091 (1892). jfr DIKTAR-, HJÄLTE-, KONSTNÄRS-, SKALDEGRY m. fl. – särsk. i pregnant anv.: inre värde, godt "virke"; karaktär. Don Juan hörde detta allt förtäljas / Af truppens buffo, en person med gry. CVASTRANDBERG 4: 224 (1857). Det är gry i pojken i alla fall. MELIN Patria 9 (1915)."

24 oktober 2012, 14:00
Medlem
Orange skrev:
Vad jag har gjort idag: Studerat och skrivit på forum. Ska fortsätta med studierna nu och senare åka på utflykt med dottern. Blir säkert stadslantgården idag igen. :D Är lite djurgalen, tur att dottern också är det. På tal om henne säger hon så mycket roligt nu. Igår sa hon demonstrativt "pappa man och mamma kvinna!". Kanske tycker hon jag pratar för mycket genus? :D Och på spårvagnen imorse befallde hon "mamma hämta pengar!".

Låter härligt!

(Känner mig sedan också hedrad att bli jämförd med Zombie i fråga om mitt språk.)

24 oktober 2012, 14:05
Medlem
Betalt mina räkningar.

24 oktober 2012, 18:06
Moderator
Kaninmamma skrev:
Hej Inco ! Oj oj vad du gjort mycket, jag tycker att du är fantastisk!
Tack för att du hade tid och ork och berätta! :09:
Jag har saknat dig här på forumet, men visst det är inte alltid man har tid eller ork.
Så jag blev verkligen jätte glad!/ Kaninmamma :09:

Nämen åh! Tack! :o :11: :08: Det har varit lite si och så med orken, verkligen. Tre dagars konferens tog musten ur mig. Och jag är fortfarande inte klar med min text. :oops: Men det är en snubbe som inte har börjat än. Jag tackade honom hjärtligt för att han var mitt alibi. Det verkade inte uppskattas av min projektledare, som tydligen hade bluffat och sagt att det bara var han kvar. Oooups... :04:

Idag har jag samlat in forskningsmaterial (självhjälpsgruppen som jag har följt i tre och ett halvt år nu). Det är alltid mysigt att träffa dem. Men sedan orkade jag inte så mycket mer. Har dock handlat och lagat mat, sent omsider.

Jag råkade handla på fastande mage igen... Mycket god mat blev det. Tack och lov blev det inte alls särskilt dyrt, trots att jag tyckte att jag lyxade till det rejält, med ingredienser till tre goda måltider och dryck till, och belgisk choklad. Har just ätit färsk och nystyckad älg (lövbiff). Köpte högrev av älg också, billigt och bra; skall göra mustig gryta med mörk öl och rotsaker i. Och så ingredienser till thai-inspirerad skaldjurssoppa, med ett passande thai-öl till. Ibland får man till det.

24 oktober 2012, 21:36
Moderator
Och så hämtade jag ett paket. Det visade sig att mitt ilskna klagomål på Egmont Richter för bra länge sedan nu (usla experimentlådor med trasiga och felkonstruerade produkter, dålig service och felaktigheter i Bamse-läromaterial) givit resultat. Jag fick en jädra massa kul grejer. :o Men jag hävdar fortfarande att Egmont Richter är ena riktiga klåpare och att Rune Andreasson förmodligen vänder sig i sin grav.

De skrev inte ett ord. Inte ens en förklaring om varför de skickade pryttlarna. Bara ett helt gratis paket med spel och andra prylar i.

24 oktober 2012, 21:41
Moderator
Kaninmamma skrev:
Tittat på fiskyngel med ufo!
Fiskarna zombie och Inco har fått fiskbebisar!
Kan vi få namnförslag!
Jag tror det är 100 bebisar! :09:

:lol: Har Zombie och jag ynglat av oss i ett parallellt universum?! Tänka sig! Vad skall ni göra av dem allihop? Skall ni låta dem ägna sig åt inavel???

Ni kanske kan namnge dem efter stjärnor? Himlakroppar alltså. Eller stjärnbilder.

24 oktober 2012, 21:50
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.