Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Zombie skrev:
Kan ju säga direkt att för mig är du en tillgång som är alldeles automatiskt självmotiverande. Vill inte undanhålla dig en morotsbit att gnaga på iallafall, när jag nu råkar ha en till hands. ;)

Aw. Dito!

Kom nu på att jag inte gett marsvinen morot idag!

21 oktober 2012, 16:44
Avslutat konto
Zombie skrev:
Orange skrev:
Det var den verkliga anledningen till att jag bestämde mig för att sluta skriva på AF för ett tag sedan.

... och det är bara för mycket. Nej. :cry: Det borde inte få vara så. Att man vill använda sin tid bättre är en sak, men... (och samtidigt har det ju varit precis likadant för mig själv. Det där med hur man "dömer" andra respektive sig själv igen...)

Haha gud, jag minns den dagen jag skrev att jag skulle sluta skriva och hittade på en fyndig ursäkt för det. Ville inte skriva ut den verkliga anledningen för att inte verka självömkande och jag ville inte heller sticka utan förklaring. Jag hade fysisk ångest över vad jag skrivit där och ville helst att någon moderator skulle radera alla mina inlägg. Samtidigt visste jag att det inte var möjligt, vilket gav mig ännu mer ångest...

Så patetiskt. Men så'n är jag. :mrgreen: Får väl försöka ändra det på något vis.

21 oktober 2012, 16:51
Moderator
Hade man vetat en del om folks dolda motiv... undrar hur ofta de är av det här slaget. Och man kunde ha försökt få iväg något vänligt meddelande, om inte annat så mellan raderna. (Ingen självanklagelse, för döljer man så döljer man, men sorgligt är det ju snarast mer för det.)

Vi är ju en del som är patetiska i så fall. Problemet är verkligt.

21 oktober 2012, 17:23
Medlem
Visst är det så. Dölja för sig själv kan man ju också göra, trots att man egentligen vet att man gör det.

Så i dag har jag insett den tråkiga sanningen - för vilken gång i ordningen - att jag ännu inte vuxit ifrån, min ålder till trots, att bli snärjd av de förvridningskrafter inom mig själv som verkar genom att göra mig lustig över sakernas tillstånd, över tråkigheten som sådan. Som om den lilla motbilden, det lilla spelet, skulle kunna förmå driva bort tråkigheten och intigheten som jag känner ha ett visst grepp om mig.

Jag får väl vara glad för att jag ännu inte tröttnat på att återupptäcka sådana här insikter och att jag inte hela tiden stoppar huvudet i verklighetens sanddyner, utan åtminstone lite då och då kan hålla huvudet högt, utan att ömka mig själv eller andra. För det har jag nu i dag att tacka dels "Den tråkiga tråden..." på AF, dels och framför allt alla kloka synpunkter jag hittills i dag och tidigare kunnat läsa här på detta forum, såsom i denna tråd.

21 oktober 2012, 17:57
Avslutat konto
Bokstavstolkade lite förut när min far berättade om ett nytt TV-program som heter "Kan du slå en pensionär?". Hann nästan bli upprörd innan han snabbt tillade "umm, it's not about beating them up physically!". :mrgreen:

21 oktober 2012, 20:10
Medlem
Handlade det om att slå en pensionär med hälpnad, eller med vad? Har förstås ingen aning om programmet, har inte ens teve.

21 oktober 2012, 20:21
Avslutat konto
Det handlar om att slå pensionärer i olika fysiska tävlingsgrenar om jag förstod det rätt. Har heller inte någon TV så jag kan inte se det hemma (och har ingen lust att göra det ändå).

21 oktober 2012, 20:22
Medlem
:08: Zombie du är en stor tillgång !
Jag vet att du inte fiskade efter beröm eller tycka synd om.
Helt ärligt så tycker jag att du är en stor tillgång på forumet.
Absolut inte ute, väldigt inne.
Och med oss andra .
Men jag förstår din känsla.
Aldrig i hela mitt liv har jag fått så mycket positiv respons och vänligheter som från er. :09:
Och jag har ju varit så här hela livet .

Så ni ska veta att jag är tacksam och glad över att få vara just ett vitamin piller!
Kanske tröst och glädje.
Jag vet hur det är när livet inte behandlar en så bra och man bara försöker överleva.
Men jag ser det som, hade jag inte varit med om dessa mindre bra saker hade jag inte uppskattat det viktiga i livet.
Vänskap och äkta vänner .
Jag blir lika förvånad och tacksam när någon säger att jag är snäll eller rolig.
Inte van att höra sådant.
Jag har ju varit sådan hela livet, men ingen har uppskattat mig förut.

Så jag tackar allra ödmjukast. Och tar inte era vänliga ord för givet.
Jag ser det som en förmån att kunna glädja någon , det gör mig lycklig och glad.
En en gång tack för att ni finns! :09:

21 oktober 2012, 22:57
Medlem
Överlevt dagen

21 oktober 2012, 22:58
Avslutat konto
Idag har jag haft en närmast oemotståndlig lust att krama om kaninmamma, men det privilegiet är väl reserverat för ufo. :D

Och flabbat åt rubriken på lokaltidningen: "Västtrafik kör över resenärer i Gunnilse". Förmodligen pun intended..?

21 oktober 2012, 23:05
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.