Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Mycket föredömligt!


25 september 2012, 23:54
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag kommer troligen göra det oftare nu, så tack för påminnelsen.


25 september 2012, 23:56
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird skrev:
@Zombie:
Du kanske blir piggare om du också orkar äta maten du orkat laga!? *håller tummarna*

Tackar tackar. Men det var svårt att inte kunna använda tummarna när jag åt. Vågar inte försöka suga upp Swedish stew med snorren på det här stadiet, inte utan sprit iallafall, och det hade jag ingen hemma. Även om det kanske skulle ha varit vilsamt att slippa föra händerna ända upp till ansiktet.


Och simmaröronen, har de utvecklats till belåtenhet? *håller tummarna*


26 september 2012, 02:47
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Incognita skrev:
Sorry... har just tittat på House. Det smittar. Både diagnostiserandet och osmidigheten. :|

Jaha, haha!

Men nej, hänger inte med. Tyvärr är nog den faktiska anledningen väldigt trivial i jämförelse.


Det är nog bara jag som är världssämst på att uppfatta ironi, bokstavstolkade att det var "kul" att ha diffus magsjuka. Aha, gravid, tänkte jag. :roll:

Min dagsform är tröööööööött. Och trött på att ha pms. Skulle ha samlat in forslkningsmaterial idag, i ovanligt stökig miljö och dåliga förutsättningar för ljudupptagningen, men de fick inte plats medc mig i bilen. Så nu får jag mer tid att skriva. Om jag kan vakna, vill säga. Fast det är två seminarier i eftermiddag som jag nog måste gå på.


26 september 2012, 09:45
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Ja men gravid tänkte jag också på till att börja med fast sedan när jag skrev så var jag redan mestadels övertygad om motsatsen. Så du uppfattade min föregående tanke tillika skräck/förhoppning (=vill jag? VAD vill jag?).

Dagsform: Har haft svårt att vakna idag, fortsatt ont i magen på ett diffust sätt. Dagdrömde en lång harang om en pojke som fanns för länge sedan, långt innan barnen kom. Han måste ha varit kär i mig! Och jag fattade absolut ingenting utan valde att slänga mig åt en äldre alkoholiserad man istället.
Han var ju som en ängel, den här pojken.

:04: :08:


26 september 2012, 14:03
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Aha, men då tolkade jag inte helt tokigt ändå, CRA. Men har du testat dig då? Hoppas det blir som du vill, vad det nu än är som du vill.

Änglar kan vara väldigt svåra att komma in på livet, har jag erfarit. Kanske gör de sig trots allt bäst i projicerad form.

---

Jag är förskräckligt inåtvänd idag, och tämligen dysforisk. Det är väl pms-helvetet som spökar, tillsammans med allt annat.


26 september 2012, 14:10
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Det behövs nog inget test. Har alltså mystisk mens, magont och ont i livmodertrakten. Det verkar mer som ett spontant, mycket tidigt missfall. Eller också bara helt vanligt magont, någon sorts virushelvete antagligen och lite mensvärk på det.

Om det är bra eller dåligt ur gravidsynpunkt har jag ingen aning om. Allt verkar alltid hänga i luften. Hur ska man veta?


26 september 2012, 14:17
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Aj, låter jobbigt. :(

Gråtråkig dag idag. Jag tror att mitt inre barn är ledset. Det låter ju rätt knasigt, men det är som att det åtminstone känner sig sett när jag nämner det och dess känslor. :01: Verkar jag helrubbad på kuppen så bjuder jag på det.


26 september 2012, 14:26
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
Schueberird skrev:
@Zombie:
Du kanske blir piggare om du också orkar äta maten du orkat laga!? *håller tummarna*

Tackar tackar. Men det var svårt att inte kunna använda tummarna när jag åt. Vågar inte försöka suga upp Swedish stew med snorren på det här stadiet, inte utan sprit iallafall, och det hade jag ingen hemma. Även om det kanske skulle ha varit vilsamt att slippa föra händerna ända upp till ansiktet.


Och simmaröronen, har de utvecklats till belåtenhet? *håller tummarna*


Jodå, tackar som frågar, det utvecklar sig helt klart åt rätt håll: Det gör bara lite ont i ena örat nu, när jag trycker på det. :)


26 september 2012, 14:30
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Det var ju skönt - hemskt jobbigt när öronen krånglar.


26 september 2012, 14:32
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.