Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Har alla i Babel AS? 

Vistt har de det!
Självfallet! 14%  14%  [ 1 ]
Icke så. 43%  43%  [ 3 ]
Diskutabelt? 43%  43%  [ 3 ]
Antal röster : 7

Har alla i Babel AS? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Har alla i Babel AS?
Är det detsamma som uttrycket "Man saknar inte kon förrän båset är tomt."?


1 oktober 2012, 00:01
Medlem
Inlägg Re: Har alla i Babel AS?
(Edit: :lol: )Den engelska varianten ja.
Men det nya, genom empiriska livsstudier förbättrade, begreppet är: (I believe in) "The daily rising of love." - Jeanette Winterson.
http://www.svtplay.se/video/296423/del-3-av-12

Jag vill läsa mer om lovikavantsflickan!


1 oktober 2012, 00:06
Moderator
Inlägg Re: Har alla i Babel AS?
Nej, inte MER antydningar om intressant litteratur... skvaller?... och -klokheter som är så uppfriskande och stimulerande som ökenregn efter femtio års torka att jag bara måste slå i tv.nu och passa tider eller sitta och plågas framför datorteven. Hjälp! :03:


1 oktober 2012, 00:21
Medlem
Inlägg Re: Har alla i Babel AS?
CodeRedAlert skrev:
(Edit: :lol: )Den engelska varianten ja.
Men det nya, genom empiriska livsstudier förbättrade, begreppet är: (I believe in) "The daily rising of love." - Jeanette Winterson.


The daily rising of love? Solen stiger varje dag som en ny sol, men ändå densamma? Det låter lite dualistiskt att jämföra kärleken med solen.

CodeRedAlert skrev:
Jag vill läsa mer om lovikavantsflickan!


Kan du inte fildela lite av din skrivdisciplin, så kanske jag också kan göra något mer än bara korta snuttar som det aldrig blir något annat av.

Lovikavantsflickan, ja: Jag vet precis var hon befinner sig just nu: Det är en plats som jag själv har besökt många gånger, men kanske finns den inte längre kvar. Lovikavantsflickan vet att bevara den, fast hon inser inte det just nu - just nu vill hon bara hem.


1 oktober 2012, 00:56
Medlem
Inlägg Re: Har alla i Babel AS?
Jeanette Winterson menade (enligt min tolkning) att kärleken även kan vara pålitlig, dagligen återkommande - som solen som aldrig sviker utan troget står kvar medan jorden gör sin bana runt den och ömsom skymmer, ömsom blottar dess ständiga närvaro.
Istället för den nyckfulla och ogripbara kärleken som i sin helhet och till sin fulla kraft medvetet invaderar en först när den hotar att gå, eller redan är, förlorad.

Varje mening, varenda en, som hon uttalade, var som ett statement, ett begrepp! Jag är kär - igen.

Zombie; Jag får också ångest över allt som jag rimligtvis inte hinner med att kolla upp, läsa, leta fram. Men det inspirerar också!
Man kan rimligen inte hinna och mäkta med allt.

Fast somligt måste jag ta tag i, jag har inte ens läst Kafka eller dylikt för bövelen! Inte vad jag kommer ihåg iaf. Förstår ni nivåskillnaden här, den är horribel. :oops:
Men nu ska det ske. Tråkigt att mitt bibliotekskort är låst med ett saftigt belopp i böter...

Skrivdisciplin föds ur ett behov av att vara någon. Vem är du? Vill du att någon ska se dig, denna någon - så skriv!
Eller hur funkar det för er?


1 oktober 2012, 01:24
Medlem
Inlägg Re: Har alla i Babel AS?
Jag har plötsligt hela stycken/historier i fingrarna: Ja, i fingrarna mer än i huvudet; texten kommer bara utan att jag är riktigt medveten om det och utan att jag innan har någon egentlig plan. För det mesta skriver jag bara när jag är inspirerad - och det är väl därför det aldrig kommer bli något av det. Jag har ett pockande behov att skapa, men något annat verkar saknas i tillräcklig mängd (ambition/disciplin/förmåga?).


1 oktober 2012, 11:20
Medlem
Inlägg Re: Har alla i Babel AS?
Gedin brukade ingå i en sorts panel (fredagar, tror jag) i SVT-morgon, som babblade om veckans olika top-stories. Lika händelserikt som att se smör smälta en sommardag. Så Gedin är i mina ögon skadat gods.

Jag missade avsnittet där Stig Larsson var med; det hade jag verkligen velat se, för han är ju lite tokig.


3 oktober 2012, 06:24
Medlem
Inlägg Re: Har alla i Babel AS?
Schueberird skrev:
Är det detsamma som uttrycket "Man saknar inte kon förrän båset är tomt."?


Eller som konstintendenten sa när taveltjuven hade varit framme... "Vi saknade inte konsten förrän ramen var tom."


3 oktober 2012, 06:27
Medlem
Inlägg Re: Har alla i Babel AS?
BABEL!
En babblig babel ikväll - pga. en Jonas Gardell.
Och Jonas Hassen Khemiri, begick ingen harakiri.

Kameler, de dricker vatten, så de blir helt till sig i hatten.

Det jag tyckte mest om
i denna programomgång
var ändock att
jag precis innan satt
och såg den första delen
och blev litet på kanelen
av homofoba Stockholm
på 80-talet och därbortom.

Babbel:http://www.svtplay.se/video/337112/del-6-av-12
Homofili: http://www.svtplay.se/video/340066/del-1-av-3


9 oktober 2012, 01:07
Moderator
Inlägg Re: Har alla i Babel AS?
mogfelat skrev:
Schueberird skrev:
Är det detsamma som uttrycket "Man saknar inte kon förrän båset är tomt."?

Eller som konstintendenten sa när taveltjuven hade varit framme... "Vi saknade inte konsten förrän ramen var tom."

Men då har de ju en budgetram. Den kan de sätta in ett personalgruppfoto i och skicka till politikerna. Sedan kan de börja göra det de har betalt för, sprida kultur till folket, i trygg förvissning att de håller sig inom budgetramen.

*väntar på att orka se CRA:s länk eller något. Förbannade AS/ADD med följdsymptom. :evil: :evil: :05: :05: *


9 oktober 2012, 21:15
Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron