Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
Jag har kommit på att för att bli en bra
Starcraft 2-spelare, så borde man behärska att spela med alla 3 raser. Därför har jag börjat spela rasen
Terran. Den enklaste rasen att slå är såklart
Zerg, eftersom jag läser vad dom spelarna håller på med. Det enda felet jag gör är att jag ibland låter dom få Broodlords vilket jag inte borde låta dom få.
Spelade 6 matcher idag och vann 5 av dom, de flesta efter riktigt dåligt eget spel, men jag vann relativt lätt ändå. Jag är rankad 15/100 i
Bronze-ligan nu. Jag ska ta mig in i Silver-league, så snabbt det bara går. Därefter planerar jag att skaffa ett 3:e konto och spela som den 3:e och sista rasen
Protoss. Den rasen tror jag är lättast att spela, det är jag rätt säker på. När jag nåt
Silver med
Protoss-rasen, så ska jag antagligen spela
Zerg igen och ta mig från
Silver till
Gold. Jag kunde nog åstadkommit detta förra säsongen som slutade för 1 vecka sen, men jag valde att börja spela
Terran av någon outgrundlig anledning, på mitt andra konto istället.
Det är jävligt skönt att slippa sitta och spamma tangenterna "S" och "D" i 8 minuter som
Zerg. Sen nu med
Terran, så kan jag använda drops betydligt enklare och effektivt. Jag har också en superb enhet i "Banshee", som är en flygenhet som kan göra sig osynlig. Just nu är den den största delen av mitt tidiga attack-spel. Man distraherar motståndaren och irriterar skiten ur den, det surrar osynliga enheter i hans baser. Ofta gör motspelaren en efterbliven "allin" med alla enheter i ren frustration och dom slaktar jag med pansarvagnar och andra trupper busenkelt.
Jag har mest problem mot rasen
Protoss och det är med största sannolikhet för att jag aldrig spelat som den rasen. Men det ska vi ändra på.
Kill em all and enjoy it! Terran BansheeSå JÄVLA irriterande att möta men sååååå jävla skön att ha själv
Nu ska jag ut och spela 4v4 (4 mot 4 spelare, 2 lag) som
Terran. Jag är i
Silver-league där och planerar att börja dominera dessa matcher och alltid vara den största bidragande orsaken till mitt lags vinst. Så har ej varit fallet hittills. Men jag SKA FÖR HELVETE LYCKAS om jag så ska mörda för det. And thats it.
Nothing stops me!