Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
***** Saknar ord ***** :shock:

Ron Jeremy skrev:
Den enda ljuspunkten är, att när hon är borta har jag inte längre några skyldigheter eller
plikter.


Delar din insikt med en djup sorg ... * suck * det borde vara vrede men när det gäller våra närmast kära känner jag mig mest ledsen vilket verifierar att det fortfarande finns "liv" i mina reaktioner (annars för deprimerad för att öht ...)

Skriv mer om/när du orkar, vi är många som deltar och delar i/den nya välfärden :(


24 maj 2012, 14:39
Medlem
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
Bajs :(


25 maj 2012, 00:11
Medlem
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
Nu ligger mamma på sjukhus cancern har spridit sig sa dom på onkologen, dom var dessutom förbannade
över att vårdcentralen misskött såren, och även resten av människan har dom visst skitit i. Fick tag på en
tremänning till mamma som är någon sorts politiker innom komunen, hon blev urförbannad och satt fart på
allt som behövdes som är komunens ansvar, tur att hon fanns, tänker på alla gamla som är ensamma och
inte har anhöriga till hjälp, och det verkligt otäcka, det krävs kontakter eller pengar för att få vård....
Troligtvis kommer mamma aldrig mer hem, iof man vet ju aldrig med dagens sjukvård, hon är för svag och
gammal för att överleva några större ingrepp sa läkare på onkologen, en mycket bra och proffsig avdelning.
Mamma är nöjd, glad över att slippa sitta vaken med ångest och rinnande sår och får omvård dygnet runt,
behöver aldrig vara ensam, det är viktigt, och hon säger att hon är nöjd med sitt liv att det varit bra, men
att nu räcker det.
Jag har mina odugliga syskon att hantera, stackars svaga egoistiska veklingar, jag föraktar dom, och är dessutom
mycket starkare, dom får hålla sig undan det här sköter jag själv, nu har jag läget under kontroll, är fokuserad.
Jag känner ingen sorg, kommer att känna saknad det vet jag, men det är ju så här livet är.
Något jag däremot känner är en ilska och förtvivlan över ett samhälle som har anpassats för de friska, de som
producerar, när du blir sjuk eller gammal och inte längre går att tjäna pengar på, då får du sitta och ruttna,
bokstavligen. Måste det vara så?

Jag återkommer.


29 maj 2012, 10:03
Medlem
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
Citera:
Ron Jeremy skrev: Måste det vara så?


Tycker du sammanfattar det bra. Nej det måste inte vara så och det även om det "verkar" som om ... det var någon naturlag som "styr" för hur kommuner och landsting skall fördela sina resurser m.m.

Låt vreden tala på forumet :05: , i nuläget hoppas jag att du kan ignorera strider med dina syskon, men ta hand om saknaden ... tillsammans med de av dina nära som inte ignorerar hur just dina behov prövas i just detta nu ...

Var rädd om dig och de dina.

db


29 maj 2012, 10:28
Moderator
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
dygdig barbar skrev:
Citera:
Ron Jeremy skrev: Måste det vara så?


Tycker du sammanfattar det bra. Nej det måste inte vara så och det även om det "verkar" som om ... det var någon naturlag som "styr" för hur kommuner och landsting skall fördela sina resurser m.m.

Låt vreden tala på forumet :05: , i nuläget hoppas jag att du kan ignorera strider med dina syskon, men ta hand om saknaden ... tillsammans med de av dina nära som inte ignorerar hur just dina behov prövas i just detta nu ...

Var rädd om dig och de dina.

db


+1 på det!


29 maj 2012, 11:19
Medlem
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
Ron Jeremy skrev:
Något jag däremot känner är en ilska.
Förståeligt :evil:


29 maj 2012, 18:10
Medlem
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
Att killar är fega kåtbockar som hoppar iväg som grodor när det blir för jobbigt. Hopp hopp


30 maj 2012, 12:29
Moderator
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
Eh... Nope. Stämmer inte.


30 maj 2012, 12:31
Medlem
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
Jo enligt min erfarenhet så.


30 maj 2012, 12:34
Moderator
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
Beklagar. :(


30 maj 2012, 12:35
Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron