Ny tråd Svara på tråd  [ 41 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Tråden där vi ser på bajs som om det vore GULD 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Tråden där vi ser på bajs som om det vore GULD
Incognita skrev:
Finns det inte nåt sånt därnt skitdyrt te/kaffe som skall vara extra delikat för att det passerat genom en kattmage eller nåt sånt?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kopi_Luwak
Citera:
Kopi Luwak (engelska: Civet Coffee) är en mycket dyr sorts kaffebönor. De skördas i Indonesien och på Filippinerna[1], men inte direkt från kaffebusken. Kopi Luwak utvinns istället ur spillningen från det kattliknande djuret indisk palmmård. Palmmården äter bara de bästa sorterna av kaffebären och efter att de passerat djurets matsmältningssystem kan kaffebönorna plockas ur dess avföring för rengöring och rostning.


5 oktober 2012, 22:23
Medlem
Inlägg Re: Tråden där vi ser på bajs som om det vore GULD
Undrar förresten om det där Kopi Luwak är mindre urindrivande än vanligt kaffe?


5 oktober 2012, 22:24
Medlem
Inlägg Re: Tråden där vi ser på bajs som om det vore GULD
Skitdyrt iaf :)


5 oktober 2012, 22:32
Moderator
Inlägg Re: Tråden där vi ser på bajs som om det vore GULD
... och ett skumt vetenskapligt namn hade den också: Paradoxurus hermaphroditus.


5 oktober 2012, 22:37
Moderator
Inlägg Re: Tråden där vi ser på bajs som om det vore GULD
Det var ett ovanligt coolt namn! 8-) Så... kaffebönorna fermenteras på vägen alltså. Det var ju praktiskt. Skulle ni smaka om ni blev bjudna?


5 oktober 2012, 22:39
Moderator
Inlägg Re: Tråden där vi ser på bajs som om det vore GULD
Fast ett så gulligt djur kan väl inte ha äckligt bajs ändå?


5 oktober 2012, 22:40
Medlem
Inlägg Re: Tråden där vi ser på bajs som om det vore GULD
6100 spänn kilot, bara!

http://www.coolstuff.se/Kopi_Luwak_Kaffe


5 oktober 2012, 22:41
Moderator
Inlägg Re: Tråden där vi ser på bajs som om det vore GULD
Incognita skrev:
Det var ett ovanligt coolt namn! 8-) Så... kaffebönorna fermenteras på vägen alltså. Det var ju praktiskt. Skulle ni smaka om ni blev bjudna?

Har hört förr att det ska vara gott, och jag kan väl inte säga det känns helt bra, tanken att bli bjuden och hinna dricka innan jag får veta vad det är. Vet inte riktigt vad min kropp skulle kunna hitta på då.

Sanning eller konsekvens – själv då?


5 oktober 2012, 22:43
Medlem
Inlägg Re: Tråden där vi ser på bajs som om det vore GULD
Incognita skrev:
Det var ett ovanligt coolt namn! 8-) Så... kaffebönorna fermenteras på vägen alltså. Det var ju praktiskt. Skulle ni smaka om ni blev bjudna?
ja absolut, det kaffet lär man inte bli bjuden på alltför ofta.


5 oktober 2012, 22:48
Moderator
Inlägg Re: Tråden där vi ser på bajs som om det vore GULD
Hm... Om det är dyrt skulle jag nog smaka, trots att jag inte ens är så förtjust i kaffe. Jag är snål. :lol: Och ganska nyfiken av mig. Och inbillar mig att jag är en finsmakare. Skulle nog faktiskt kunna smaka av ren fåfänga... :04:


5 oktober 2012, 22:50
Ny tråd Svara på tråd  [ 41 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.