Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
Re: ..
|
5 augusti 2010, 13:33 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Vad? Ärligt talat rätt oklart
|
5 augusti 2010, 13:34 |
|
|
nallen
Medlem
|
Schueberird har rätt, jag stavade illa.
Vad gäller huruvida rekursion behövs för att ett språk skall vara Turing-komplett uppfattar jag det som att rekursion inte behöver vara en primitiv i språket eftersom lokala variabler (på stacken) går att simulera med en räknare och en vektor av poster innehållande variablerna. Jämför gärna med till exempel FORTRAN IV. Men i slutänden blir det ju som vanligt beroende av hur man definierat begrepper rekursion - det är olika inom datalogi, matematik och logik.
|
5 augusti 2010, 22:50 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Brainfuck har nästan samma instruktioner som en turingmaskin så rekursion är inte en primitiv i språket, men det är möjligt att göra med en massa jobb.
|
5 augusti 2010, 23:32 |
|
|
asponomen
Medlem
|
Re: .. inbegrips m.a.o. inom och av s.a.s. 'Lite mindre seriösa trådar'(!)... Fantastiskt! Då jag är hyggligt bra på skapligt exakt forskande (inom, av) fenomenologiska interaktionsprocesser/ intraaktionsprocesser finner jag det närmast uppseendehäftigt nischFantastiskt att textdialogen, textutvecklingen och den dylika textpolemiken till endels, är... SERIÖS VÄRRE vad avser 'Re: ..'-och det yttermera med tanke på övertrådNamnet 'Lite mindre seriösa trådar'... Vad jag kan se, förstå etc är dialogin/dialektiken på tråden här "den Mest Seriösa på hela AspieForum" f.n., under den den senaste tiden! Jag är i sanning IMPONERAD av förlöpandet, boys and girls!!
|
6 augusti 2010, 00:33 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Jo det blev en förvånansvärt seriös diskussion. Ett intressant resultat av TS experiment, förmodar jag.
|
7 augusti 2010, 17:26 |
|
|
asponomen
Medlem
|
*
|
9 augusti 2010, 00:51 |
|