Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
[x] tvätta
[x] byta en massa fönsterkarmar
[ ] planera morgondagens meny
[ ] förbereda morgondagens efterrätt
[ ] laga och äta dagens middag


21 maj 2010, 17:22
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
[x] tvätta
[x] byta en massa fönsterkarmar
[ ] planera morgondagens meny
[ ] förbereda morgondagens efterrätt
[x] laga och äta dagens middag
[ ] gå och lägga mig tidigare ikväll (senast 2)
[x] äta middag tidigare


21 maj 2010, 20:04
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
[x] tvätta
[x] byta en massa fönsterkarmar
[x] planera morgondagens meny
[x] förbereda morgondagens efterrätt
[x] laga och äta dagens middag
[ ] gå och lägga mig tidigare ikväll (senast 2)
[x] äta middag tidigare


21 maj 2010, 23:27
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
[x] tvätta
[x] byta en massa fönsterkarmar
[x] planera morgondagens meny
[x] förbereda morgondagens efterrätt
[x] laga och äta dagens middag
[x] gå och lägga mig tidigare ikväll (senast 2)
[x] äta middag tidigare


22 maj 2010, 01:44
F.d. exec
Inlägg Re: Idag ska jag...
Min "att göra"-lista för igår (lite censurerad, jag var för trött när jag äntligen blev ledig igår):
[X] Jag väger mig.
[X] Jag tränar en timme på Friskis & Svettis kl. 7-8 => kl. 10-11.
[X] Jag träffar [sjukgymnasten] kl. 9.
[X] Jag förbereder MC-semester kl. 10-13 => kl. 11-15.
[X] Jag åker på MC-semester senast kl. 14 => kl. 15.
[-] Jag deltar i parterapi med [frun] kl. 13-14.
[-] Jag undersöker konsekvenserna av att studieanmäla sig eller ej.
[-] Jag returnerar Sto:s skitfaktura.
[-] Jag fakturerar [pastorn].
[-] Jag tar itu med problemet [gammal kund].
[-] Jag skickar in betyg till studera.nu/VHS.
[-] Jag planerar morgondagen.
[-] Jag köper vindskivsplåtskruv till [kund].
[-] Jag stämmer av försäkringsärende med If.
[-] Jag bokar in [ny kund] nästa vecka.

Här står min ponny fastspänd, klappad och klar.

Bild

Tyvärr visade det sig att min kompetens var minst sagt bristfällig när det kom till att göra fast henne. Hon ramlade omkull 4 gånger under de 40 milen ner till High Chaparral och tittade väldigt snett på mig varje gång jag kom för att fästa om henne på nytt. :( Jag kom fram 1,5 timmar för sent.


22 maj 2010, 07:59
F.d. exec
Inlägg Re: Idag ska jag...
Schemat för dagen skulle ha varit följande:
Kl. 8-9, frukost.
Kl. 9-12, teknikträning på övningsbanor.
Kl. 12-13, lunch.
Kl. 13-17, westernshow på High Chaparral följd av guidad träningstur på grusrutt.
Kl. 19:30, middag.

Med min vanliga tur så kom jag halvägs genom teknikträningen innan det gick åt skogen. Vid kl. 10:30, på näst sista teknikövningen på första banan så skulle vi bromsträna. Jag var för ivrig och körde snabbare och snabbare och bromsade hårdare och hårdare på den knögliga grusplanen tills mitt styre till slut låste sig i en liten grop och jag flög vidare och landade rakt på vänster axel ett par meter framför. Det satte punkt för mitt deltagande i utbildningen.

Jag tror att jag rivit av vänster kappmuskeln och den främre tredjedelen av axelmuskulaturen i fallet. Ett svullet och ömmande pekfinger är numer mitt minsta problem. Jag måste lyfta upp vänsterarmen i knäet för att kunna skriva på datorn och om jag råkar belasta axelmuskeln så skriker jag rakt ut av smärta. Det gör så obeskrivligt jävla ont.

Min svärmor är läkare, så jag ringde och gnällde för henne. Hon sa att om axeln fortfarande sitter symmetriskt och inte är ur led så är det förmodligen bara att vänta ut smärtan och låta muskeln och muskelfästena/senorna (?) vila. Så det kunde vara värre. Jag tog som tur vad m ed mig Citodon (!), annars skulle jag ha legat och grinat i sängen istället för att skriva här just nu.

Som tur var skedde skadan medan Systembolaget fortfarande hade öppet. Det första jag gjorde när jag kom tillbaka från övningsbanan var att dra i mig Citodon, byta till en torr t-shirt och sätta mig i bilen och köra till närmaste småstad för att köpa öl. Den nya planen är att semestra som vanligt folk och sitta och "ta det lungt", inte göra något särskilt (låta axeln läka), knapra Citodon, dricka öl och kanske göra lite pappersarbete till på söndag eftermiddag. Det tycker jag var en väldigt driftig och pragmatisk och flexibel respons för att komma från en Ascbergare!

Styret på min KTM-ponny blev helt snett och fult efter kraschen. Men till skillnad från min axel så hoppas jag att det är ett problem som löses på 30 minuter av någon som vet vad han gör.


22 maj 2010, 14:20
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Nej men vad hemskt, exec!
Vilken otur du har... :(

Var försiktig med Citodon och alkohol i kombination. Eller planerar du att råka ännu mer illa ut?
Ta hand om dig nu.
---------------
Jag ska ut ikväll. Det är vad som står på schemat.


22 maj 2010, 18:24
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Dagens aktiviteter:
[x] titta på lundakarnevalen
[x] snickra ihop en låda för ström & nätverk till lusthuset
[x] måla den första gången
[x] börja skyffla tillbaka jorden över kablarna
[ ] klippa gräsmattan (rättare sagt djungeln) hemma
[ ] tvätta
[ ] lägga golvgips i farstun


22 maj 2010, 21:10
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Låter arbetssamt det där, rdos.
Men mysigt också, bor ni i ett äldre hus?

Idag ska jag äta något och soooooova.


25 maj 2010, 18:39
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Låter arbetssamt det där, rdos.


Nejdå, det är bara kul att ha något att göra. Skriver förresten det här ifrån lusthuset med bra utsikt över åkrar och grannar. Den bärbara har lite dålig kontrast, men det funkar iaf. Ska senare i år bygga upp min nya väderstation här ute, och ha en dator för insamling av data. Kanske oxå monterar en webkamera här.

CodeRedAlert skrev:
Men mysigt också, bor ni i ett äldre hus?


Inte så väldigt. Det byggdes på 80-talet, men dock med en del begagnat material. Inget dussinhus precis, utan det är lite snett på sina ställen, och inga mått passar med standardmaterial.


25 maj 2010, 18:49
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.