Ny tråd Svara på tråd  [ 30 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Sockerdetox-tråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Sockerdetox-tråden
Mina tarmar verkar även symboliskt sockrade.
Fattar fan inte hur det har gått till om det nu har hänt
och om det stilljämt påsockras därinnevid,symboliskt d.v.s.


3 juli 2010, 08:16
Medlem
Inlägg Re: Sockerdetox-tråden
Sockerdetox - släng dig i väggen! :x


18 juli 2010, 21:27
Medlem
Inlägg Re: Sockerdetox-tråden
Har inte socker hemma. Har istället Stevia. Käkar så jävla mycket socker i vanliga fall. Tänkte att jag skulle vara lite slank när jag ska gifta mig. Jag bantar inte eller så. Vill bara byta bort sockret tillfälligt. Käkar liksom som vanligt i övrigt.


17 juni 2012, 14:03
Medlem
Inlägg Re: Sockerdetox-tråden
Vågar man mata barnen med Stevia eller utvecklar de oanade superkrafter/föder genmodifierade barn om tio år?

Jag är mer än halvvägs igenom menscykeln för tillfället och rörde precis ihop en kladdig boll bestående av smör, socker och vetemjöl och moffade i mig.
Det är illa men inget att göra åt.

På andra sidan menscykeln blir det mer hälsosamt igen.


18 juni 2012, 02:41
Medlem
Inlägg Re: Sockerdetox-tråden
CodeRedAlert skrev:
Vågar man mata barnen med Stevia eller utvecklar de oanade superkrafter/föder genmodifierade barn om tio år?

Jag vet inte, men jag tror att Stevia är ofarligt. Guaraniindianerna har använt Stevia i flera hundra år.

Wikipedia skrev:
Inga bevis för att stevia orsakar cancer eller fosterskador har hittats.

Studier har visat att stevia förbättrar insulinkänsligheten hos råttor och möjligen även öka ytterligare insulinproduktion, vilket motarbetar diabetes och metabolt syndrom. Preliminära studier på människor tyder på att stevia kan bidra till att minska högt blodtryck, dock har en annan studie visat att det inte har någon effekt på högt blodtryck. Miljontals japaner har använt stevia i över trettio år utan några rapporterade eller kända skadliga effekter. På samma sätt har stevia-blad använts i århundraden i Sydamerika, i flera generationer som en behandling för Typ 2-diabetes.


CodeRedAlert skrev:
Jag är mer än halvvägs igenom menscykeln för tillfället och rörde precis ihop en kladdig boll bestående av smör, socker och vetemjöl och moffade i mig.
Det är illa men inget att göra åt.

På andra sidan menscykeln blir det mer hälsosamt igen.

Men ååhhhh mmmm. Nu vill jag göra en sådan där onyttig bollkladdröra. Jag har honung hemma... ÅÅÅÅH, vad stygg jag är!


18 juni 2012, 11:23
Medlem
Inlägg Re: Sockerdetox-tråden
Här var ju tråden - det behövs definitivt mer skräckproganda om avgiftningen ens ska komma igång för min del.


31 mars 2013, 15:10
Medlem
Inlägg Re: Sockerdetox-tråden
Jag är sockerberoende. 200 gram mjölkchoklad är vanligt. Blir väl om dagen ungefär. Bullar kakor och pasta ris och chips. Ja hela köret typ. Min hjärna signalerar chokladsug på samma sätt som en alkolists hjärna signalerar spritsug. Det är för övrigt samma centra i hjärnan som jobbar i båda fallen.


31 mars 2013, 21:44
Medlem
Inlägg Re: Sockerdetox-tråden
kullan skrev:
Jag är sockerberoende. 200 gram mjölkchoklad är vanligt. Blir väl om dagen ungefär. Bullar kakor och pasta ris och chips. Ja hela köret typ. Min hjärna signalerar chokladsug på samma sätt som en alkolists hjärna signalerar spritsug. Det är för övrigt samma centra i hjärnan som jobbar i båda fallen.

Resulterar det i dålig mage, typ diarré?

Jag kan liksom inte ens dricka en kopp kaffe utan att som följd få en beställning sprutlackering utsprutad ur stjärthålet.


31 mars 2013, 21:52
Medlem
Inlägg Re: Sockerdetox-tråden
Det beror på. Om jag äter annat mer mat så klarar min mage av det men annars är det fontän på tronen.


31 mars 2013, 21:54
Medlem
Inlägg Re: Sockerdetox-tråden
kullan skrev:
Det beror på. Om jag äter annat mer mat så klarar min mage av det men annars är det fontän på tronen.

Iofs vänjer man sig (och jag vet att samma sak gäller exempelvis kaffe).


31 mars 2013, 22:23
Ny tråd Svara på tråd  [ 30 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3


Som gäst saknar du privilegier.

cron