Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Incognita skrev:
Jag tänker att det bästa måste vara att både ha en hemma, att ha på morgonen, och en på kontoret. Funderar på att köpa fler, att ha till blommorna. Det gör faktiskt underverk med dem. Och då kan man dra för persiennerna vid behov utan att ta livet av blommorna på vintern.

EDIT: Hm... Bra att det blir utredning nu då! Sådant mående är inte att leka med.

Nä, sedan är det förstås till stor del tack vare medicin som jag inte känner mig direkt ångestfylld.

Åh, jag känner för att köpa blommor. Har inga alls just nu.

13 oktober 2012, 23:38
Moderator
Orange skrev:
Zombie skrev:
Orange, känner igen mig från den tid jag hade plikter... inte bra att forcera för mycket på fel sätt heller.

Näe, ärligt talat är jag lite orolig för att jag känner mig så konstig fysiskt. Men prover på VC visar inget fel, så det måste vara psykosomatiskt - jag som tycker mitt psykiska månde är under kontroll nu. :01: Det är mest på grund av mitt fysiska mående som jag vill utredas för npf. Jag klarar egentligen mycket just nu men mår konstigt fysiskt utan förklaring och är rädd för att krascha, liksom. Får jag npf-diagnos så finns det förmodligen någon sorts hjälp att få för att jag ska kunna stressa ner lite.

Bra att du tar det på allvar. NPF:are har ju ofta dålig stresstålighet och kanske närmast obefintlig återhämtningsförmåga efter utbrändhet, i synnerhet med de krav som ställs i vår kultur. Ovanpå då att man särskilt med asperger redan är överbelastad hela tiden av intryckstolkning, kompensationsstrategier och diverse påtvunget trots mot sin natur i en grad som vanliga enter inte har en susning om. Och sådan där konstighetskänsla (småtjall med immunförsvaret kan vara ett annat tidigt tecken) finns det vad jag vet inga metoder att undersöka, eftersom man inte vet vad det är för fysiologiska tecken man ska titta efter.

Så det behöver inte vara psykosomatiskt bara för att du verkar frisk. Jag är också frisk enligt de prover och undersökningar jag har lyckats utverka. Men efter drygt ett halvt liv av att försöka komma någon vart som "normal" är jag helt under isen i fråga om både fysisk och mental ork (även kreativitet), kan inte göra de enklaste saker utan att tvinga mig, har bokstavligen nästan noll koncentrationsförmåga kvar, och någon hjälp från vården tycks inte finnas att få när det har gått så långt. Inget jag skulle önska min värsta fiende. (Möjligen då fiender till "mänskligheten", som ett sätt att oskadliggöra sådana som Hitler...)

Och det här vet långtifrån ens alla i NPF-vården om. Så var noga med att själv ta ansvar för det.

Men kanske har du redan sett mig tjata om det på AF, brukar ju göra det ibland...

13 oktober 2012, 23:40
Moderator
Incognita skrev:
Jag tänker att det bästa måste vara att både ha en hemma, att ha på morgonen, och en på kontoret. Funderar på att köpa fler, att ha till blommorna. Det gör faktiskt underverk med dem. Och då kan man dra för persiennerna vid behov utan att ta livet av blommorna på vintern.

Ojdå. Det låter ju rentav litet lockande. Får höra också vad den ljusexpert som hjälper mig med ännu "pågående" flytt säger. Ska fösöka komma ihåg att vidarebefordra eventuella kommentarer.

13 oktober 2012, 23:46
Avslutat konto
Det är så ledsamt att höra att du har det så. :( Och ja, jag vet att jag måste vara på min vakt, jag har ingen förmåga att klara riktig stress. Har aldrig haft, vilket alla som känner mig vet.

Jag har varit täppt i näsan och snorig ett år och blir febrig när jag gjort för mycket. Vet att det är dåliga tecken.

Edit: Min största farhåga just nu är att jag inte ska få någon asperger-diagnos. Det låter nog märkligt, frågan är ju varför man vill ha en diagnos, men jag tänker att jag kan bli tagen på allvar om jag får en. Jag har ganska bedrövliga erfarenheter av vården och är ändå bara 21.

13 oktober 2012, 23:47
Moderator
Tack för sympatin, eller vad man säger. Den värmer.

Ledsamt att höra om dig också. Men samtidigt hoppfullt, eftersom du är så ung ännu och både vet och begriper så mycket. Du verkar ju också ha så ovanligt små problem att ta till dig insikter, ha så mycket egen drift att göra det. Det är verkligen inga dåliga redskap.

13 oktober 2012, 23:55
Avslutat konto
Zombie skrev:
Tack för sympatin, eller vad man säger. Den värmer.

Jag tänker på det varje gång jag träffar folk som har det svårt antingen irl eller på nätet, att det är så himla orättvist. Varför ska fina människor alltid lida?

Citera:
Ledsamt att höra om dig också. Men samtidigt hoppfullt, eftersom du är så ung ännu och både vet och begriper så mycket. Du verkar ju också ha så ovanligt små problem att ta till dig insikter, ha så mycket egen drift att göra det. Det är verkligen inga dåliga redskap.

Det kanske är så. Jag tycker nog jag kan vara väl navelskådande och egocentrisk men det för säkert något gott med sig.

14 oktober 2012, 00:05
Moderator
Passa dig, Orange - snart kallar de dig för tant! :lol:

14 oktober 2012, 00:06
Avslutat konto
Incognita skrev:

Skulle ta det som en komplimag. Gillar tanter. :D

14 oktober 2012, 00:09
Moderator
Det gör jag också, faktiskt. Tycker bara inte om att bli förväxlad med en.

14 oktober 2012, 00:10
Moderator
Incognita skrev:

Ja, den risken finns ju förstås. Passa sig den som bryr sig. :lol:

[edit]Redan kommenterat. Okej, det får stå kvar...[/edit]

Orange, jag har ju inte träffat dig irl (och vet inte heller vad, säg, enter kanske kan missförstå om dig) – men inte fagerlund tycker jag du verkar egocentrisk här.

14 oktober 2012, 00:11
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.