Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Ufo skrev:
Zombie skrev:
Fast jag blir också orolig över hur folk reagerar när synpunkter åt just de hållen får stå oemotsagda.
Nu har jag ingen aning om det specifika fallet, men.
Det var länge sedan det stället tappade sin status som informationskälla för AS.
Vilka talar du om – oss som redan är rätt insatta? Och hur var det förr? (Och när var det jag just kallade "förr"?)

Inte för att jag för statistik, men nog ser jag hela tiden inklusive idag en ständig ström av folk som kommer dit och hör sig för hur ditten och datten är eller brukar vara när man har eller misstänker asperger, eller beskriver sig själva och vill ha spegling och perspektiv. Och inte upptäcker de väl dolda metatrådarna, om ens just det det gäller finns länkat där (fast det nästan alltid har diskuterats tidigare), och får svar av helt oförutsägbar kvalitet och relevans.

Ufo skrev:
Zombie skrev:
Samtidigt som jag verkligen behöver lära mig att jag inte är skyldig att försöka nyansera eller ge en annan sida av saken ens om det inte finns någon annan som gör det. Men det blir ändå som att man känner sig ansvarig för andras liv, och på sätt och vis är man ju det när man skulle kunna... :(
Ett tips mot mer energi och livskvalitet är att värdera sitt ansvar efter vad det ger i pengar eller glädje.
Får du inte en riktig lön för det du gör, så skall det vara en rolig sysselsättning som GER energi.
Annars gör man bara våld på sig själv.
Bra tips och tack för att du påminner mig. :)

Och jag försöker plugga på det, för det är jag så illa tvungen till. Det är ju en princip som inte går att försumma utan att man omkommer till slut (på ett eller annat sätt). Men tyvärr (?) ser jag också andra aspekter av saken. Vi har också ett ansvar för varandra och för att sådant vi har samlat eller lärt oss kommer till nytta. Men tyvärr är samspel, personlighetshantering, hantering av personliga präglingar och diverse annat så förbannat svårt att det inte är givet hur man ska förena det med lustprincipen.

27 september 2011, 11:21
Medlem
Zombie skrev:
Vilka talar du om?
De som söker information.

Zombie skrev:
Och inte upptäcker de väl dolda metatrådarna
Metatrådar har inte i ett diskussionsforum att göra. På ett disskussionsforum umgås man och konverserar med andra människor.
En som vänder sig till ett diskussionsforum för att få info vill få tips och förslag på litteratur av medmänniskor inte torra index-listor, de finner man på andra typer av forum(portaler).

Zombie skrev:
hantering av personliga präglingar och diverse annat så förbannat svårt att det inte är givet hur man ska förena det med lustprincipen.
Medhåll.
En sak jag lärt mig som betraktare är att, går inte jag fram och ger någon handen gör någon annan det. Vilket jag nyttjar om personen TAR energi från mig, då räcker det gott att bara försäkra sig om att någon annan ser behovet.

27 september 2011, 13:55
Medlem
Disckat
Surfat
Ätit klimp med två ägg i, satan vilken mättnad.

27 september 2011, 13:58
Medlem
Ufo skrev:
Zombie skrev:
Fast jag blir också orolig över hur folk reagerar när synpunkter åt just de hållen får stå oemotsagda.
Det var länge sedan det stället tappade sin status som informationskälla för AS.

Det tror jag inte alls.
Fortfarande en utmärkt källa till kunskap om vanligt folk med AS.

27 september 2011, 18:06
Moderator
Håller med Koden. Och om det här:
Ufo skrev:
En sak jag lärt mig som betraktare är att, går inte jag fram och ger någon handen gör någon annan det. Vilket jag nyttjar om personen TAR energi från mig, då räcker det gott att bara försäkra sig om att någon annan ser behovet.
Bra formulerat. Brukar själv göra så, eller bara för att jag själv inte orkar. (Men ibland kommer det ju ingen, och andra gånger utelämnar alla något man tror kan vara viktigt...)

Fast det här är faktiskt olika:
Ufo skrev:
Metatrådar har inte i ett diskussionsforum att göra. På ett disskussionsforum umgås man och konverserar med andra människor.
En som vänder sig till ett diskussionsforum för att få info vill få tips och förslag på litteratur av medmänniskor inte torra index-listor, de finner man på andra typer av forum(portaler).
Det ena goda förskjuter inte nödvändigtvis det andra, det finns också många som tycker det kan vara intressant att läsa gamla diskussioner. Särskilt om klokare, kunnigare eller för en själv relevantare saker har sagts i dem än i den som just pågår, och det händer ju.

27 september 2011, 18:24
Moderator
... och sedan vet vi inte hur många som läser oinloggade eller som passiva medlemmar. Det har ju hänt att nya skribenter på AF har talat om att de länge har varit något av det och haft mycket nytta av forumet ändå.

27 september 2011, 18:42
Medlem
Idag plockade jag fram borrmaskinen och borrade åtta hål och skruvade fast saker i andra saker.

27 september 2011, 19:28
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Ufo skrev:
Zombie skrev:

Det tror jag inte alls.
Fortfarande en utmärkt källa till kunskap om vanligt folk med AS.
Av och om det "vanliga folket" ja. Men inte som informationsdatabas.

/Vi kanske pratar om två olika typer av kunskap?

27 september 2011, 19:49
Medlem

Idag har jag plockat svamp.

27 september 2011, 19:50
Medlem
-Jag kom iväg till affärn strax efter klockan sju. Hade kunnat gå illa. Kastade mig ut i gatan för att hinna förbi grönljusen. Var för mycket att hålla reda på. Missade stället där cykelbanan mjukt övergår i trottoar. Var en kant istället och i den vinkel med kanten som jag befann mig var det ett smärre under att framhjulet inte vek sig så att jag kraschade. Inte bra. Tog det väldigt lugnt. När jag kom fram till affärn upptäckte jag att jag hade glömt att haka på lyktorna på cykeln. Kvar i väskan. Det var mörkt. Handlade mycket. Blev tungt. Gick hem. Gick bra.

28 september 2011, 00:46
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.