Re: Vad har du gjort idag?
Vilka talar du om – oss som redan är rätt insatta? Och hur var det förr? (Och när var det jag just kallade "förr"?)
Inte för att jag för statistik, men nog ser jag hela tiden inklusive idag en ständig ström av folk som kommer dit och hör sig för hur ditten och datten är eller brukar vara när man har eller misstänker asperger, eller beskriver sig själva och vill ha spegling och perspektiv. Och inte upptäcker de väl dolda metatrådarna, om ens just det det gäller finns länkat där (fast det nästan alltid har diskuterats tidigare), och får svar av helt oförutsägbar kvalitet och relevans.
Bra tips och tack för att du påminner mig.
Och jag försöker plugga på det, för det är jag så illa tvungen till. Det är ju en princip som inte går att försumma utan att man omkommer till slut (på ett eller annat sätt). Men tyvärr (?) ser jag också andra aspekter av saken. Vi har
också ett ansvar för varandra och för att sådant vi har samlat eller lärt oss kommer till nytta. Men tyvärr är samspel, personlighetshantering, hantering av personliga präglingar och diverse annat så förbannat svårt att det inte är givet hur man ska förena det med lustprincipen.