Ny tråd Svara på tråd  [ 642 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 65  Nästa
Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
De kan komma så sent som 17... Jag anmälde förmiddagen som önskemål. Jag har för fan inte skitit på hela dagen ifall de plötsligt skulle komma! :x :x :x Det är väl det som är felet förstås...


7 juni 2012, 15:05
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Igenkänning på det.


7 juni 2012, 15:07
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Incognita skrev:
De kan komma så sent som 17... Jag anmälde förmiddagen som önskemål. Jag har för fan inte skitit på hela dagen ifall de plötsligt skulle komma! :x :x :x Det är väl det som är felet förstås...


Ha ha jag trodde du väntade på rörmokaren, som skulle fixa toan, :01:
Sen läste jag, aha var det diskmaskin , bäst att läsa konversationens början :D kan bli tokigt annars.


7 juni 2012, 19:23
Moderator
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
De kom till slut, vid 17-tiden. Nu har jag diskmaskin - men inget vatten till den. :x Klaffventilen eller vad 17 det hette, den där som man skall öppna bara när man använder diskmaskinen och inte annars, hade rostat fast efter många års oanvändning. :x Och så är det flera centimeters glipa mellan diskmaskinen och soputrymmet som jag måste täppa till själv på något sätt och helst hitta en lagom stor träbit att kila dit och skruva fast diskmaskinen i.

Och ont i halsen har jag också. :x :( :05:

Dessutom måste jag betala flera tior extra varje månad i hyra för att lägenheten "har ökat i standard" - fastän jag har köpt diskmaskinen själv, privat!!! :01: :evil:


7 juni 2012, 21:43
Moderator
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
KOPROLALIA!!! :evil: :evil: :evil:


7 juni 2012, 21:47
Moderator
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Gratulerar (äntligen), beklagar, låter jobbigt, hurtig spark i baken etcetera, sortera in där du finner bäst ;)

men hyran – låter som jobbarfasoner från krigstiden. Får de fortfarande göra så är det något fel på lagen. Kolla med Hyresgästföreningen?


7 juni 2012, 21:47
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Incognita skrev:
Dessutom måste jag betala flera tior extra varje månad i hyra för att lägenheten "har ökat i standard" - fastän jag har köpt diskmaskinen själv, privat!!! :01: :evil:
Mycket tveksamt.
Tror inte de har rätten att resonera så.

Zombie skrev:
Kolla med Hyresgästföreningen?
Medhåll.


7 juni 2012, 21:55
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
http://www.hyresgastforeningen.se/Fraga_Oss/Sidor/Jag-vill-tapetsera-Kan-det-leda-till-att-jag-far-hogre-hyra-for-att-lagenheten-da-far-hogre-standard.aspx
Citera:
Jag vill tapetsera. Kan det leda till att jag får högre hyra för att lägenheten då får högre standard?

Nej, värden får inte höja hyran för att du själv har satt upp nya tapeter. Samma sak gäller oavsett vilka arbeten du utför i lägenheten som på ett eller annat sätt höjer lägenhetens standard.
Om du skulle få högre hyra på grund av detta ska du som är medlem omgående kontakta oss på Hyresgästföreningen.


7 juni 2012, 21:58
Moderator
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Jag har slängt iväg en förfrågan till Hyresgästföreningen nu. Tack! Utan länken hade det inte blivit av. Jag har redan påtalat för hyresvärden att jag tycker att det är oskäligt, men då verkade de väldigt säkra på sin sak.

Standardhöjningen är enligt dem att det är förberett för diskmaskin. Att det dras el och vatten.


7 juni 2012, 21:59
Moderator
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Incognita skrev:
Utan länken hade det inte blivit av.

Jag länkar så gärna en annan gång också, bara jag får veta det.

Incognita skrev:
Standardhöjningen är enligt dem att det är förberett för diskmaskin.

Det var det ju redan. Därför den kunde installeras. Försöka slingra sig... :roll:


7 juni 2012, 22:04
Ny tråd Svara på tråd  [ 642 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 65  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron