Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Att jag just idag specifikt nämner att jag ska bajsa beror på att jag inte hann med det imorse, så det ska bli skönt att få det gjort när jag kommer hem.


22 augusti 2012, 16:31
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Schueberird skrev:
En del använder ju bidé i och för sig, fast troligen i kombination med föregående papperstorkande.

...men... borde inte bidén bli ganska så full av bajsbakterier då eller steriliseras den efter varje användning eller sköljs bakterierna ner ändå?

Man kanske kan skaffa en sådan där japansk(?) toalett med sprutmunstycken!?


Såg ett TV-program för en tid sen hmm... det var ett inslag om seder och bruk beträffande toalettbestyr som kunde se lite olika ut över tid och vad mån kultur som det utövades i, iaf var det ett klipp med en asiatisk bonde kanske från ett Kina som i brist på västerländsk pappersnit aldrig gjort på något annat sätt än vad hans* förfäder och moder gjort dvs när han* var skitnödig gick han* ner till den i en jämn ström flytande floden som var försedd med ett antal rep från strand till strand, ett rep för var familj eller om det var per by, där tog han* av sig på underkroppen och med stöd av repet vadade han* nu ut i floden tills vattnet nådde honom* över midjan för att nu släppa av på det inre trycket och något lätta på bördan av ansamlade svavelföreningar som ju nu medelst signalsubstanser signalerat tömning till den ringformade slut och öppningsmuskeln i ändan av hans matspjälkningsorgan, när han* således var "något bantad" var det nu dags att rengöra kanalen mellan själva bajplattorna och vilket gjordes med den mycket ypperligt flätade repet av sisal/hampa/bambu eller vad det nu var gjort av för material, det fiffiga repet en kombination av handledare bygräns fiskeredskap och även rengörare av analen grenslades alltså och med en gungande rörelse ungefär som om han* knullade lät han* nu kardelerna förorenas temporärt, temporärt ty det skulle inte dröja innan flodens andra invånare Karp Brax och Hajmal etc ditlockade av den omkringflytande avföringen nu tog tag i uppgiften att rengöra repet så noga att nästa dassgäst inte skulle ha något att anmärka på komforten, ej heller de nedströms fiskande grannbyarna hade något att anmärka då floden såvitt jag känner till var ren som en oskuld.

* kan med vederbörlig fördel bytas mot vederbörande hen eller det hen som motsvarar hen, vill ju inte på något vis "outa" eller genera den stackars bonden för sin brist på Ribbingsk "vett&etikett" dock kan Karp Brax och Hajmal könsbestämmas efter eget skön då det inte är vetenskapligt belagt att det var just de arterna som här nämnts som var just de rengörare i just den här omnämnda onämnda floden, även som det nu går att göra ett undantag för just Karpen som också ävligt suckar låter och har sig när den så i brist på syre brukar trakteras levande som en utsmyckning på våra Julbord.
Schueberird skrev:
Att jag just idag specifikt nämner att jag ska bajsa beror på att jag inte hann med det imorse, så det ska bli skönt att få det gjort när jag kommer hem.


Hehe, ber ärligt om ursäkt om jag på något vis föranlett ovanstående inlägg med mitt så tarfliga som inte specifikt var annat än ett påhäng och inte riktat mot eljest nå'n
dygdig barbar skrev:
Torka mig i arselet ordentligt efter det att jag har bajsat och varför skulle jag inte göra det :?:
när det ju just är det jag brukar göra ...

bajsa alltså menar jag!!!
Bild

Det är nu så här att jag kan inte låta bli att tänka på den asiatiska bonden då jag hör någon beskriva ett nödigt behov av "Vuxenbajs" ... eller vad jag nu menar? Iaf inget illa ment, mera som ett ordbajseri för mina "Tourettes" toalettes etc
Bild
db


22 augusti 2012, 18:10
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
dygdig barbar skrev:
Såg ett TV-program för en tid sen hmm... det var ett inslag om seder och bruk beträffande toalettbestyr som kunde se lite olika ut över tid och vad mån kultur som det utövades i, iaf var det ett klipp med en asiatisk bonde kanske från ett Kina som i brist på västerländsk pappersnit aldrig gjort på något annat sätt än vad hans* förfäder och moder gjort dvs när han* var skitnödig gick han* ner till den i en jämn ström flytande floden som var försedd med ett antal rep från strand till strand, ett rep för var familj eller om det var per by, där tog han* av sig på underkroppen och med stöd av repet vadade han* nu ut i floden tills vattnet nådde honom* över midjan för att nu släppa av på det inre trycket och något lätta på bördan av ansamlade svavelföreningar som ju nu medelst signalsubstanser signalerat tömning till den ringformade slut och öppningsmuskeln i ändan av hans matspjälkningsorgan, när han* således var "något bantad" var det nu dags att rengöra kanalen mellan själva bajplattorna och vilket gjordes med den mycket ypperligt flätade repet av sisal/hampa/bambu eller vad det nu var gjort av för material, det fiffiga repet en kombination av handledare bygräns fiskeredskap och även rengörare av analen grenslades alltså och med en gungande rörelse ungefär som om han* knullade lät han* nu kardelerna förorenas temporärt, temporärt ty det skulle inte dröja innan flodens andra invånare Karp Brax och Hajmal etc ditlockade av den omkringflytande avföringen nu tog tag i uppgiften att rengöra repet så noga att nästa dassgäst inte skulle ha något att anmärka på komforten, ej heller de nedströms fiskande grannbyarna hade något att anmärka då floden såvitt jag känner till var ren som en oskuld.


Mycket intressant, faktiskt. Särskilt delen om fiskarna som biologiska tvättmaskiner.


22 augusti 2012, 22:43
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag ska jag iväg på storshopping med mitt boendestöd. Ja det är väl dagens project


23 augusti 2012, 10:34
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Citera:
dygdig barbar skrev:[ En massa skit om livet i floden :01: ]

Citera:
Schueberird skrev:
Mycket intressant, faktiskt. Särskilt delen om fiskarna som biologiska tvättmaskiner.

La texten i spolanordningen om Zombie skulle läsa, vill ju inte störa mitt i spisen :D Om jag nu fattat det rätt att Zombie nu kan laga sig mätt efter en veckas svält på en ofrivillig fasta.
Spoiler! :
Japp, fiskens betydelse för ett rent liv bland latrina fekalier som ju helst spolats under ytan är ur det det marinbiologiska perspektivet fasligt underskattat :cry: , en fair trade två eller trekammarbrunn i all ära men var är tex "Karpen" eller rättare sagt vad är karpen om inte en alldeles utomordentligt god miljökatalysator förutom att den gör så god nytta så går den också att äta efter ett väl förrättat förvärv och för de egenskaperna förtjänar sötvattenskarpen att slippa förgiftas å' våra vägnar innan den med en avrättande dekapitering till anrättning för att stämningsfullt serveras på våra julbord ... alltså finns det liv finns det hopp och det räcker inte med några guppy toaskålen :geek: nix, rejäla karpdammar på dasset skall de va' :ugeek:

http://www.youtube.com/watch?v=32E-ltl88pY Snurrigt som virvlat vatten från Antroposoferna i Järna fungerar ju faktiskt tack vare att slutprodukten ändå har renats med hälp av de sista i ledet av reningsåtgärderna är att den ännu så levande fisken gör vattnet rent även om den själv skiter i det, men meditativt är det ju med de vackert njurformade skålarna som skall syresätta vattnet för att spä ut det ansamlade latrinvattnet ... tankarna blir ju liksom renade av ljudet från det virvlade vattnet men det räcker ju inte långt när det krävs mer handling än skithuspoesi för att rena de förorenade tankarna från skit.

Här ett litet klipp från en kontinent nå'nstans ...
http://www.youtube.com/watch?v=pGXTIeJ4kPo
Tänkvärt är det för mig här på min ända i ände av världen att när jag skall spola med rent dricksvatten på mitt WC ... att det fortfarande finns en sån mängd olika CV ...
http://www.youtube.com/watch?v=yETyjxRpHwY
Som hundägare träffar jag oftast på en massa skit och då menar jag inte det som kommer ur bakänden från min hund eller annan valfri fyrfoting, nä menar nog att spåren från människors livsföring mest liknar en avföring även om den i.bl tagit formen av en minimal Japp TM

Idag ska jag inte skriva några fler skall, min hund blir så förvirrad då.Bildbilden är det enda existerande fotot på mig, från mitt förra tidigare liv som effektiv latrinman, som ju ändå inte har förändrats så nämnvärt i mitt nuvarande levnadsförhållande med rådande kulturklimax av civilisationens förfall avfall avkall etc ...
Här är en annan bild som är tagen så sent som 1969 någonstans på en av Malmös gator Bild idag är det ju slamsug som oftast gäller om nu tekniken håller vill säga, det är många svaga länkar och trasiga kopplingar i vårt välfärdssamhälle så det är ju tur att skyfflar och långstövlar ännu inte är avskaffade. Eller om det var av skaftade utan ens handtag när nöden är som störst.

db

Behöver nog hjälp med att starta en tråd om rent vatten så jag nödigt inte skitar ner än mer med min inkontinens och sådant luckert skit som jag lätt sprider till övriga trådar.


23 augusti 2012, 14:47
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Resa till hemorten över helgen. Jag skall bo hos en barndomsväninna vars äldsta son är precis jämngammal med min (eller fem dagar äldre för att vara exakt). Väninnan bor med sin familj i ett gammalt hus i skogen, och min son och jag får egen stuga att övernatta i. Barnen får leka med varandra så att vi kan ta ta det lugnt och prata.

I helgen skall jag också besöka min bror och hans sambo. Jag skall ta med mig babykläder och -saker, för de väntar tillökning i början av november. Jag skall bli faster! :08:

Hade lite ågren över hur jag skulle hinna med min mamma också, men jag har bestämt att hon får träffa mig hos min bror eller inte alls.

Så nu måste jag alltså:
- sno ihop logistiken (inklusive hämtning av son).
- handla (något måste vi ändå äta innan vi kommer fram)
- packa
- gå igenom babykläder och -saker
- eventuellt slå in lite presenter
- fixa kattvakt
- laga mat innan jag svälter ihjäl


24 augusti 2012, 11:46
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Som vanligt har jag inte koncentration för långa intressanta texter :cry: :05: , annars skulle jag trycka på spolknappen. Särskilt hos en skribent som db. djävla fin är jag inte att jag skiter medan jag står vid spisen. :P Även om jag kan skita i mat när jag inte borde. (Fast inte borde.) Hoppas jag blir vaknare senare.

Incognita, låter kul. Hoppas det är ordentlig skog också. Njut åt mig med hade jag sånär sagt...


24 augusti 2012, 13:39
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Tack Zombie, skall försöka. :04:


24 augusti 2012, 16:42
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Efter ett glas för mycket vin :lol: hitta till min säng!! :shock: Hi hi !! Är rätt otränad på att dricka alkohol!
Var berusad år 2000 på en möhippa. Ska jag nu säga natti natti till er alla!! :09: / kram


25 augusti 2012, 00:25
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag ska på aspergerträff.


25 augusti 2012, 00:31
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron