Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184 ... 313  Nästa
Den stora nonsenstråden 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Schueberird skrev:
Zombie skrev:
För övrigt tycker jag i sann feministisk anda att det kan vara dags att världen får heta världinnan i fortsättningen.


Det skulle åtminstone förklara varför vi här i patriarkatet våldtar jorden så mycket.

Zombie skrev:
Månne det kan lära oss att inte våldta henne så mycket? :04:


Menar du att vi här i patriarkatet tyckte det var helt okej att våldta jorden så länge den sågs som en man? Tycker inte vi här i patriarkatet tvärtom? :P



Heh, jag kunde inte heller låta bli att haka upp mig på den där något haltande logiken, fyndigheten och den goda tanken till trots. :geek:


11 mars 2013, 10:28
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Ingen som lägger in samma sak som jag i tecknet :04: tydligen.
Och ska vi vara såna så är ordet "värld" redan feminint i de målfören som upprätthåller den distinktionen.


11 mars 2013, 17:57
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
… och man kan ju tänkas dra sig mer för att våldta sin värdinna än en brud vem som helst.


11 mars 2013, 18:47
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Vi här i patriarkatet har ingen humor.


11 mars 2013, 18:53
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden


13 mars 2013, 10:11
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
"Hej, jag lider av högfungerande artism."


13 mars 2013, 16:43
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Weiron i ottan, alla göteborgares ideologiska ledstjärna.

Hör upp nördar, vad finns det för datorspel på temat Warhammer 40k?


23 mars 2013, 21:46
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Ett ambitiöst försök att bringa ordning i nonsensträsket.

Bild


24 mars 2013, 01:19
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Ja, det är värst vad somliga har övernaturliga direktkanaler till vetande som inte ens vetenskapen har. (Syftar här på Crispian Jago etc.)

Särskilt förbryllande att man kan vara så benägen, som de ofta är, att obesett avvisa förbryllande vittnesmål om världen med att densamma är spännande nog som den är. De menar naturligtvis "spännande nog som jag vill ha den", precis likadant som andra vidskepliga.

Men på något sätt blir jag mer irriterad på vidskepliga som kommer undan med att vara det utan att någon säger något.


24 mars 2013, 01:53
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Jag tycker att det mest var ett ganska invecklat sätt att argumentera för att scientologi är värsta sortens bullshit. :P


24 mars 2013, 01:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184 ... 313  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.