Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Jag tycker trollen dominerar.
Vissa spammar provokationer.Jag blir upprörd när den rådande tendensen är någon slags infantil halvscientologisk vinkling med ständigt ifrågasättande av medicinering och diagnoser dylikt.
De reagerar inte på motargument.
Visserligen försvann "psykologen"...
Det är tragiskt med tanke på att människor som är nya inför diagnoserna kommer dit och får sån "information".

26 september 2011, 18:40
Moderator
Om vi tänker på samma psykolog fick jag intrycket att h@n var äkta. Men annars är väl mitt intryck ungefär att det är ett par personer som är flitiga just nu, varav den ena har varit både stenhårt antipillrig och, ska vi säga, ibland litet burdus så länge jag har varit där och den andra verkar rätt inne på att folk är bortskämda, får diagnoser i onödan och så vidare och benägen att diskutera med bara utvalda länkar och inga egna ord (vilket inte är min stil heller). Men troll? Inte de iallafall.

Fast jag blir också orolig över hur folk reagerar när synpunkter åt just de hållen får stå oemotsagda. Samtidigt som jag verkligen behöver lära mig att jag inte är skyldig att försöka nyansera eller ge en annan sida av saken ens om det inte finns någon annan som gör det. Men det blir ändå som att man känner sig ansvarig för andras liv, och på sätt och vis är man ju det när man skulle kunna... :(

26 september 2011, 18:52
Moderator
Jag delar bådas oro för den "information" som nya forumdeltagare möts av, Google[Bot]s frustration över vissa inlägg, och Zombies bedömning i dess helhet.

(Ja, GB, kan du inte byta nick? De där klamrarna eller vad de nu heter är jobbiga!)

26 september 2011, 19:02
Medlem
Troll har fått lite olika betydelse.
Jag menar nu provokatörer som inte diskuterar saker.
Jag tar förhoppningsvis åt mig när jag har fel om någon påpekar det på ett övertygande sätt.

26 september 2011, 19:14
Medlem
Incognita skrev:
Jag delar bådas oro för den "information" som nya forumdeltagare möts av, Google[Bot]s frustration över vissa inlägg, och Zombies bedömning i dess helhet.

(Ja, GB, kan du inte byta nick? De där klamrarna eller vad de nu heter är jobbiga!)

Jo vad sägs om Axolotl?
Vem kan fixa det?

26 september 2011, 19:15
Moderator
Jag hojtar till om det i modpanelen så fixar nog admin det.

26 september 2011, 19:55
Moderator
Google[Bot] skrev:
Troll har fått lite olika betydelse.
Jag menar nu provokatörer som inte diskuterar saker.
Jag tar förhoppningsvis åt mig när jag har fel om någon påpekar det på ett övertygande sätt.
Aha. Jo, jag menar ju spontant det traditionella, avsiktliga bråkmakare.

Här tror jag faktiskt (rent allmänt) att det handlar mer om oförmåga och ovana – att diskutera, ta andras perspektiv eller ens inse att de finns (den klassiska "empatin"), erkänna eller ens kunna se eller hantera nyanser eller mångtydigheter, ideologisk blindhet och aspig partiskhet, att läsa mellan raderna eller ens innantill hos någon som uttrycker sig för olikt hur man själv tänker eller tycker eller har bestämt, och så vidare; och så olika av det och åt olika håll hos olika personer (mig själv inberäknad). Plus bristande (skolning i) kritisk källvärdering och kritiskt tänkande hos många samt bristande insikter i vad vetenskap är eller hur vetenskapares (uppgivna) åsikter måste bedömas...

26 september 2011, 20:06
Moderator
Ja, jag tror att det är mer en fråga om bristande flexibilitet i tankarna än avsiktliga provokationer och vilja att köra över andra.

26 september 2011, 20:10
Moderator
Från oss alla då, mig inräknat.

26 september 2011, 20:11
Medlem
Zombie skrev:
Fast jag blir också orolig över hur folk reagerar när synpunkter åt just de hållen får stå oemotsagda.
Nu har jag ingen aning om det specifika fallet, men.
Det var länge sedan det stället tappade sin status som informationskälla för AS.

Zombie skrev:
Samtidigt som jag verkligen behöver lära mig att jag inte är skyldig att försöka nyansera eller ge en annan sida av saken ens om det inte finns någon annan som gör det. Men det blir ändå som att man känner sig ansvarig för andras liv, och på sätt och vis är man ju det när man skulle kunna... :(
Ett tips mot mer energi och livskvalitet är att värdera sitt ansvar efter vad det ger i pengar eller glädje.
Får du inte en riktig lön för det du gör, så skall det vara en rolig sysselsättning som GER energi.
Annars gör man bara våld på sig själv.

27 september 2011, 03:12
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.