Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Jag utgår från att folk menar det de säger - exakt det de säger.
D.v.s. skäller hon på mig så drar hon snart :(

6 oktober 2012, 21:54
Moderator
Åh, fy, det verkar jobbigt! :( Jag vet inte men tror att de allra flesta skäller utan att ha en tanke på att lämna den andre. Men visst, man kan ju prata om problem och söka lösningar istället för att skälla, det håller jag med om. Jag tror faktiskt inte att jag brukar skälla i förhållanden, om det inte är någon som hela tiden tjuvnyps eller gör sig lustig på min bekostnad; då kan jag bli förskräckligt defensiv. Och om jag länge tänjt på mina egna gränser, något jag kan göra utan att själv vara särskilt medveten om det, blir jag förskräckligt irriterad och retlig med tiden. Det är inte så bra det heller.

6 oktober 2012, 22:01
Medlem
Zombie skrev:
Kaninmamma skrev:
Varit på mitt jobb, pratat om nya arbetsuppgifter, samtalet blev otroligt positivt . :D
En stor sten föll från mitt hjärta! Samtalet var i två timmar.
Mina chefer var riktigt förstående och gulliga!
De sa faktiskt vi kan ändra oss men det kan inte du.
Hur jag tolkar bokstavligt , att jag inte gillar massa massa folk mm.
Så jag kände verkligen waow !! Äntligen jag är förstådd.
Nu börjar livet gå åt rätt håll med det som varit svårt.
De skulle ta vara på det jag är bra på!
Och jag skulle slippa det jag ej klarar.
Mina arbets uppgifter är anpassade efter mig.
Och jag kan jobba kvar och känna att jag jobbar och gör ett bra jobb.
Nu kan man fira helg! Började med lördags godiset idag! :D

Oj! Det låter som något.

Tror också att dina egna kvaliteter kan ha underlättat. (Gullighet, klokhet...)

:oops: tack! För vänliga ord! ;)

6 oktober 2012, 23:37
Medlem
Skrämt två damer med min blotta närvaro, tagit kontroller, funderat på vilken besvikelse jag är, lett lite snett åt tanken på två schizoida i samma förhållande och hur det skulle se ut, inte förstått ens hälften av någons babbel som jag mest bara försökte komma bort från, cyklat till en annan plats, ätit smörgåsar på en klippa i skogen, dagdrömt, blivit lugn och cyklat hem genom det skyddande mörkret.

Igår ville någon att jag skulle ställa upp i någon jävla skit-TV - jag avböjde.

6 oktober 2012, 23:50
Moderator
Besvikelse för vem? Och varför? Du är ju en väldigt fin och bra människa precis som du är.

7 oktober 2012, 00:36
Moderator
nallen skrev:

Incognita skrev:
Åh, fy, det verkar jobbigt! :( Jag vet inte men tror att de allra flesta skäller utan att ha en tanke på att lämna den andre. Men visst, man kan ju prata om problem och söka lösningar istället för att skälla, det håller jag med om. Jag tror faktiskt inte att jag brukar skälla i förhållanden, om det inte är någon som hela tiden tjuvnyps eller gör sig lustig på min bekostnad; då kan jag bli förskräckligt defensiv. Och om jag länge tänjt på mina egna gränser, något jag kan göra utan att själv vara särskilt medveten om det, blir jag förskräckligt irriterad och retlig med tiden. Det är inte så bra det heller.

Jag känner igen draget. Kom in på något liknande här.

Behöver inte alls vara att man är rädd för känslor heller, fast det kan se ut så. Men man har en grundläggande tendens att ta allt på allvar som inte är skämt. Vilket kan göra att man så småningom undviker relationer, eftersom de flesta tar så mycket lättare på det där – och tar ut svängarna därefter när de råkar i affekt. Hjälps kanske inte heller av den utbredda ovanan i att ta ansvar för sina känslor.

7 oktober 2012, 01:11
Medlem
Bild

Åtminstone min vävläsare tog inte emot bilden, så jag laddade upp den till forumet istället. /mod. Zombie

7 oktober 2012, 03:26
Medlem
nallen skrev:

Oj oj hoppas ni har försonats idag. ;)
När en kvinna skäller är det inte alls säkert att hon drar snart.
Man kan vara så frustrerad i ett förhållande att man blir just jätte arg och skäller om mannen inte lyssnar.
Är hon Nt så är det inte säkert att hon vill ha slut även om de säger det. Lyssnar då menar jag på hennes önskningar .
Mer en förändring av ert förhållande som inte fungerar.
Vill du satsa på henne, försök sitt ner och lyssna be henne förklara , hur kan detta bli bättre,
Vad kan jag göra får du säga!
Om det är rimliga krav eller önskningar.
Samtalsterapi kan hjälpa!
Jäkligt träligt att vara med någon utomstående och prata.
Men kan den personen se det från ditt håll så är det ju en hjälp.
Kanske din kvinna är trött och slutkörd, att få hjälp. Med disken, eller du dammsuger och hon får ta det lugnt.
Det betyder mer än present många gånger.
Pröva får du se! Eller så är det du som gör allt hemma. I alla fall hoppas det löser sig!
Ps jag hatar med bråk ds ;)

7 oktober 2012, 08:12
Medlem
Inlägg Inga specialintressen - Är man oaspig då?
Jag vaknade kl 7 pigg som en lärka!
För pigg för att sova så jag har passat på att städa helt frivilligt.
Ska dricka kaffe och lägga mig och läsa Mozart och valen.
Se hur långt jag kommer, jag blir ju så rörd av så mycket som står så jag får , snurvla klart.
Pinsamt jag gråter när det är vackert och sorgligt. :oops:
Det är ovant, har inte känt på många år, bara fungerat och sagt allt är bra,
Så det här är en ny ovan känsla. Men positiv för det finns ju en mening att vi har alla känslor.
Ha en underbar söndag / kram kaninmamma :09:

Postades i Inga specialintressen - Är man oaspig då?; flyttades hit på skribentens begäran. /mod. Zombie

7 oktober 2012, 08:22
Medlem
Igår: Gick 4 km på Järvafältet.

7 oktober 2012, 11:00
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.