Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Kära Inco! Du är en bra mamma!
En bra mamma är inte en sådan som tror att hon är perfekt!
En bra mamma är en sådan som visar sitt barn kärlek och respekt.
Visar vägen i livet, kan säga och göra fel men ödmjukt ber om förlåtelse och har viljan att bli ännu bättre.
Inte se det i sorg när man inte alltid gör rätt. Utan bli glad att man ser och det är bara då man kan förändra sig och bli lite bättre. Kram / kaninmamma

5 oktober 2012, 13:27
Medlem
Varit på mitt jobb, pratat om nya arbetsuppgifter, samtalet blev otroligt positivt . :D
En stor sten föll från mitt hjärta! Samtalet var i två timmar.
Mina chefer var riktigt förstående och gulliga!
De sa faktiskt vi kan ändra oss men det kan inte du.
Hur jag tolkar bokstavligt , att jag inte gillar massa massa folk mm.
Så jag kände verkligen waow !! Äntligen jag är förstådd.
Nu börjar livet gå åt rätt håll med det som varit svårt.
De skulle ta vara på det jag är bra på!
Och jag skulle slippa det jag ej klarar.
Mina arbets uppgifter är anpassade efter mig.
Och jag kan jobba kvar och känna att jag jobbar och gör ett bra jobb.
Nu kan man fira helg! Började med lördags godiset idag! :D

5 oktober 2012, 13:37
Medlem
Det låter fantastiskt bra, Kaninmamma! Grattis till en bra arbetsplats och förstående chefer. :09:

Incognita skrev:
Alltså, jag menade inte att det skulle vara min förtjänst i så fall, utan mer som en oerhörd lättnad att han har allt det trots mig. Och att jag kanske varit tillräcklig som mamma ändå, trots alla mina svårigheter och existentiella bryderier - tillräcklig för att inte förstöra honom.
Klart att en del av det ÄR din förtjänst. Din förtjänst som person och mamma.
Helt klart.

Jag hade en produktiv halvdag igår och fick lov att sova ut idag. Ska äta lite luckost nu och sedan börjar barnen trilla in här.

5 oktober 2012, 14:03
Medlem
Tack ! CO !
Jag har försökt skapa positiva trådar på aspbergerforum .
De människorna där är helt fantastiska som kan misstolka positiva trådar till negativt.
Det är riktigt skickligt ( eller korkat) !
Jag väljer skickligt för det är mer ett ord jag gillar.
Ett positivt ord! :lol:

5 oktober 2012, 15:17
Moderator
Tack skall ni ha! :oops: Det var inte meningen att tigga beröm. Och grattis till det positiva mötet på jobbet, Kaninmamma!

Efter terapin har jag inte fått mer jobb gjort, men jag har gått i skogen och löst korsord. Testat blodtrycket har jag också gjort, och det var fortfarande lite väl högt i undertrycket. Attans! Det blir till att sluta med lakrits igen och se om det hjälper, eller om jag måste medicinera eller kanske sluta med ritalinet...

5 oktober 2012, 16:05
Medlem
Åkt tåg och buss

5 oktober 2012, 18:34
Medlem
Pluggat, sprungit, varit på aspiekrogrunda. Varvar nu ned med ostronporter och en flaska billigt sötsliskigt portvin.

6 oktober 2012, 01:09
Moderator
Varit med sonen och ett boendestöd på utflykt i ett naturreservat med lövskog och kohage med gamla ekar och utsikt över en havsvik. Agerat fotomodell för någon kampanj om att få med sig barnen ut i naturen (det skulle användas i föredrag eftersom det såg så myyyysigt ut när vi satt där och åt vår matsäck). Plockat några kantareller. Fotograferat hösten. Avlämnat sonen (med en liten verktygslåda) hos en av hans klasskompisar; de skulle skruva isär en CD-spelare som kompisen hittat. Löst korsord. Bläddrat i en katalog med friluftskläder (men inte syndat än, bara drömt). Luftat katterna.

6 oktober 2012, 14:39
Medlem
Incognita skrev:
Varit med sonen och ett boendestöd på utflykt i ett naturreservat med lövskog och kohage med gamla ekar och utsikt över en havsvik. Agerat fotomodell för någon kampanj om att få med sig barnen ut i naturen (det skulle användas i föredrag eftersom det såg så myyyysigt ut när vi satt där och åt vår matsäck). Plockat några kantareller. Fotograferat hösten. Avlämnat sonen (med en liten verktygslåda) hos en av hans klasskompisar; de skulle skruva isär en CD-spelare som kompisen hittat. Löst korsord. Bläddrat i en katalog med friluftskläder (men inte syndat än, bara drömt). Luftat katterna.

oj oj det var inte dåligt en riktigt kreativ dag :D
jag har slappat för en gångs skull! så härligt ! inser att sådana dagar behövs de med ;)

6 oktober 2012, 17:10
Medlem
skapat en tråd på adhd forum om de kan ha en välkommen skylt på dörren?
riktigt spännande att se hur svaren blir?
alla Nt jag pratat med tycker det är ok med en välkommen skylt på dörren, för den betyder ju inget, en symbolisk grej tydligen.
Alla här har svarat nej nej en välkommen skylt, typ det är omöjligt för alla är ju inte välkomna.
och jag kan inte ha en välkommen skylt, då ljuger jag ju, alla är inte välkomna hos mig
så nu i min forskning operation dörr skylt.
vad tycker människor med adhd/add om en dörrskylt med välkommen.
jag återkommer med detta spännande forskning resultat :01:

6 oktober 2012, 17:16
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.