Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Zombie skrev:
Godnatt och sov gott! :09:

Och pinsamt... snälla nån, min mobil är också för liten att skriva på. Bara det att den dessutom är så gammal att den ändå inte har någon inbyggd dator, så ni här märker det aldrig. Är inte det pinsamt om något? ;)

Sånt man börjar bli för gammal att bry sig i...

Om inte läkarn vet vad han gör så får man hoppas patienterna gör det... ;)
Men jo, man ska väl numera inte klaga på en läkare som lyssnar på sina patienter.

Nä inte ska man klaga på en läkare som lyssnar på patienterna. Helt otroligt!
Mig träffa han inte ens. Hade det varit den polska häxan som var tidigare, skulle hon väl hellre hoppats på att jag blivit hel och kärnfrisk på två veckor.
Det var ju ingen förkylning jag hade, mer att jag ramlat ner från mount Everest i en jäkla grop.
Då måste man få hjälp av verktyg och människor för att komma upp igen.
Tur att det finns härliga danskar. :lol:

4 oktober 2012, 23:12
Medlem
Incognita skrev:
Jag börjar bli riktigt riktigt nyfiken på den där öronakupunkturen.

Brukar ni hänga i hälsokostbutiker också? Nu på sistone har jag fått hålla igen med utgifterna, men innan är jag nästan hundra på att jag var den lokala Life-butikens bästa kund.

Jag har testat två avslappningsövningar från dissociationsboken tillsammans med min son, så'na där som man skall föreställa sig en massa saker i. Han är ju helt enastående bra på det! Han låg hela tiden steget före, började på eget bevåg med nästa del i övningen innan jag hunnit komma till instruktionerna. Ungen har ju helt fullt av inre trygga, läkande platser, sinnrikt utformade för varje tänkbart behov! Han tycks ha en fantastisk direktkontakt med en inre källa till kreativitet, kraft och levnadsvisdom.
:09: Min unge! :11: :09: :08:

Inte hänger vi på life butiken, men vi dricker soyamjölk. Gjorde hemgjord äppeljuice, baka bönbröd, äppelbröd, groddar, jag med min livliga fantasi lotsas att vi bor i skogen. :01:
Jag är inte den skyldige till baket och juicen.
Men jag är en lycklig provsmakare :09:
Nada är helt fantastiskt. Jag bearbetar massor som jag förträngt . Och även blir avslappnad.
Sen går jag och pratar också. De är två saker som kompletterar varandra.
Det är värt att pröva , jag rekommenderar det varmt. :09:

4 oktober 2012, 23:24
Moderator
Sov gott igen, Kaninmamma. Föräldrar som struntar i sina barnbarn, nej, det låter inget vidare, minst sagt.

Men vad ett par aspies väljer som hak... :lol:

Jaså var han dansk, den doktorn? Det förklarar ju saken! *alla fördomar faller än en gång på plats* :lol:

Incognita skrev:
Jag börjar bli riktigt riktigt nyfiken på den där öronakupunkturen.

Jag med. Suck... (se nedan)

Incognita skrev:
Brukar ni hänga i hälsokostbutiker också?

Nej. Men borde säkert mer. Om jag bara kunde få in ett minimum av ordning och kunskaper i skallen. (Och hade råd, antagligen.)

Incognita skrev:
Jag har testat två avslappningsövningar från dissociationsboken tillsammans med min son, så'na där som man skall föreställa sig en massa saker i. Han är ju helt enastående bra på det! Han låg hela tiden steget före, började på eget bevåg med nästa del i övningen innan jag hunnit komma till instruktionerna. Ungen har ju helt fullt av inre trygga, läkande platser, sinnrikt utformade för varje tänkbart behov! Han tycks ha en fantastisk direktkontakt med en inre källa till kreativitet, kraft och levnadsvisdom.
:09: Min unge! :11: :09: :08:

Oj! Där höll visst en sån där trygg läkande plats på att hoppa fram ur skärmen!

Det var en riktig tröst att läsa. Hoppas du tar åt dig litet av det där du med.

4 oktober 2012, 23:25
Moderator
Jo, det gör mig väldigt glad att han har allt det där, att jag (eller andra) inte råkat förstöra det, och att han är så trygg i sig själv och så sund. Han kanske faktiskt kan vara något så ovanligt (?) som en genuint välmående aspie. Peppar peppar. Måtte han kunna behålla det genom livet, i så fall!

4 oktober 2012, 23:43
Moderator
Jag har lyckats handla med min son också, mitt i rusningen och på fastande mage och med alldeles för mycket att bära på. Och mitt i allt det behöll jag min sinnesnärvaro så att jag kommunicerade vad jag upplevde som jobbigt i situationen, inklusive en del av hans beteende, utan att framställa det som att han var jobbig. Det är ju jag som har svårt att hantera att ta ställning till en massa frågor om ditten och datten som han väldigt gärna vill köpa mitt bland alla andra intryck som jag har fullt sjå med att processa. Problemet ligger hos mig, i relation till en situation som tar hårt på mina krafter. Men den här gången var jag förutseende och förklarade allt det i förväg och förberedde oss båda så att påfrestningarna kunde hållas nere. Vi lyckades uträtta allt det vi kommit överens om och med minimalt av tjafs och osämja. Min son behövde inte heller bli besviken, då jag klargjort från början den gräns som jag också höll mig till. Det känner jag mig nöjd med.

4 oktober 2012, 23:51
Moderator
Och så har vi tittat på hyenor på TV. :P

4 oktober 2012, 23:53
Moderator
Incognita skrev:
Jo, det gör mig väldigt glad att han har allt det där, att jag (eller andra) inte råkat förstöra det, och att han är så trygg i sig själv och så sund. Han kanske faktiskt kan vara något så ovanligt (?) som en genuint välmående aspie. Peppar peppar. Måtte han kunna behålla det genom livet, i så fall!

Alltså, jag menade inte att det skulle vara min förtjänst i så fall, utan mer som en oerhörd lättnad att han har allt det trots mig. Och att jag kanske varit tillräcklig som mamma ändå, trots alla mina svårigheter och existentiella bryderier - tillräcklig för att inte förstöra honom.

5 oktober 2012, 00:01
Moderator
Det var häftigt att liksom hälsa på i min sons fantasiplatser. När vi berättade fram dem (mest han då, men jag var ju med och påverkade berättandets riktning) kunde jag ju själv föreställa mig dem. Så jag har varit i ett magiskt träd med orange-svart-röd slät bark, och vit päls istället för löv, och med välvilliga trygga starka grenar som lyfter, omformar sig och bjuder på frukt, och som omfamnar en och smeker en med sina pälslöv. Det var enormt stort, men när man kramade det nådde man ändå runt med armarna.

5 oktober 2012, 00:13
Moderator
Vilken fantasi. Den skulle man ha...

Och hyenor kan säkert trivas där i krokarna.
Incognita skrev:
Incognita skrev:

Alltså, jag menade inte att det skulle vara min förtjänst i så fall, utan mer som en oerhörd lättnad att han har allt det trots mig. Och att jag kanske varit tillräcklig som mamma ändå, trots alla mina svårigheter och existentiella bryderier - tillräcklig för att inte förstöra honom.

Men det är bland annat även din förtjänst. Fast jag vet att man kan sprattla som en fångad fisk när man hör sådant.

Och det där med "trots mig", dåliga egenskaper har alla andra också. Det vet väl du hur främmande för sina barns inre liv många föräldrar är. Även om där finns välvilja. Eller hur lätt det kan vara att trampa sönder en blomma.

5 oktober 2012, 00:24
Moderator
*sprattlar lite som en fångad fisk* ;)

On topic: har färdigställt och fått iväg granskningen ev en vetenskaplig rapport.

5 oktober 2012, 09:31
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.