Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Mattråd!
Jag kom f ö just på att jag glömt äta lunch idag. Hur kan man glömma det?!

18 maj 2014, 17:01
Medlem
Bild

Bild

Bild

Med bostongurka istället för färska gurkskivor blev det svårare att bre ut topplagret utan att det beblandade sig med det undre lagren. Gourmetkreationen till vänster har messmör under och leverpastej över bostongurkan, medan den till höger har förgyllts av respektive pålägg i motsatt ordning.

- Men, Schueberird, är det inte dags att du prövar inlagd gurka på ost?
- Nej, det är vämjeligt.
- :roll:

18 maj 2014, 23:20
Moderator
:roll:

Macka! Bra idé! Här blir det med kallrökt lax och senap - skinkmacka för halvvegetarianer. Med mjölk till... trygg mat.

18 maj 2014, 23:23
Medlem
Vämjeligt! :lol:

Vad ska jag månne pröva härnäst?

Mina gourmetsmörgåsar åts tillsammans med kyckling- och grönsaksgryta som jag värmde på i mikron tillsammans med enbärsmust och sedan toppade med stugost (den får inte kallas "keso", eftersom det är ett registrerat varumärke), cashewnötter och hackad persilja.

18 maj 2014, 23:45
Moderator
Det var då en salig blanding. :roll:

Gillar du inte senap?

18 maj 2014, 23:51
Moderator
Min hemgjorda helekologiska vaniljglass blev väldigt lyckad trots alla missöden. Sonen tyckte dock att den blev för gräddig, så... ännu mer till mig. :P

18 maj 2014, 23:58
Medlem
Incognita skrev:
Det var då en salig blanding. :roll:

Ju mer desto bättre. :P

Citera:
Gillar du inte senap?

Jo, senap passar bra till mycket. Varför undrar du det? 8-)

19 maj 2014, 01:19
Medlem
Incognita skrev:
Min hemgjorda helekologiska vaniljglass blev väldigt lyckad trots alla missöden. Sonen tyckte dock att den blev för gräddig, så... ännu mer till mig. :P

Coolt (pun intended) med hemgjord glass! Det borde jag göra oftare, men jag tycker det inte brukar bli så fluffigt, som jag skulle vilja att det blev, när man använder vanlig frys och ska försöka röra om regelbundet. Parfait kan jag däremot tänka mig är lättare, så det kanske jag ska ta och prova. Tack för tipset!

19 maj 2014, 01:25
Moderator
Ja, det är ju bara att strunta i att röra om glassen så blir det parfait. ;) Jag är lat. Om man lyckas pricka in att äta glassen just när den blivit genomfryst men ännu inte blivit hård så är den fortfarande väldigt porös. Då tycker jag att det blir som godast. Jag tycker att det verkar som att glassen blir klar väldigt mycket fortare om man inte rör om i den.

19 maj 2014, 07:02
Medlem
Att inte röra om fungerar bara om det är extra mycket grädde i, det vill säga om det är parfait man gör. Annars blir det lätt så att glassen skiktar sig när det tunga innehållet sjunker till botten - om man inte rör om, alltså - och översta lagret består av is och resten är en klump i botten.

19 maj 2014, 14:04
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.