Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Schueberird skrev:
Sorry Ufo, men du kanske också kunde städa lite!? Delad börda är halverad börda. :P

Snällt tänkt Schuebeird! Men det är lugnt! Jag gör det helt frivilligt ;)
Och han hjälper mig på så mycket annat, jag har tummen mitt i handen, ringa jobbiga samtal, handla och laga god mat.
Så jag tycker att jag har det sååååå bra !
Ingen har någonsin varit så omtänksam och snäll. :09:
Han tar hand om mig som en riktig gentleman.
Men som sagt! Tack för omtanken!

26 september 2012, 16:52
Medlem
Ganska mycket. pluggat, städat och betalt räkningar. Handlat vattentäta kläder för mer än jag brukar lägga ut på kläder på typ två år. Ska även springa, oavsett väder.

26 september 2012, 16:59
Medlem
Yetin skrev:
Ganska mycket. pluggat, städat och betalt räkningar. Handlat vattentäta kläder för mer än jag brukar lägga ut på kläder på typ två år. Ska även springa, oavsett väder.

Låter som en perfekt investering! 8-)

26 september 2012, 17:28
Medlem
Kaninmamma skrev:
Schueberird skrev:
Sorry Ufo, men du kanske också kunde städa lite!? Delad börda är halverad börda. :P

Och han hjälper mig på så mycket annat, jag har tummen mitt i handen, ringa jobbiga samtal, handla och laga god mat.

Det låter jättefint! :09:

26 september 2012, 17:38
Medlem
Sheyen skrev:
Kaninmamma skrev:
Schueberird skrev:

;) ja jag har haft en sådan tur .
Att det fungerar perfekt beror ju också på att vi tillhör samma art. ;)
Jag adhd och troligtvis asperger jag med.
Så mycket missförstånd slipper man, genom att jag slipper försöka lista ut vad han säger.
Inget konstigt dolt språk som de flesta Nt folk kör. Och jag slipper jobbiga romantiska middagar med att titta varandra i ögonen. Jag som trott jag varit oromantisk ! Och så var det asperger jag hade! Så det kan bli :lol:

26 september 2012, 18:11
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Passa på medans du är sjukskriven och har ork?
Okej, okända vännen.
Låt mig presentera följande boktitel: Kvinnor som älskar för mycket.
Författare: Robin Norwood.

Jag vet att jag tjatar om den där boken men tydligen är det en epidemi.^^

Tack !jag kan ju låna den på biblioteket. Älska är ju en fin gåva, men man får ju inte glömma att älska sig själv.
Det är det jag jobbar på nu, nada imorgon och då fortsätter jag min bearbetning av min barndom.
Sen går jag också och vill lära mig att tycka att jag duger.
Jag jobbar också på hur förstår man Nt språk.
De säger en sak menar något helt annat!
Ja det är bäst att passa på sen är ju orken mindre.
Ps den okända vännen kan bli en känd vän! Kram :09:

26 september 2012, 18:23
Moderator
Jo, samma art kan vara ett steg mot fungerande kommunikation. Och dessutom mot att bli nöjd med sig själv. Är vi fler som har märkt...

Fast nog låter det rätt romantiskt det du beskriver... ;)

Rastat cykeln efter rum tids trasighet (hos cykeln). Ah, äntligen kan jag ta mig någonstans! Jaså, nähä, kroppen ville inte riktigt. Och det regnar om inte småspik så pappersnit.

Nåja, något vart det iallafall. Ett par tre långbladiga exotiska buskar eller små träd vars blad har börjat skimra som självlysande i djupt rött, orange och lilaaktigt (blygdläppslila? :oops: ). Men genast åker jag förbi utan att ens se dessa igenvuxna gamla sommarstuguträdgårdar med äppelträd, hallonbuskar, gungställningar och annat begravna mellan ek, asp och nyponsnår, som jag upptäckte under fotgängartiden...

26 september 2012, 18:26
Medlem
Kaninmamma skrev:
Sheyen skrev:
Kaninmamma skrev:

;) ja jag har haft en sådan tur .
Att det fungerar perfekt beror ju också på att vi tillhör samma art. ;)
Jag adhd och troligtvis asperger jag med.
Så mycket missförstånd slipper man, genom att jag slipper försöka lista ut vad han säger.
Inget konstigt dolt språk som de flesta Nt folk kör. Och jag slipper jobbiga romantiska middagar med att titta varandra i ögonen. Jag som trott jag varit oromantisk ! Och så var det asperger jag hade! Så det kan bli :lol:

Jättebra! :) Jag och Fenren har det också enkelt med kommunikationen. Det är skönt. Man slipper allt krångel. Man kan slappna av.

----

Idag har jag tittat på Futurama och gosat med min man. Jag har även fått fina blommor av mannen min! TITTA!

Bild

26 september 2012, 20:10
Medlem
Schueberird skrev:
Jodå vi delar upp sånt jämnt, jag pekar på smutsen och hon städar bort den. :04:

26 september 2012, 20:50
Moderator
Sheyen skrev:
Idag har jag tittat på Futurama och gosat med min man. Jag har även fått fina blommor av mannen min! TITTA!

Bild

Fina! Själv har jag nog mest varit ihop med män som muttrat om att det varit onödigt när jag har köpt blommor till mig själv. Fast det kan vara en efterkonstruktion.

26 september 2012, 20:55
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.