Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Men nu är det hög tid att jag går och lägger mig. Det är ju dumt att äventyra den struktur jag har börjat bygga upp. Dessutom måste jag orka baka bullar med min son imorgon, för det har jag lovat. Vi skall göra dubbelbullar som man delar med varandra har han bestämt, gullungen.


Hoppas det går bra med bullarna.

Attans, nu blev ju jag sugen på att också baka bullar, men jag måste bygga färdigt först, fast det kanske är dags att ta en paus och baka bullar och orientera lite. Svårt att byta fokus just nu bara.


10 augusti 2012, 16:00
Inaktiv
Inlägg Re: Dagsform
Vunnit 9 matcher och förlorat 6 stycken idag i "Starcraft 2" som nu är 50% av mitt liv hehe.

Satt till 03:00 inatt och skrev ner på papper olika tajmings för när jag spelar mot rasen "Terran". Vad som ska göras och vid vilken tid i spelet. Det är så proffsen kör och jag satsar ju högt som alltid hehe. Det COOLA är att jag vann en match tack vare mina tajmade timings för vad som ska byggas och när. Hade jag inte haft timings och suttit och flum-spelat så hade jag förlorat garanterat mot just det upplägget min motståndare körde.

Nu ska jag fixa liknande "timings" när jag spelar mot de två andra raserna i spelet, Zerg (jag är det) och Protoss. Jag sitter och flumspelar mot dom oftast. Det håller inte. Jag siktar högre.

Jag är ohotad ETTA i min liga. Med mer genomtänkt spel så kommer jag bli uppflyttad en liga. Sen är det ligan ovanför det som gäller. *MORRAR SOM EN PITBULL*

I love Starcraft 2 :09:

Efter att ha spelat i 5-6 timmar är jag helt MÖR i huvudet. Nu är det öl och kaffe som gäller!!!!!
:D


10 augusti 2012, 17:23
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird skrev:
Hoppas det går bra med bullarna.

Attans, nu blev ju jag sugen på att också baka bullar, men jag måste bygga färdigt först, fast det kanske är dags att ta en paus och baka bullar och orientera lite. Svårt att byta fokus just nu bara.


Jotack, det gick fint, ovanligt smidigt. Förstår inte riktigt varför jag alltid har tyckt att det är så bökigt att göra bullar. :) Jag lyckades t.o.m. göra annat under tiden (borsta tänderna och duscha och leta fram ingredienser och mala kardemumma medan smöret smälte, samt under jäsningen rensa och steka kantareller och utfodra mig och sonen med dem samtidigt som jag pratade med min mamma i telefon).

Dagsformen är helt OK. Jag har blivit av med mina extrema värmevallningar och darrningar och hjärtklappningen, och jag är rosig i ansiktet. Mitt boendestöd häpnade över hur lugn och samtidigt pigg och effektiv jag var, trots huvudvärk. Och nu har jag helt fungerande hunger- och mättnadskänslor.


10 augusti 2012, 19:15
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
:08: :08: :08: :08: :08: :08: :08:


10 augusti 2012, 23:25
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Dagsformen är helt OK. Jag har blivit av med mina extrema värmevallningar och darrningar och hjärtklappningen, och jag är rosig i ansiktet. Mitt boendestöd häpnade över hur lugn och samtidigt pigg och effektiv jag var, trots huvudvärk. Och nu har jag helt fungerande hunger- och mättnadskänslor.

Då får man hoppas det fortsätter så.


11 augusti 2012, 01:28
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Trött! Sena skypesamtal sätter sina spår. Men hur ska man göra när man bor så sabla långt från han? Min Asperger hindrar mig från att pendla fram och tillbaka. sedan har jag inte råd heller. :03:

Så jag får väl flytta helt enkelt. Räknar med att ha möjlighet till det till våren. Jag är riktigt sjuk av längtan. :08:


11 augusti 2012, 10:50
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
kullan skrev:
Omgiven av galningar i forumvärlden :shock: :? :roll:


Jag är ingen galning, har du Facebook. Kan vi chatta / kram :09:


11 augusti 2012, 12:40
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag är en galning och gillar inte att chatta. Tur att ni andra kan finna varandra då. ;)

Jag mår riktigt bra idag. Jag halverade dosen av Cipralex helt på eget bevåg och blev plötsligt av med den ihållande huvudvärken som i ett trollslag, men med kvarstående positiv effekt (än så länge i alla fall). :) Jag har t.o.m. kunnat prata med mina mamma i telefon länge utan att bli folkilsk, och äntligen förstod hon att jag inte alls avfärdar hennes svårigheter utan att det är jag som verkligen förstår dem. När jag fick tala till punkt hann det framgå att kognitiva svårigheter som bristande automatisering och perceptionsstörningar inte är skällsord. Skönt att slippa få ut för att min bror och andra avfärdar allt som allmän folkskygghet (vilket jag inte ens ser som skäl att avfärda något för, eftersom det i sig skulle vara en i allra högsta grad legitim svårighet). Skönt att kunna prata konstruktivt.


11 augusti 2012, 16:08
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Kaninmamma skrev:
kullan skrev:
Omgiven av galningar i forumvärlden :shock: :? :roll:


Jag är ingen galning, har du Facebook. Kan vi chatta / kram :09:


Jag råkar ha facebook. Visst kan vi chatta där. Jag PMar dig min facebookadress.


11 augusti 2012, 17:41
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Det var inte så lätt att skicka PM här inte. :shock:


11 augusti 2012, 17:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron