Har någon här koll på den bästa måltidsersättardrycken, förresten? Både när det gäller smak, innehåll och pris eller något av det.
Konstig formulering men ni fattar.
2 maj 2014, 22:46
Ufo
Medlem
Re: Mattråd!
CodeRedAlert skrev:
Har någon här koll på den bästa måltidsersättardrycken, förresten? Både när det gäller smak, innehåll och pris eller något av det.
ICA Sojadryck
2 maj 2014, 23:33
CodeRedAlert
Medlem
Ska testa! Sojadrycker brukar vara lite beska.
3 maj 2014, 11:57
Ufo
Medlem
Jag reagerar inte så mycket på beskan, men de smaksatser många fabrikat har för att det skall smaka "som mjölk" tycker jag bara smakar fränt . Men den ifrån ica smakar bara soja.
3 maj 2014, 20:51
Incognita
Moderator
Jag kom hem sent från jobbet idag och hade ingen lust att lägga ner så mycket energi på matlagning, så jag gjorde en enkel äggröra med lätt uppfräst spenat och lök i. Till detta serverade jag mig själv en fullständigt ekologisk sallad gjord på spenatblad, apelsin, coctailtomater och pumpafrön. Det var både gott och mättande och tog inte många minuter att göra.
5 maj 2014, 19:20
Schueberird
Medlem
Bregottsagan fortsätter: Igårmorse när jag skulle äta frukost var bregottasken rumsvarm och smöret mjukt, så antingen hade det varit långvarigt strömavbrott medan jag sov eller så hade kylskåpsdörren varit öppen (om än bara så lite). Idag när jag skulle äta frukost var bregottet märkbart hårdare än innan, så teorin som presenterades på Flashback stämmer.
5 maj 2014, 19:30
Incognita
Moderator
Aha! Det förklarar en del.
Undrar hur det kan bli så, rent kemiskt/fysiskt. Ändras molekylstrukturen eller vad?
5 maj 2014, 19:59
Schueberird
Medlem
Det kanske är så att tillverkarna kyler ner produkten på ett visst för att få rätt konsistens!? Det vill säga ett sätt som inte bara så där går att återskapa i ett vanligt kylskåp!?
5 maj 2014, 21:12
Ufo
Medlem
Smör och bregott(som bara nästan är smör) går att micra ett par sekunder, så blir det mjukt igen.