Ny tråd Svara på tråd  [ 185 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Nästa
Vad gör du just nu? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Forsoker fa min hjarna att komma ikapp lite andra grejer och haller min stora trut om kalendern jag tog med.


5 september 2013, 12:00
Medlem
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Ufo skrev:
När blir det?

Det tar jag inte i någon tråd, då jag inte vill avslöja hennes personnummer så öppet. Kan PMa det, dock!

Incognita skrev:
Sheyen skrev:
Vad jag gör just nu? Är less. Blev det, för helt plötsligt skulle allt suga balle. Men då återgår jag till min asociala tillvaro. Jag skiter i vilket. Hejdå.

Jag missförstod dig. Ledsen!

Tack för din ursäkt. Jag fick mig några timmar att avreagera också (inget allvarligt; jag vilade lite på soffan, diskade osv).

Just nu svettas jag och känner hur naveln vill ploppa ut! Spännande! Jag vill ju hinna få utåtnavel! *hoppas hoppas*


5 september 2013, 18:39
Moderator
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Skönt att jag inte skrämde iväg dig, Sheyen, och jättebra att du förklarade att jag missförstått! Det var en ögonöppnare. Det är alldeles för lätt att misstolka människor på ett negativt sätt, och jag vill bli bättre på att undvika det, både för min egen skull (bättre samspel så) och för att slippa såra människor.

Väldigt konstruktivt av dig att avreagera dig genom att vila och diska! Du både tog hand om dig själv (och den lilla i magen) och fick saker gjorda i hemmet. *impad*

Just nu mår jag rätt bra, hänger på forumet med gott samvete eftersom jag faktiskt har gjort det jag skall på jobbet den här veckan och ägnat förmiddagen åt lite struktur och sanering.


6 september 2013, 11:16
Medlem
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Lyssnar pa "augusti-sangen".


6 september 2013, 12:00
Medlem
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Incognita skrev:
Skönt att jag inte skrämde iväg dig, Sheyen, och jättebra att du förklarade att jag missförstått! Det var en ögonöppnare. Det är alldeles för lätt att misstolka människor på ett negativt sätt, och jag vill bli bättre på att undvika det, både för min egen skull (bättre samspel så) och för att slippa såra människor.

Väldigt konstruktivt av dig att avreagera dig genom att vila och diska! Du både tog hand om dig själv (och den lilla i magen) och fick saker gjorda i hemmet. *impad*


Sådant jobbar jag också på. Men jag måste först och främst fokusera på hur jag gör, vad jag visar och hur jag fungerar (jag har levt ett helt liv utan att ha förstått något av det alls och det är först nu, med mycket hjälp av Fenren, som jag, med pyttesmå steg, inser mer och mer om mig själv och genom det klarar av att utvecklas). Jag ser ju mig själv som "utgångspunkten" och därför är det lätt att glömma bort sin egen existens, då mina ögon trots allt endast visar mig en film som spelas upp. Det finns ju inget annat, när man tänker efter. De tankarna har många gånger försatt mig i psykotiska tillstånd, så det är långt ifrån hälsosamt, men det är helt enkelt sådant jag måste fixa och ordna med.

Ja, det har blivit lite lugnare grejer med mitt mående nu. Inget "banka huvudet i väggen" osv (har några gånger utbrustit att jag minsann ska hugga av mitt huvud eller mina händer, men det är mest ADHD-reaktioner som flyger ur käften på mig), trots att jag bara tar 1 av 4 mediciner för närvarande. Dock blir det troligtvis ingen amning alls, för både jag och Fenren anser att jag snarast bör återgå till att ta mina mediciner som vanligt. Får ofta ångest pga rastlösheten och bristen på tålamod, jag känner mig utvecklingsstörd och frustrerad när uppmärksamheten och koncentrationen är nere i botten... Sådana grejer.

Jag har sagt att jag vill boxa mig på käken, underifrån, i syfte att knäcka käken på mig. Men det är sådana här meltdowns, liksom. Fenren sliter bara tag i armarna på mig och ryter "NEJ. NU LÄGGER DU AV!" och knäpper till med fingrarna, för att väcka mig ur cp-koman.

Mycket bättre att fokusera på att vila, diska och plocka upp några prylar ur flyttlådorna. :08:


6 september 2013, 12:24
Moderator
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Det är ju en fantastisk utveckling, Sheyen! Det gör mig glad. Jag tycker att du skall vara stolt över hur långt du har kommit i att hitta stategier.

Låter klokt att prioritera medicinen så att du orkar. Det är nog viktigare för den lilla än att äta just bröstmjölk när det finns så bra ersättningar. Dessutom kan ju även pappan mata då, vilket kan vara mysigt för honom och avlastande för dig (särskilt om det är ett natthungrigt barn).


6 september 2013, 12:36
Medlem
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Incognita skrev:
Det är ju en fantastisk utveckling, Sheyen! Det gör mig glad. Jag tycker att du skall vara stolt över hur långt du har kommit i att hitta stategier.

Låter klokt att prioritera medicinen så att du orkar. Det är nog viktigare för den lilla än att äta just bröstmjölk när det finns så bra ersättningar. Dessutom kan ju även pappan mata då, vilket kan vara mysigt för honom och avlastande för dig (särskilt om det är ett natthungrigt barn).

Ja, precis. Det blir nog jättebra. Så länge man har samma närhet som vid amning ska det, enligt vad jag ha läst, vara likvärdigt med amning. Man kan liksom få den där viktiga kontakten ändå, som ger trygghet och kärlek till den lilla bebisen.

Ja, det är absolut något att vara stolt över. Alla sådana här personer som jag besöker (psykologer, läkare, habiliteringen etc) brukar ofta nämna att jag har väldigt god självinsikt och då brukar jag instämma och säga att det, på sätt och vis, är ett friskhetstecken, då det innebär att jag förstår mina egna begränsningar och därför har lättare för att hantera de problem som uppstår. Innan man hade ord till alla bekymmer var det omöjligt att ha självinsikt. Man förstod inte alls vad som hände.


6 september 2013, 18:04
Medlem
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Funderar på att stänga av datorn för att gå till sängen för att sova.


8 september 2013, 01:57
Moderator
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Undrar om jag är vettig eller bara undvikande och fobisk, eller bekväm, för att jag jobbar hemma idag i förebyggande syfte mot social baksmälla, eftersom jag skall på jobbinternat senare i veckan. Vad tror ni? :10:


9 september 2013, 09:38
Medlem
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Min röst faller på vettig.

Jag försöker ladda upp en låt. The låt. Igen The Låt. Varför är det alltid bara jag som tycker att låten i fråga - handlar om olika låtar givetvis, den som för tillfället är klar - är The Låt?
Är det sant som de säger att låtarna de facto är olyssningsbara?

Jag kanske har gått in i en musikrelaterad psykos?


9 september 2013, 20:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 185 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.