Ny tråd Svara på tråd  [ 529 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 53  Nästa
Den lilla nakentråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
Ufo skrev:
Vad är det dom har skrivit på magen?


Bild

Det ser ut att vara något på hebreiska!?


10 september 2011, 16:19
Moderator
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
Schueberird skrev:
Zombie skrev:
... men en som penisen är stadd i samlag med och därav har fått blödande skavsår eller till äventyrs har mens, och som penisen stoppar blodet från, räknas alltså som penisbärare?


Nej, det förutsätts här att blodsutgjutelsen uppstår på grund av penislossandet och att det läckande blodet ögonblicket innan tillhörde penisbäraren, det vill säga befann sig inuti penisbärarens blodådror.
Men om penisen stoppar blodet kan det ju hävdas att blodsutgjutelsen vållades av dess lossande, och i fallet skavsår kanske stoppandet sker mycket nära en åder. (Och fast kan den anses sitta i en person den är fastklibbad i.) Jag är fortfarande inte säker på att det inte skulle kunna bli definitionstvister i en rätts- eller filosofisal.


10 september 2011, 16:26
Medlem
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
Fast efter lossandet sitter penisen fortfarande fast i minst en person, så då måste man nog kunna anta att penisen tillhör den senare personen. Om penisen lossnar från bägge personerna samtidigt kan det dock bli problem att avgöra eventuell äganderättstvist. Ett blodprov från penis och från bägge personerna torde å andra sidan kunna underlätta.


10 september 2011, 17:03
Moderator
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
Ah. Då tror jag jag förstår. :idea:
Fast man kan väl ha samma blodgrupp och Rh-faktor och vafanvetjag. Säker på att inte DNA-prov skulle kunna vara ett bra komplement?


10 september 2011, 17:09
Medlem
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
Ja, vi får komplettera med alla existerande test.

Förresten: Om en penis befinner sig i en sexuell situation med ett annat kön och en avbild av detta publiceras, då måste bägga personerna vara äldre än 18 år, så i fallet som gav upphov till nödvändigheten av att exakt och otvetydigt avgöra vem penisen tillhör, blir den frågan mindre viktig eller till och med onödig.


10 september 2011, 17:15
Moderator
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
Ah, det är man på seminarier med filosofer och andra skall bemöta hypotetiserande in absurdum (underhållande som hjärngympa men besvärligt när det gäller forskning vars slutsatser kan få konsekvenser för verkliga människor - eller inte få konsekvenser just för att man fastnar i hypotetiserande). Jag lägger detta på minnet för kommande behov. 8-)


11 september 2011, 12:46
Moderator
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
*försöker se Incognita framför mig inför ett klassrum studenter exemplifierande filosofiska fallgropar medelst exempel från sexuallivet :D *


11 september 2011, 14:12
Moderator
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
Nja, jag syftade ju på Schueberirds argumentation faktiskt... Och då dess logik snarare än det specifika debattämnet.

Fast det andra skulle antagligen få dem att vakna till. Jag är inte säker på att jag vill uppnå exakt den effekten dock. ;)

Det faktum att jag hade forskarkollegornas seminarier i åtanke snarare än undervisningstillfällen spelar nog ingen roll för den ståndpunkten, men kanske ger en annan bild.

Fast Bergers och Luckmanns The Social Construction of Reality vimlar av referenser till sexuallivet. Detta kryddat med en sällan skådad överrepresentation av latinska sentenser i texten. På så sätt illustrerar boken verkligen sin egen teori. Själva formuleringen av teorin är strakt präglad av det sociala sammanhang den ingick i (akademiker på 60-talet). B&L kände tydligen att starkt behov att positionera sig som sexuellt frigjorda farbröder som ändå behärskade sitt latin till punkt och pricka. "Åt helvete med konventionerna - men bara så ni vet det kan vi ändå uttrycka oss mer lärt än er andra stoffiler". Eller "Bara för att vi gillar tweedkavajer så innebär det inte att vi inte vet hur man knullar runt". Typ.

(Fast själv använder jag hellre Star Trek för att illustrera deras teorier än hypotetiska gruppsexscener på öde öar.)


11 september 2011, 23:14
Medlem
Inlägg Re: Den lilla nakentråden


17 september 2011, 22:40
Medlem
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
Den snyggaste jag legat med:


Bild


17 september 2011, 23:08
Ny tråd Svara på tråd  [ 529 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 53  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.