Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag ska hämta hem barn och fira ett annat födelsedagsbarn. Det blir tårta och valfri aktivitet efter läggdags. Fast jag har mina GRÄNSER, mind you.

(Äh, han kommer ändå inte läsa det här då han sitter och pangar på en idiotisk skärm. :x )


1 mars 2012, 12:24
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Schueberird skrev:
Incognita skrev:
Urk... Antingen har diskhögarna verkligen bestämt sig för att ta över nu, och gjort gemensam sak i en samordnad terroristaktion utspridd på olika svenska städer, eller så går det magsjuka nu. Så idag skall jag väldigt försiktigt försöka behålla lite föda. Banan och blåbär känns helt rätt just nu.


Jag tror på diskhögarna - eller så sprids det via internet.


Via ordbajseriet. Det är min hypotes.


1 mars 2012, 12:29
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag skall jag till vårdcentralen för att kolla upp en liten hudförändring som troligen inte alls är någonting, och irritera läkaren just därför. Varför säger de att man skall kolla upp än det ena, än det andra, och blir irriterade när man sedan gör det? Jag går nästan aldrig till vårdcentralen, har aldrig bett om antibiotika, aldrig kollat om jag haft halsfluss eller influensan eller annat som folk brukar springa för, men de ser antagligen att jag är en så'n där som springer på psyk och tolkar därefter. :? Hoppas att det inte är något men ser ut att kunna vara något tillräckligt mycket för att de skall kunna säga att det var bra att jag kom dit eftersom jag som lekman inte kan se den tydliga skillnad som de ser. Typ. :P Men om det inte ens ser ut att kunna vara något kanske det går så snabbt att jag inte tar upp för mycket av deras tid, och så får de in pengar från staten så att de har råd att ta emot dem som verkligen behöver det, så då kanske de inte behöver bli irriterade i alla fall? Och om det är något är det väl bra att jag går dit i tid! Man måste väl inte vänta tills man är helt säker på att det är något och att man kommer att dö en plågsam död av det? Kanske kan man skylla på perceptionsstörningar, att det inte är mitt fel att jag känner det där födelsemärket så tydligt fastän det förmodligen vuxit helt normalt, eftersom de tydligen skall växa med åldern... att det är en aspig grej som gör att jag helt enkelt inte står ut med hur födelsemärket nuddar kläderna på ett annat sätt än den omgivande huden. Ja, så är det ju. Det kan de väl inte bli arga för? Eller kan de det? :? Så'nt kanske man inte skall belasta vårdcentralen med, utan ta med psyk eller hab eller nå'n annan som har betalt för att vara extra tolerant...


1 mars 2012, 13:09
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Klart du ska kolla upp sådant, och i tid! Bra gjort.

Jag gissar på att personalen inte alls blev speciellt arga eller så i slutändan. ;)


1 mars 2012, 14:09
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Näe... de verkade nästan tycka att det var roligt att få någon att karva i. Att födelsemärket kändes obehagligt mot kläderna var tydligen ett fullgott skäl för att ta bort det. Bara så där. Och så fick jag en remiss till ortopeden för att operera bort en ofarlig men jobbig knöl jag har dragits med i... 30 år (de sade ju att den skulle växa bort, så jag har väntat). Läkaren bara stirrade på mig när jag sade hur länge jag hade haft den. Och så sade hon "Jag skriver 'flera år'".

Hoppas bara att ett drygt dygn utan symptom räcker för att jag inte skulle smitta ner folk på vårdcentralen med eventuell magsjuka. :? Det kan ju faktiskt vara biverkningar av felmedicineringen också, eftersom det får mig att känna mig förgiftad.

Idag skall jag... försöka att få något gjort. Typ nu. Eller nå't.


1 mars 2012, 15:37
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
- uppdatera projektbeskrivningar
- läsa underlag för pågående bokprojekt
- svara på mail angående detta
- betala räkningar
- slänga sopor
- diska i omgångar
- få undan den rena tvätten
- boka ny tvättid
- boka tågbiljetter
- transkribera
- dammsuga
- skura toa och handfat

Hm... Verkar det realistiskt en så'n där dag då det är en bedrift att överhuvudtaget ta sig ur sängen? Men nu är jag ju ur sängen.


1 mars 2012, 16:55
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Schueberird skrev:
Incognita skrev:
Urk... Antingen har diskhögarna verkligen bestämt sig för att ta över nu, och gjort gemensam sak i en samordnad terroristaktion utspridd på olika svenska städer, eller så går det magsjuka nu. Så idag skall jag väldigt försiktigt försöka behålla lite föda. Banan och blåbär känns helt rätt just nu.


Jag tror på diskhögarna - eller så sprids det via internet.


Via ordbajseriet. Det är min hypotes.


Skit också, du har avslöjat mig. Jag har utvecklat en magisk förmåga att överföra sjukdomstillstånd på andra genom att skriva vackert om dem. Jag tror förresten att jag är frisk nu.


1 mars 2012, 18:48
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
He he, busted. Fast jag är också frisk nu, så du är förlåten.


1 mars 2012, 18:55
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
- uppdatera projektbeskrivningar - FIXAT
- läsa underlag för pågående bokprojekt - FIXAT
- svara på mail angående detta - FIXAT
- betala räkningar
- slänga sopor
- diska i omgångar
- få undan den rena tvätten
- boka ny tvättid
- boka tågbiljetter
- transkribera
- dammsuga
- skura toa och handfat


1 mars 2012, 19:26
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
[x] Sitta instängd i min grotta.


1 mars 2012, 20:04
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron