Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Schueberird skrev:
...skriva vackert om diarré :roll:

"Några av hans bästa texter skrevs under det som senare kom att kallas 'ellipsperioden', enligt vissa inspirerad av en envis diarré."

Incognita skrev:
:lol: Det kanske hör till sådant som gör sig bäst som en väl förborgad yrkeshemlighet? För att slippa få verken klassade som dynga, menar jag. ;)

Som Björn Ranelid, fast den diarrén ändå är högst verbal.

Jag köpte min skit för pengar,
för mig fanns ej annan att få;
sjung vackert, I skorrande strängar,
sjung vackert om dynga ändå.


(Var det inte Fröding?)


28 februari 2012, 19:46
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
*fniss* Ordbajseri på högsta nivå.


28 februari 2012, 19:54
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Snart ska jag äta mer mat, på rena tallrikar, så att det lilla trollet som bor i min kista kanske slutligen åker ut med badvattnet.

Zombie skrev:
Som Björn Ranelid, fast den diarrén ändå är högst verbal.


Hehe, Björn Ranelid: mundiarrén personifierad.

Citera:
Jag köpte min skit för pengar,
för mig fanns ej annan att få;
sjung vackert, I skorrande strängar,
sjung vackert om dynga ändå.


(Var det inte Fröding?)


:lol: Fast typ det omvända: Han hade ingen egen skit, så han var tvungen att köpa andras.

"Hej ja asså men skulle jag asså typ som kunna få äää köpa ditt asså det låter kanske helt sjukt men som liksom skulle jag kunna få köpa ditt ... bajs?"


28 februari 2012, 20:01
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
:lol: :lol: :lol:


28 februari 2012, 20:03
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
...ta sista bussen hem från kontoret så att jag kan komma hem och... jobba. Hoppas jag. Lite i alla fall. Det var då själva den vad det skall vara svårt att komma igång!


28 februari 2012, 20:21
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Urk... Antingen har diskhögarna verkligen bestämt sig för att ta över nu, och gjort gemensam sak i en samordnad terroristaktion utspridd på olika svenska städer, eller så går det magsjuka nu. Så idag skall jag väldigt försiktigt försöka behålla lite föda. Banan och blåbär känns helt rätt just nu.


29 februari 2012, 17:45
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Aj då. Diskhögar ska disk-uteras eller stoppas i disk-uterus med vitt pulver att kvickna till av. Vet inte folk det?

Hoppas att du kan sköta om dig och ta det lugnt utan för mycket oro eller måsten.


29 februari 2012, 17:56
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Urk... Antingen har diskhögarna verkligen bestämt sig för att ta över nu, och gjort gemensam sak i en samordnad terroristaktion utspridd på olika svenska städer, eller så går det magsjuka nu. Så idag skall jag väldigt försiktigt försöka behålla lite föda. Banan och blåbär känns helt rätt just nu.


Jag tror på diskhögarna - eller så sprids det via internet.


29 februari 2012, 21:16
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Dingdong, dags att sova?


1 mars 2012, 01:02
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Zombie skrev:
Schueberird skrev:
...skriva vackert om diarré :roll:

"Några av hans bästa texter skrevs under det som senare kom att kallas 'ellipsperioden', enligt vissa inspirerad av en envis diarré."

Incognita skrev:
:lol: Det kanske hör till sådant som gör sig bäst som en väl förborgad yrkeshemlighet? För att slippa få verken klassade som dynga, menar jag. ;)

Som Björn Ranelid, fast den diarrén ändå är högst verbal.

Jag köpte min skit för pengar,
för mig fanns ej annan att få;
sjung vackert, I skorrande strängar,
sjung vackert om dynga ändå.


(Var det inte Fröding?)


Dyngan ska memoreras, och deklameras till en absurd vän jag har.


1 mars 2012, 02:05
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron