Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
He he... När jag var liten var jag väldigt stor i käften. En gång stoppade jag in tre hela klementiner i den (skalade). Det gick bra tills jag började tugga; citrusjuice som kommer ut genom näsan är inte någon angenäm upplevelse. Detta fick jag för övrigt precis häromdagen berätta för min son så att han skulle slippa göra samma upptäckt. Han fann det omåttligt roligt.


Bild :lol:


27 februari 2012, 02:51
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
idag ska jag hoppas att nån postar en bra sammanfattning av wikileaks senaste släpp.


27 februari 2012, 02:55
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...spontansomna.


27 februari 2012, 13:12
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jobba jobba jobba jobba, för i helvete... Hur svårt kan det vara?! Varför kan jag inte bara öppna filjäveln och köra igång?!

Först: byta format och ta in filmen i ELAN.

Fast... jag kanske skulle ta det där jobbiga med min chef om min tjänst först... eller äta lunch. :idea:


27 februari 2012, 14:18
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...träna.

Om jag kommer iväg.


27 februari 2012, 14:20
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Dessutom skrev jag det där mailet till psyk om min medicinering som jag lyckats glömma alldeles för länge... bara för att få ett automatgenererat svar om att människan är i tjänst först en bra bit in i nästa vecka, men ändå. Jag misstänker starkt att stora delar av personalstyrkan på psyk håller på att gå in i väggen, eller redan har gjort det.

Hoppas det har gått vägen...

Incognita skrev:
Då är det dags att börja bena i den där ansökan om befordring till fast tjänst då... den som visade sig kräva att jag har examinerat en fortbildningskurs som jag har skjutit på i... två år... eller mer? :shock: Usch, så jobbigt! I vilken ände börjar man? Jag måste så klart göra den där sista fördjupningsuppgiften som jag inte lyckats förmå mig att ta tag i. Vilket kräver att jag för tredje gången ber om att få plats på en ny omgång av kursen. Eller kan jag göra annorlunda??? Be om alternativ examination med hänsyn till mina diagnoser??? Kan man det när det är man själv som är läraren? Läraren som måste gå kurs om att vara lärare. Och med fokus på just examination. :? Det känns som lite... gungfly. Minst sagt.

Hm, det kan ju också vara bra att informera berörda parter om att den där enkla lösningen de tänkt sig med att ge mig tjänsten befordringsvägen kanske inte funkar så sär smidigt som planerat... och att göra det i pass god tid att den paniklösning de måste ordna istället inte behöver ske med alltför mycket panik...

:? :? :?

Vet inte om jag fattar allt, och i varje fall har jag ju inte koll på den här situationen, men behöver man speciell examination så behöver man, och egentligen borde man kunna ta det som en förebild eller merit (merit med tanke på att man säkert redan har gått igenom normala också). Meningen är ju att ge ett rättvisare examensresultat vare sig standardmallen passar eller inte.


27 februari 2012, 14:47
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jo, jag har fått svar från psyk... Sjuksköterskan som var sjukskriven meddelade att hon återkommer när läkaren blir frisk.

Fortbildningskursen och tjänsten har jag inte orkat ta tag i än. Men jag har duschat.


27 februari 2012, 15:14
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Tack för frågan, förresten! Den fick mig att öppna mailboxen, så nu har jag en sak mindre att ha ångest över. Det fanns inget otäckt där, och inget som kräver omedelbar hantering. På mailen jag fick iväg häromdagen har jag fått nöjda svar.


27 februari 2012, 15:21
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...skriva vackert om diarré :roll:

"Några av hans bästa texter skrevs under det som senare kom att kallas 'ellipsperioden', enligt vissa inspirerad av en envis diarré."


28 februari 2012, 19:22
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
:lol: Det kanske hör till sådant som gör sig bäst som en väl förborgad yrkeshemlighet? För att slippa få verken klassade som dynga, menar jag. ;)


28 februari 2012, 19:35
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron