Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Min son har haft kalas i jympasalen på skolan där hans pappa jobbar, med redskapsbana och musik, och filmvisning i skolans biosalong och fri lek i fritalokalerna. Det är grejer det. Och alldeles gratis. Så när som på fikat förstås. Oförskämt lyxigt.

Verkligen oförskämt!
Hur ska kompisarna bräcka det där? 8-)

Nej men allvarligt talat så har det nästan gått inflation i barnkalasen, det är ju som att föräldrarna tävlar om vems barn som har det roligaste kalaset...
Jag ser inte fram emot våren då det är dags för två födelsedagskalas här hemma. Eller var vi nu ska hitta på att hålla dem?

Uppe i en varmluftsballong eller i Kaknästornet, kanske.

Någon hade kalas på Gröna Lund härom året...det är redan gjort alltså. :03:


22 januari 2012, 13:59
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det kanske skulle upplevas som sann lyx med ett helt vanligt födelsedagskalas à la 70-tal, med kurragömma, blindbock, mördare och detektiv, sätta svansen på grisen och hembakade bullar? Eller... kanske inte? :? Ja, hu!


22 januari 2012, 14:13
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Skriva mer på släktkrönikan, och käka söndagsmiddag hos mor. Det sammanfaller delvis.


22 januari 2012, 14:54
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Nej men allvarligt talat så har det nästan gått inflation i barnkalasen, det är ju som att föräldrarna tävlar om vems barn som har det roligaste kalaset...
Jag ser inte fram emot våren då det är dags för två födelsedagskalas här hemma. Eller var vi nu ska hitta på att hålla dem?

Uppe i en varmluftsballong eller i Kaknästornet, kanske.

Någon hade kalas på Gröna Lund härom året...det är redan gjort alltså. :03:
Hyra finlandsbåt? Apropå "hur tänker de toppa det där senare i livet?" – eller så kanske det kunde ge en viss vaccination mot den värsta skörlevnaden? Bild


22 januari 2012, 17:24
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Lås in dem i källaren och ge dem lite knäckebröd, så kanske de lär sig lite HYFS!


22 januari 2012, 17:44
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
:lol:


22 januari 2012, 23:38
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Kallar man det "Robinson-party" kanske man t.o.m. kommer undan med det. :idea:


23 januari 2012, 00:26
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag måste ut och gå lite.
Har totalt misslyckats med allt idag, vilket inte ens var mycket.

Kedjetäcket blixtrade inatt. Det kanske självantänder rätt vad det är.
Någon som vet något om blixtrande kedjetäcken?

Det var faktiskt läskigt.
Men jag är för trött för att ta i ordentligt och verkligen förklara hur märkligt och oroväckande det var.

Det slog blå gnistor om täcket när jag skakade det så att kedjorna gneds mot varann.


31 januari 2012, 16:43
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Statisk elektricitet. Blir nog bättre efter att du tvättat med sköljmedel.

Prova att ta av dig valfri syntetisk stickad tröja (som du blir statiskt laddad av) framför spegeln med mörkt i rummet, det brukar vara en blixtrande upplevelse. Är håret torrt kan kammen fungera bra också.


31 januari 2012, 19:12
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jaha.
Nej.

Det är ett åskmoln som blixtrar inuti täcket.
Det är allvarligt.

Om ni inte hör mer från mig ikväll - ring brandkåren.


31 januari 2012, 20:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.