Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag ska upp snart och lämna barn till skolan.
Sedan hoppas jag att det blir en promenad till en kyrka som ska ligga här i närheten och se ut som en moské.

Just precis nu alldeles strax måste jag upp för att sätta på alarmen i mobilen, borsta tänder och sova eller något åt det hållet.
Rulla runt i sängen och bli mer och mer frustrerad över den ovälkomna graden av vakenhet.


2 december 2011, 04:31
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag ska jag handla livsmedel och mexikanaringredienser. Bakningen får nog vänta till imorgon.


2 december 2011, 16:30
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Köpa en liten gitarr och en flöjt.

Verkar den här gitarren bra med tanke på att den ska användas av en 7-årig nybörjare?

http://www.blocket.se/stockholm/Liten_gitarr_37597680.htm?ca=11&w=1
Bild

Enligt annonsen får man även en gratis flöjt för 30kr.
Helt...gratis!
Om man betalar 30kr.


6 december 2011, 04:22
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Citera:
ingår den där saken som man spelar med


Det känns inte helt seriöst om hon inte vet vad "den där saken" faktiskt kallas!?


6 december 2011, 05:27
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Enligt annonsen får man även en gratis flöjt för 30kr.
Helt...gratis!
Om man betalar 30kr.
Sånt där ger mig den rent spontana reaktionen att slå varan igenom skallen på säljaren.

Nu kan jag inte instrument, men nog verkar det se ut som en vettig gitarr på bilden.
Tror nog den är värd sin prisklass.


6 december 2011, 06:26
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det bästa vore ju om du kan få se gitarren i verkligheten innan du betalar.

Idag ska jag äta ordentlig frukost, duscha, hålla mig vaken, kanske fortsätta med ljudläggningen nu när jag har lite spelrum igen, kanske äta en lättare lunch och äta middag och sedan gå lägga mig vettig tid.


6 december 2011, 07:11
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jo, jag ska dit och inspektera gitarren innan pengar byter ägare.

Vad bra att ni också tror att den duger (Schueberird, din lilla pessimist!), bara det inte är en miniatyr avsedd för barbiedockor eller dylikt...
Förresten kommer jag inte heller ihåg vad den där saken man spelar med heter. Splektrum vill jag få det till men det är fel, va?

Ajabaja - inte googla!

Nu ska jag dock inleda dagen med att sova. Eller återinleda. Har redan varit till skolan med två fantastiska barn.


6 december 2011, 11:12
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
bara det inte är en miniatyr avsedd för barbiedockor eller dylikt...


Din lilla pessimist :P


6 december 2011, 12:20
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Plektrum.


6 december 2011, 17:28
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag hittade jag en gitarr på Lidl,
Så nu vet jag att en billig gitarr utan någon vidare kvalitet kostar 799:-


6 december 2011, 20:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron