Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Mattråd!
Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan djupfrysta falaflar. Ungen äter mig ju ur huset. Så det känns igen, det där. Men jag skall försöka ta ett krafttag med enkla näringsriktiga och prisvärda måltider framöver. Vi kanske kan utbyta lite tips i den här tråden.

26 augusti 2013, 12:14
Medlem
Gärna!
Jag har mer problem med ungar som vägrar att äta dock. De är rätt kräsna. Eller också har de väldigt känsliga smaklökar fortfarande. Och självklart har de allt annat än samma smak också. Den ena ogillar allt den andra gillar så det är alltid minst en som vägrar att äta.

Fast jag är inte så förstående när det gäller mat, äta måste man, åtminstone måste man smaka på allt.
Det kanske är fel...men de är så smala!
(Vilket jag också var en gång i tiden ifs. Det går oftast över. :mrgreen: )

26 augusti 2013, 12:26
Medlem
Nu gjorde jag en rejäl laddning med spenat, som jag hade i dijonsenap, peppar, chiliflingor och rejält med ost i. Mer komplicerat än så vill man ju inte göra det.

26 augusti 2013, 14:08
Medlem
Letade efter fryst makrill idag men hittade inte.

28 augusti 2013, 23:03
Moderator
Asch då. Jag misstänker att det helt enkelt inte säljer tillräckligt bra. Det brukar vara så med alla varor som är nyttiga och billiga och goda och lättlagade, eller miljövänliga och effektiva och billiga och lokalproducerade. Det finns i frysdisken på min lokala ICA-butik, men för första gången på länge.

28 augusti 2013, 23:21
Moderator
Nu skall jag slänga ihop en enkel latmanspastasås med kallrökt lax, broccoli, purjo och creme fraiche och sockerärter (eller vad de nu heter på svenska, de där som är lite tjockare). Grön pasta till. Undrar om man tänkas vilja ha lite lite senap i såsen... ...eller om det blir äckligt. Hmmmm...

1 september 2013, 15:10
Medlem
Incognita skrev:
Nu skall jag slänga ihop en enkel latmanspastasås med kallrökt lax, broccoli, purjo och creme fraiche och sockerärter (eller vad de nu heter på svenska, de där som är lite tjockare).

Menar du salladsbönor? "Herrkuvert"? Bondbönor?

1 september 2013, 15:23
Moderator
Jag menar sockerärtor som inte är platta. "Sugar snap peas" kallar Findus dem. Vad är salladsbönor?

Hur som helst hade jag lite lite senap i såsen, och ganska mycket finlippt gräslök. Det blev gott och gick väldigt snabbt att slänga ihop. Jag hade 6 min-pasta, och såsen blev klar samtidigt som pastan.

1 september 2013, 16:17
Medlem
Salladsbönor ser ut ungefär som sockerärtor, men är lite tjockare och säljs för det mesta (alltid?) färska (inte frysta). Jag brukar koka dem 1-2 minuter (inte mer), så att de behåller sin krispighet. De är jättegoda att ha i sallad.

1 september 2013, 18:20
Medlem
Ska jag eller ska jag inte poppa popcorn?

1 september 2013, 22:20
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.