Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
Yetin skrev:
chilehead skrev:
Näringsvärde per 100gram starköl

Tack för den förresten. Tror dock inte det finns nåt enhetligt värde för öl. Det är inte lager jag dricker.

Det tror inte jag heller men en liten fingervisning på ett ungefär. Jag tror inte en tabell kan någonsin visa exakt
lär finnas skillnader på paprika o paprika beroende på faktorer som sol, jord, gödsling m m

17 maj 2013, 00:38
Medlem
Idag blev det oxsvanssoppa där köttet och buljongen kokades igår och grönsakerna tillsattes idag
plus lite tilläggskryddning. Sammanlagd koktid 5h men den sköter sig själv.

17 maj 2013, 00:43
Medlem
Eftersom det blev en del smördegsplattor över efter den inbakade torsksoppan, så blev jag idag tvungen att göra efterrätt:
Äppelknyten med vaniljglass är på gång. :)

19 maj 2013, 23:20
Medlem
Potentiadagen till ära, alltså - även om det man egentligen ska göra då är att sätta sin potatis (har jag nyss fått lära mig), men eftersom jag inte har någon potatis att sätta, så får det duga med att jag äter efterrätt.

19 maj 2013, 23:56
Moderator
Aha, det är därför jag kände ett sånt obetvingligt behov av efterrätt idag. Och nu har jag just vispat ihop potulvermos med suspekt innehåll. Potentia potestas potatisque!

20 maj 2013, 00:36
Medlem
Zombie skrev:
Aha, det är därför jag kände ett sånt obetvingligt behov av efterrätt idag.

Ja. :04:

20 maj 2013, 02:02
Medlem
Idag blir det stekt kycklingfilé med spaghetti och något slags tillbehör i form av fetaost, tomat och purjolök. Till detta dricker man lämpligen ett gott kranvatten.

21 maj 2013, 23:35
Medlem
Jag är numera LCHF - are. Mår bra och går ner i vikt. Äter gott gör jag med.

10 juni 2013, 17:06
Medlem
funderade just på en sak.
jag gillar ugnsrostade rotfrukter (+ ev lök, körsbärstomat, paprika, zucchini med i mixen). men det är så många moment vid tillagningen att jag sällan gör det, iaf inte om det bara är till mig själv.

nu hade mamma köpt nån färdig, fryst (och dyr) mix och jag tänkte, baskemig, det borde man juh göra en jätteladdning av själv!
frågan är om det är en bra idé att frysa dem råa, eller om man ska förvälla innan? ngn som testat frysa råa rotsaker för att sedan ugnsrosta? det ska juh gärna vara ganska stora bitar, jag tänker mig att det kanske blir smuligt eller någon annan obehaglig konsistens efter tillagning.

12 juni 2013, 20:06
Medlem
LostInAForest skrev:
funderade just på en sak.
jag gillar ugnsrostade rotfrukter (+ ev lök, körsbärstomat, paprika, zucchini med i mixen). men det är så många moment vid tillagningen att jag sällan gör det, iaf inte om det bara är till mig själv.

nu hade mamma köpt nån färdig, fryst (och dyr) mix och jag tänkte, baskemig, det borde man juh göra en jätteladdning av själv!
frågan är om det är en bra idé att frysa dem råa, eller om man ska förvälla innan? ngn som testat frysa råa rotsaker för att sedan ugnsrosta? det ska juh gärna vara ganska stora bitar, jag tänker mig att det kanske blir smuligt eller någon annan obehaglig konsistens efter tillagning.

Jag skulle nog förvälla dem innan frysning. Då blir ju tillagningstiden kortare också.

13 juni 2013, 00:43
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.