Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Hawking ger ju exempel på hur det ter sig om tredimensionella kroppar färdas genom en tvådimensionell värld, och motsvarande om fyrdimensionella kroppar färdas genom våra tre dimensioner.

Men kan det finnas olika universa med samma antal dimensioner som ligger liksom på olika ledder i ett universum med fler dimensioner?


4 februari 2012, 14:31
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Ja. Två plan kan ju skära varandra (i en linje) i R^3.


4 februari 2012, 22:07
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Typisk "vakna alldeles för tidigt och få ångest över framtiden"-dagsform.


5 februari 2012, 08:55
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag har förstört allt genom att bara vara. Fan vad jag är trött på mig själv.


6 februari 2012, 07:23
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird skrev:
Typisk "vakna alldeles för tidigt och få ångest över framtiden"-dagsform.
Incognita skrev:
Jag har förstört allt genom att bara vara. Fan vad jag är trött på mig själv.
Tycker jag känner igen båda delarna.

Fast för att ta det enklaste, om jag vaknade ännu senare skulle jag ha ännu mindre framtid. Åtminstone i dagsljus och som det känns.

Och förstöra genom att bara vara, då tänker jag personligen på mitt förflutna som odiagnosticerad aspergare. Och även som diagnosticerad. Bättre då om man bara råkar förstöra något som inte, från ens egen sida, var byggt riktigt på sanningen, även om man var i god tro när man byggde det, genom att vara trogen något i sig själv som man inte vill eller kan kompromissa med. För är man en bra människa (som de ovan citerade) ger det rimligtvis chanser till uppbyggnad som inte skulle infinna sig annars.

Skulle önska mig utveckling, men för närvarande utan att förlora ännu mer mark att stå på.


6 februari 2012, 15:50
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Blandade känslor:
Las brochas de los cuartos ökade i antal :( istället för att minska, vilket jag trodde. Nåväl, de minskade i alla fall på vissa ställen :) Det lär bli till att försöka minska antalet senare. Las brochas de la tierra ligger ungefär oförändrade i antal :)

Trött.


6 februari 2012, 16:12
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Upptagen.
Mestadels självupptagen.


7 februari 2012, 14:07
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Afatisk - apatisk. Säkringar gångna pga. överbelastning. Men jag är van, jag vet hur man drar ett skelett i snören. Fast nu går det långsamt.


7 februari 2012, 23:46
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Idag har en stor huvudvärk lättat.
Istället har jag fått ont i huvudet.
Men den råder nog kommande natts sömn bot på.


8 februari 2012, 19:33
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag tror att jag börjar komma ihåg vem jag är.

Jag, jag, jag, jag, jag. Finns ingen plats för dig.


11 februari 2012, 16:22
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron