Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
@chilehead:
Steker du biffarna i ugnen? Tid? Temperatur?

18 april 2013, 08:41
Medlem
..och vilken typ av kött och del använde du?

18 april 2013, 09:42
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Jag vill också ha en köttkvarn.

Tiramisun var snygg - blev det en mycket romantisk middag?

Köttkvarn är bra att ha

Tiramisun gjorde jag när vi var ett helt gäng runt bordet så kanske inte så
romantiskt men jätteroligt

18 april 2013, 23:53
Medlem
@schueberird
Jag har hamburgerpress. Den på bilden är bra lättare att rengöra än min.

Jag steker i gjutjärnspanna men ugn går alldeles utmärkt speciellt när man
gör många på en gång.

Köttet - Högrev, gärna en bit med mycket fett annars blir det gärna torrt
man kan isåfall mala ner lite späck också.
Högrev är den bästa biten egentligen och ganka billig. Ibland ser man högrev
billigare än nötfärs i butiken och då förman högkvalitativ färs

19 april 2013, 00:02
Medlem
Jaha, ett helt gäng - det borde jag kanske ha fattat med tanke på storleken. Men med tanke på vilka efterrättsportioner jag själv tar så slog det mig aldrig... :P

19 april 2013, 00:08
Medlem
chilehead skrev:
@schueberird
Jag har hamburgerpress. Den på bilden är bra lättare att rengöra än min.

Jag steker i gjutjärnspanna men ugn går alldeles utmärkt speciellt när man
gör många på en gång.

Köttet - Högrev, gärna en bit med mycket fett annars blir det gärna torrt
man kan isåfall mala ner lite späck också.
Högrev är den bästa biten egentligen och ganka billig. Ibland ser man högrev
billigare än nötfärs i butiken och då förman högkvalitativ färs

Aha, mhm, tack för svar. :)

19 april 2013, 00:52
Moderator
CodeRedAlert skrev:
Jaha, ett helt gäng - det borde jag kanske ha fattat med tanke på storleken. Men med tanke på vilka efterrättsportioner jag själv tar så slog det mig aldrig... :P

Tyckte också att den mängden hade kunnat passa vid en romantisk middag för två... :P Två livsnjutare. Man kan ju spara lite dessert till frukosten också.

19 april 2013, 11:18
Medlem
Incognita skrev:
CodeRedAlert skrev:

Tyckte också att den mängden hade kunnat passa vid en romantisk middag för två... :P Två livsnjutare. Man kan ju spara lite dessert till frukosten också.

:D :lol: till er båda

19 april 2013, 22:24
Moderator
Omelettam pythipannonicam croquo-pittatam hodie edi, non satis delicatam.

20 april 2013, 05:19
Medlem
Jag blir alltmer motiverad att bli vardagsvegan (men fortsätta som vegetarian när jag är i andras sällskap, eller ser en osedvanligt god ost). Känns som jag har svårt att äta hälsosamt när jag lever på typ bara mejeriprodukter och linssoppa. Jag måste göra flera sorters djupfryst mat så jag kan värma fryst mat till alla måltider. Det som händer annars är nämligen att maten tar slut så jag börjar käka 7-11-mat till frukost fram tills jag orkar handla mer mat. Jag måste skriva ner näringsinnehåll i all mat, så länge jag vet det brukar jag äta nyttigt. Problemet är när jag inte vet det. I sommar får jag bygga en databas och ett program som genererar inköpslistor åt mig och skickar push-notiser till mobilen. Ett första steg blir nog att storhandla veganingredienser typ omedelbart... Förra året skrev jag ner allt jag åt i en excelfil som räknade ut protein- och energiinnehåll, men jag måste ha de där påminnelserna också. Varför finns inte detta redan, hur gör folk annars??? Öl är veganmat, men har sällan nån näringsdeklaration. Hmm... Det är ju en av basvarorna i min diet.

2 maj 2013, 18:16
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.